Fredrik Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Er det noen her inne som kan eller kjenner til sanskrit (indisk kulturspråk) og evt. vet hvordan man bør gå frem hvis man ønsker å lære språket (grunnleggende)? Tenker du skriften hindi altså? Eller kun tale? Ja... jeg tenker først og fremst på Devanagari (en evt. muntlig tilnærming får komme senere). På den måten kan man studere språket med det fonetiske alfabetet sideløpende (altså ord og lyder skrevet med det latinske alfabetet)...
Fredrik Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 http://www.uio.no/studier/program/aas/sanskrit/ Kan noe slikt gjennomføres over nettet (type: Open University)?...
wicky124 Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Er det noen her inne som kan eller kjenner til sanskrit (indisk kulturspråk) og evt. vet hvordan man bør gå frem hvis man ønsker å lære språket (grunnleggende)? Tenker du skriften hindi altså? Eller kun tale? Ja... jeg tenker først og fremst på Devanagari (en evt. muntlig tilnærming får komme senere). På den måten kan man studere språket med det fonetiske alfabetet sideløpende (altså ord og lyder skrevet med det latinske alfabetet)... Kan jeg spørre hvorfor du skal lære deg slikt? Pensjonere deg i India når den tid kommer?
Jokkke Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Noen som har peiling på hvem som kan fikse/reparere et speilreflekskamera? Er av typen Canon EOS 350D. Fikk det av broderen, og da ville det ikke på. Det er blitt noen år gammelt, men hadde vært kjekt å fått fikset det.
StianA Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Noen som har peiling på hvem som kan fikse/reparere et speilreflekskamera? Er av typen Canon EOS 350D. Fikk det av broderen, og da ville det ikke på. Det er blitt noen år gammelt, men hadde vært kjekt å fått fikset det. Stikk til japan foto de fiksa mitt i hvertfall, var ikke så dyrt heller. Sikker på at det ikke er batteriet bare?
Fredrik Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Kan jeg spørre hvorfor du skal lære deg slikt? Pensjonere deg i India når den tid kommer? Hehehe... nei det tror jeg ikke, men jeg har en interesse for språk og sanskrit er interessant iom. at det er et indoeuropeisk språk (vi har mer til felles språklig enn mange er klar over). Sanskrit er også en klassiker i den akademiske verden på linje med gresk og latin. Jeg jobber med IT og India blir stadig viktigere på mange områder. Jeg ser derfor for meg at en eksamen i sanskrit bl.a vil ta seg godt ut på CV´en...
Jokkke Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Noen som har peiling på hvem som kan fikse/reparere et speilreflekskamera? Er av typen Canon EOS 350D. Fikk det av broderen, og da ville det ikke på. Det er blitt noen år gammelt, men hadde vært kjekt å fått fikset det. Stikk til japan foto de fiksa mitt i hvertfall, var ikke så dyrt heller. Sikker på at det ikke er batteriet bare? Skal høre med de, takk. Nei er ikke batteriet, det vet jeg at han sjekket. Husker han snakket noe med at kameraet hadde tatt så mange bilder at noe inni huset hadde takket for seg..
wicky124 Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Kan jeg spørre hvorfor du skal lære deg slikt? Pensjonere deg i India når den tid kommer? Hehehe... nei det tror jeg ikke, men jeg har en interesse for språk og sanskrit er interessant iom. at det er et indoeuropeisk språk (vi har mer til felles språklig enn mange er klar over). Sanskrit er også en klassiker i den akademiske verden på linje med gresk og latin. Jeg jobber med IT og India blir stadig viktigere på mange områder. Jeg ser derfor for meg at en eksamen i sanskrit bl.a vil ta seg godt ut på CV´en... ahaa...Ser den vinklingen der... India er vel en av de få landene som er eksploderer innen for it... Kona jobber i Accenture, og der har de til enhver tid 10 it-konsulenter fra India.. Søstra mi tok også kurs i hindi og hinduisme for å få ekstrapoeng på Blindern.. Men hvilke tilbud man har i DK er jeg nok ustø på...
Tzunami Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Jeg leverte mitt direket til canon, og sålenge du har kvittering og kameraet er under 5 år så går det meste på garanti de byttet heleinnmaten på mitt 400D, kostnadsfritt for meg hadde riktignok vært billigere for dem å gi meg et nytt kamera men:P
Jokkke Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Jeg leverte mitt direket til canon, og sålenge du har kvittering og kameraet er under 5 år så går det meste på garanti de byttet heleinnmaten på mitt 400D, kostnadsfritt for meg hadde riktignok vært billigere for dem å gi meg et nytt kamera men:P Har verken kvittering og kameraet er eldre enn 5år. Er det noe å samle på da?
Fredrik Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Det er flott med fjellene i bakgrunnen... fint bilde...
Jordfræsar Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Observert ved Gardermoen av en kompis: Mangler bare duckteipen så er'n all good to go! What would MacGyver do?
asv Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Hadde jo i det minste brukt stropper Blir alltid veldig skeptisk og legger meg langt bak når jeg havner bak noen med fjøler på taket surra med tau.. Forresten, har igjen 3 episoder av House. Det blir vemodig når det eventyret er over. Fantastisk serie, og selv om den siste sesongen har vert litt skuffende så har det nå de siste episodene tatt seg opp veldig. Jeg er fryktelig spent på om de klarer å gi Dr. Gregory House M.D den avsluttningen han fortjener, noe jeg nekter å tro at de klarer. Håper i det minste at man får se Hugh Laurie i flere dramatiske roller i fremtiden, selv om han er utrolig flink som komiker også.
Anbefalte innlegg