Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bra du gadd å lese litt da

Beklage.. mandag i dag

Sikkert ingenting å bry seg om.

Motorer pleier å drikke litt, viss da er lenge sida du fylte på olje.

Skrevet
bra du gadd å lese litt da

Beklage.. mandag i dag

Sikkert ingenting å bry seg om.

Motorer pleier å drikke litt, viss da er lenge sida du fylte på olje.

fyllte olje for ca 2 uker siden. og fikk lappen nå på fredag. så har ikke kjørt veldig mye med bilen.

men får fylle med litt framover..

Skrevet

Det der med oljeforbruk er utrolig merkelig fra bil til bil. Jeg hadde en 02 520I og en 06 A6 2,4 som begge forsynte seg godt av olja. På en annen side så hadde jeg en 93 mod Audi 100 2,6 som ikke brukte olje i det hele tatt, samme med E34 520 og 325d jeg har nå. Ikke antydning til oljeforbuk.

Skrevet

hehe ja, far min sin auda 2.0 tdi 07 bruker også en del olje(gjort det siden han kjøpte den ny). men i følge audi var det helt normalt. var ganske mye olje dem mente den skulle bruke før dem mente det var noe feil. husker dessverre ikke hvilket tall dem sa.

har vurdert prøve gå opp til 5w40 ikke longlife på min og heller bytte ofte. men i følge service boka ble det bytta olje får 8000km siden om jeg husker riktig. er jo godt mulig dem fyllte på får lite når dem bytta olje.

Skrevet
Hva kan jeg ta for et e36 325 coupe karosseri med helbur, glassfiber fangere, glassfiber forskjermer, glassfiber bakskjermer, glassfiber skjørt, glassfiber bakluke og glassfiber panser. Med forstilling og bakstilling "karosseri på hjul". Er nylakkert. Må sveise opp traversfestene bak, men det må jo uansett endres på banebil.

[ Bilde ]

Noen ide?

Noen som aner?

389431341.jpg

Hva stemmer dere for? Har en ekstra m3 fanger liggende som er sprekt opp rundt det ene grøftelyset, så er redd den ikke blir helt pen rundt der når jeg skal fikse opp uansett. Har en drøm om e36 touring med noe alà den fronten på bildet med igjenstøpte grøftelys. :)

Skrevet
hehe ja, far min sin auda 2.0 tdi 07 bruker også en del olje(gjort det siden han kjøpte den ny). men i følge audi var det helt normalt. var ganske mye olje dem mente den skulle bruke før dem mente det var noe feil. husker dessverre ikke hvilket tall dem sa.

De sa det samme til meg på Audi. Pga all den norske småkjøringa og de store variasjonene i klimaet så ble motorene sånn :roll:

Skrevet

Faen som jeg irriterer meg over oversetterne på wheelers dealers.. oljerøret på kammen er på deres språk oljetåkestanga på drivakselen.. say fucking what??

Skrevet

Mange flotte oversettelser generelt. Yrkene journalist og oversetter er det ikke store krav til for tiden tror jeg..

Burde i det minste vere et krav at man skal ha bittelitt peiling på bil når man skal oversette bilprogrammer mener nå jeg, såpass man kan oversette tekniske uttrykk korrekt, ikke bare bruke google translate.

Skrevet

Var forresten ute å testa en 2003 Range Rover HSE 3.0TD i går kveld, slett ikke det dummeste jeg har prøvd :) Spørs om det blir noen timer bak rattet på den 16 mai og :)

Skrevet
Var forresten ute å testa en 2003 Range Rover HSE 3.0TD i går kveld, slett ikke det dummeste jeg har prøvd :) Spørs om det blir noen timer bak rattet på den 16 mai og :)

Ganske okei biler det der ja, mye BMW i dem er det også :) Litt i slappeste laget med 177 hk dog men noen racerbil er ikke dette uansett. Fattern til en kompis hadde en slik og vi tyna den ganske godt i skauen ja, men det var ingenting som stoppa den. Tror vi var på plasser det aldri hadde vært kjøretøyer tidligere, null stress for Range Rovern 8)

Edit:

Mens med en Discovery 3 så sto vi bom fast på et øde jorde kl tre om natta :roll:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...