Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
C123 er vakrest...C126 er tøffest...A124 er vakrest...

c123 appellerer til meg på en helt annen måte! Helt klart en flott klassiker jeg kunne tenkt meg å eie, selv dashbordet på dem vekker mange gode følelser :) Virkelig pene saker.

C126 er en bil jeg kunne tenkt meg en gang da det er råskapen selv av gamle MBr, lyser slemt langt vei av den!

Stort åk av en 500SEC 8) Med riktige felger såklart! Penta i 15" :)

[ Bilde ]

næææh...amg i 16toms... feteste på de bila :twisted: C123 er nok en helt annen type bil ja.. for spesielt interesserte... mens c124 har blitt litt "alle manns eie" om det går an å si det om en delvis sjelden bil... Jeg synes fremdeles A124 er den vakreste cabben noen sinne...

Skrevet
Tja, grovere og grovere.. Innmat fra CA18 og RB20 passer overens med S14 kassa, men pris og kvalitet er deretter.. Er mest sannsynlig slapt arbeid/dårlig øye fra forrige eiers forsøk på og reparere utgående aksel. Mulig det er dritt som er kommet inne i kassa. De tåler jo ingenting!

Nå er ikke s14 kasser min sterkeste sider, men finnes det ikke noe "innlegg" fra japanske tunere som er grovere? Vet at det ble produsert til rx7 fd3s, og det kostet flesk. Men så tålte det jo masse også. Hvor mye power er det snakk om a? Skilter eller bane?

Prøvde å søke litt rundt på 200sx forumet. Men er ikke så kjent problem at girkassa skal helt plutselig slå seg vrang. Men er nok et drev som er slitt, eller har vært i ubalanse. Er snakk om 360hk ca. I følge Nismo skal org kassene tåle 300nm, oppgradert innmat skal tåle 400nm. Men de fleste som har trimmet S14a kjører lenge med kassene sine, spørs hvem som har åpna den tidligere tror jeg. :)

Skrevet
eksamen om noen dager, leita etter gnisten... hvordan skal jeg finne gnisten...offameg.

Kjenner følelsen! Har Ingeniørmatte 1 til Onsdag, og begynner å bli lei av matte : p

Hold motet oppe ved å tenke at når dere er ferdig er det bare å finne seg en jobb der man aldri trenger å tenke på matte igjen!

takk for støtten, var det jeg trengte :P blir godt å være ferdig 8)

Skrevet
Tja, grovere og grovere.. Innmat fra CA18 og RB20 passer overens med S14 kassa, men pris og kvalitet er deretter.. Er mest sannsynlig slapt arbeid/dårlig øye fra forrige eiers forsøk på og reparere utgående aksel. Mulig det er dritt som er kommet inne i kassa. De tåler jo ingenting!

Nå er ikke s14 kasser min sterkeste sider, men finnes det ikke noe "innlegg" fra japanske tunere som er grovere? Vet at det ble produsert til rx7 fd3s, og det kostet flesk. Men så tålte det jo masse også. Hvor mye power er det snakk om a? Skilter eller bane?

Prøvde å søke litt rundt på 200sx forumet. Men er ikke så kjent problem at girkassa skal helt plutselig slå seg vrang. Men er nok et drev som er slitt, eller har vært i ubalanse. Er snakk om 360hk ca. I følge Nismo skal org kassene tåle 300nm, oppgradert innmat skal tåle 400nm. Men de fleste som har trimmet S14a kjører lenge med kassene sine, spørs hvem som har åpna den tidligere tror jeg. :)

ZF kassa fra e36 m3 passer over på sr20det motoren men en ørliten modifikasjon :) De fleste driftere kjører med denne kassa hvis jeg har forstått rett :) (Har overhode ikke peiling, bare snappa litt opp her å der :) ) Da får du hvertfall en kasse som tåler litt bank :)

Skrevet

Marius2002: Er det håpløst å lære seg skateboard i en alder av 27? Har sett så mye på Rob Dyrdek sine programmer at jeg har veldig lyst til å prøve. Samtidig er jeg gammel nok til å tenke konsekvenser av alt og er småredd for å tryne stygt (takk, YouTube)! Noen nybegynner tips? Kan vel begynne med hvilken som helst billigbrett fra sportssjappene, eller finnes det forskjellige typer? Jeg skal bytte gulv i leiligheten jeg har kjøpt så tenkte i grunn å fjerne teppene og øve meg innedørs på den gamle parketten, hehe :)

Håpløst er det ikke. Men du må nok regne med noen knall og fall. Selv merker jeg at jeg er mer forsiktig nå enn jeg var for 10 år siden. Tenker konsekvenser og man vet man har ansvar rundt om. Billigplate funger vel til dels, altså man får en helt annen følelse å stå på noe skikkelig enn ett leiketøysbrett. På intersport(muligens andre sportsbutikker) og noen skatebutikker har de et brett som heter "Tricks", det er helt greit nybegynnerbrett. Ikke helt "M5", men mer en "520i". Det er billig og er bra nok til å lære seg å stå på. Finner man ut at man ikke liker sporten så er det greit å ikke ha kastet vekk nærmere 2000,- på fullt utstyr.

Så er spørsmålet igjen om du har tenkt å KUN stå på det, altså cruising eller om du virkelig har lyst å lære rails og flips og alt det der? Skal du bare cruise og kanskje lære en liten ollie(hopp) er kanskje et cruisebrett riktig for deg, kan godt bruke vanlig skateboardplate, men avstands-pad mellom truckene og brettet og store mjuke hjul. Eventuelt kun cruising så er longboard knall, men da har man mindre triksemuligheter, men man oppnår høyere fart og mye bedre svingradius og man slipper å ake 100 ganger for å komme 10 meter.

Om det finnes forskjellige typer brett innenfor triksebrettene, ja det gjør det. Det er forskjellig bredde, lengde og konkaven er forskjellige, nose og tail er forskjellig. Man må bare finne noe som passer seg best. Jeg vil tro siden du er snart voksen (27 år) at et brett med bredde 8.0(evnt, 8.125 eller noe i den dur, måles alltid i tommer) er fint.

Et nybegynnertips... hmmm.. Det må kanskje bare å være over brettet hele tiden, ikke len deg for lang bakpå, men få kroppen over brettet selv om bena dine ikke hele tiden er det(altså når du skal ta triks osv. er gjerne beina litt forskjellig plassert).

Håper dette var nogen lunde hjelpsomt, kan prøve å svare om det er noe mer du lurer på :)

Skrevet
Hva med sånn longboard? Er ikke det sånn cruisebrett?

Jo, det er det. Men det er faktisk mer likt snowboard/surf enn det er skateboard(Hvis man velger de rene cruiseplatene med lik nose som tail). Man får longboard hvor nose'n er flat og tail'n går opp, men de synes ikke jeg er noe særlig, selv om det har sine fordeler. Jeg vil skille vanlig skateboard og longboard, da jeg driver på med begge dele.

Mitt longboard er Slipstream Lowrider, den har like nose som tail, og ingen av delene går oppover slik som på et vanlig skateboard. Longboardet mitt er 104cm langt.

slipstream-lowrider-longboard-custom.jpg

Under for eksempel har du en type hvor tailen går opp og nosen er flat.

Sector9nicaraugua.jpg

Longboard har løsere trucker og vil for enkelte være vanskelig å stå på til å begynne med da det oppfører seg HELT annerledes enn vanlig skateboard. Om du har erfaring fra snowboard kommer dette godt til nytte. Bremsinga er lik vanlig skateboard: en fot på brettet som man legger all vekt og balanse på, og den andre bruker man til å bremse på... Ja man sliter sko om man har stor fart og skal bråbremse, men slik er det.

Skal du bestille longboard vil jeg anbefale Board Ranch(boardranch.no), de er supre på service og pakker/sender samme dag. Har aldri opplevd maken til service. Mener den drives av en ved navn Ali Nas. Jeg skal kun handle der fremover når det kommer til longboard. Gratis frakt er det også.

Skrevet
Fredrik90, 316: De ville ha 9000 kr. for dynamoen (inkl. montering, da) for min gamle '93 Legacy @ Birger N. Haug. Subaru skal man styre bra unna hvis man tror det er rimelige japanske biler, koster å holde dem i gang hos merkeverksted...
":32q887mp]
Fredrik: Enig. Er veldig svak for E46 facelift coupé!

Marius2002: Er det håpløst å lære seg skateboard i en alder av 27? Har sett så mye på Rob Dyrdek sine programmer at jeg har veldig lyst til å prøve. Samtidig er jeg gammel nok til å tenke konsekvenser av alt og er småredd for å tryne stygt (takk, YouTube)! Noen nybegynner tips? Kan vel begynne med hvilken som helst billigbrett fra sportssjappene, eller finnes det forskjellige typer? Jeg skal bytte gulv i leiligheten jeg har kjøpt så tenkte i grunn å fjerne teppene og øve meg innedørs på den gamle parketten, hehe :)

E46 coupe er fin, og jeg har også fått skikkelig sansen for pene e36 coupeer igjen i det siste! Et billig og morsomt alternativ!

Jeg testet longboard for første gang på lørdag. (testet sist skateboard på barneskolen og er nå 34...) En må faktisk ha litt balanse, og det er ikke bare bare å stå med et bein på planken og sparke med det andre. Bremsingen er om mulig enda verre :)

Og ang. kranglingen: Fredrik og Erebus: Kutt ut.

Ja, 3-serie coupé har jo de tre store variablene i orden: Bakhjulsdrift, rekkesekser med fin lyd og ordentlig girkasse! Jeg tør å påstå at strøkne E36 coupéer også vil gå opp i pris om noen år - de aller fleste i hjel blir jo i hjel kjørt, stadig færre bra eksemplarer.

Så en i sølv med "alt riktig" på Storo her om dagen - kjørte ekstra sakte forbi for å se på bilen hans som stod på rødt og han begynte å se på min :D Ble litt ekstra hekta etter å ha sett den...

En E46 330i facelift er nam, og veldig sjeldent i Oslo hvertfall... E92 begynner det å bli veldig, veldig mange av...

[ Bilde ]

Ang. longboard, ja, vet det er vanskelig... Men alle kan trene opp balansen sin, så med litt innsats håper jeg på at jeg klarer å skate etterhvert :P Selv om jeg er usikker på bremsingen... Koster bare noen hundrelapper å prøve også - ikke gærnt, i tilfelle det ikke er min greie likevel :)

Da jeg prøvde skøyter i ungdomstiden var det verste å lære seg å stoppe... Skal alltid ta med kamera, kan bli bra YouTube-moments ut av dette :lol:

Han som var formannen min på plassen jeg jobbet før kjøpte seg ski tidligere i vinter.

:P Legg forøvrig merke til 1:35 ut i videoen. Se ann hva som skjer på filmen, å hør hva de sier i sangen. Passet rimelig godt inn! :D
Skrevet
Det var 1,1 - 1,2 i byen. Og rundt 0.9-1 blank når de kjørte til danmark i fjor sommer hvis jeg ikke husker helt gærlig. Det var i allefall langt fra imponerende med tanke på at jeg kjørte E60 520i 2004 fra Trondheim til Halden på 0.73 inklusiv turen over fjellet. Og det er ikke strak vei fra Trondheim til Oslo akkuratt :P

Men når det er sagt, så har en kompis en V50 D3 2011, og den her helt grom når det gjelder forbruk. Og D3 dieselen imponerte meg, det var en ordentlig god bil. Eneste som er synd er at de burde ha kommet med en mer moderne versjon lenge før nå, V50 har de virkelig mjølka så langt det går. Samme med XC90, påtide med en helt ny modell der og.

Forbruk gjennomsnitt l/mil (EU): 0,85

Det er det oppgitte...

med den kjennskapen jeg har til Volvo( fattern har hatt i alle år oghar hatt selv) så rundt litern pluss er ikke unormalt. De bruker veldig mye med engang du tråkker på litte granne. Fattern hadde 2.0t og den var vanskelig å få under 0.8 på langkjøring med tre i bilen. Kjørte fra Oslo til Trondheim. By kjøring gikk litern og lit til. Så vil ikke tro det er noe feil egentlig. 2.4 litern er ikke noe mindre tørst så lenge det er snakk om bensin, noe jeg regner med det er?

Håndbrekk, tragisk greie, alltid noe tull med det, bytta alt bak i der, gikk noen uker så satt du med spaken i baksetet igjen når du dro i det. Ellers er kvalieten veldig bra på de bilene, er ikke sikker på om e6X er noe bedre.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...