Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Husk at om du må fylle så har du en lekasje :P Og er det den gamle R12 gassen må du "bygge om" til r134, noe som i grunn bare er andre ventiler... men det koster fort litt :wink:

26 grader i skyggen her for øyeblikket, gammel e23 uten AC er faktisk ikke så ålreit!

Har vel ikke nødvendigvis lekkajse? Gassen vil bli "ubrukelig" med åra, og det er helt normalt at klimaanlegget ikke fungerer på langt nær så bra som det skal etter 4-5år. Litt som med varmepumper, andbefalles å kjøre inn ny gass hver 4-5 sesong for maksimal ytelse.

Skrevet
Husk at om du må fylle så har du en lekasje :P Og er det den gamle R12 gassen må du "bygge om" til r134, noe som i grunn bare er andre ventiler... men det koster fort litt :wink:

26 grader i skyggen her for øyeblikket, gammel e23 uten AC er faktisk ikke så ålreit!

Har vel ikke nødvendigvis lekkajse? Gassen vil bli "ubrukelig" med åra, og det er helt normalt at klimaanlegget ikke fungerer på langt nær så bra som det skal etter 4-5år. Litt som med varmepumper, andbefalles å kjøre inn ny gass hver 4-5 sesong for maksimal ytelse.

Det er stor sjangs for at det er en lekasje :)

Vi drev med service på AC-anlegg tidligere, og omtrent hver gang en bil kom inn med AC som ikke ville kjøle ble det påvist en lekasje med et sporingstoff (Væske som er synlig under eksponering av ultrafiolett lys).

Det som da skjedde var at lekasjen måtte ubedres! På R12 systemer måtte oljen og ventilene byttes før man kunne fylle på R134a gassen :)

Det er dog enkelt å sjekke lekasje selv, et lite push på ventilen av type tråsykkel eller bil gjør så man kjapt hører om det kommer ut litt gass eller ikke.

Skrevet

Noen som vet om det er noen forskjeller på m50b25 hjerne til vanos og non vanos? Står å hjelper en kompis her med å skulle chippe en vanos, med chip fra en non vanos. Hva tror dere? Har begge hjernene her, og det er jo forskjellige merker og modellnummer. Men motorstyringa er vel lik? Kan bilen sette seg i vranglås med noe om man putter i en annen hjerne? Kjappe svar passer bra, da vi står midt oppi det!

:)

Skrevet

Mye skal du ha da? "Kona" er på utkikk etter mini:)

Vil ha 160. Bilen har gått lite, og har mye utstyr. Eneste som ikke finnes er vel navigasjon så vidt jeg vet om.

I tillegg er det works tuningkit montert på bilen så den yter ca 210 hester.

Dette inkluderer annen kompressor, dyser og effektanlegg. Det følger også med worksbremser som koster 6000, ikke montert. Works styling er også montert! :wink:

Skrevet
Noen som vet om det er noen forskjeller på m50b25 hjerne til vanos og non vanos? Står å hjelper en kompis her med å skulle chippe en vanos, med chip fra en non vanos. Hva tror dere? Har begge hjernene her, og det er jo forskjellige merker og modellnummer. Men motorstyringa er vel lik? Kan bilen sette seg i vranglås med noe om man putter i en annen hjerne? Kjappe svar passer bra, da vi står midt oppi det!

:)

Chippen må være laget til nummeret på ECU'n. Om det funker eller ikke vet jeg ikke, men det er nå det som står oppgitt. Og man bestiller alltid chip med ECU-nummeret.

Skrevet

Når vi snakker om E34. Jeg klarer ikke å få en E34 jeg kjørte forbi på motorveien ut av hodet. En meget hel og pen rød 525I Touring med lyst skinninteriør, reg nummert begynte på PC65xxx noe som betyr at den ble solgt ny her i Arendal i 1992. Var ett eldre ektepar som kjørte, vet det ikke men jeg kunne bare se at de hadde hatt bilen siden den var ny :)

Skrevet

Slikt eksemplar man vil ha!

Bilen min ble importert i 2001, og hadde samme eier til jeg kjøpte den i fjor høst. Og man merker det, fordi den var så ubreskrivelig mye mindre ihjelskrudd enn de normalt sett er!

Skrevet
Slikt eksemplar man vil ha!

Bilen min ble importert i 2001, og hadde samme eier til jeg kjøpte den i fjor høst. Og man merker det, fordi den var så ubreskrivelig mye mindre ihjelskrudd enn de normalt sett er!

Ja det er mye bedre å kjøpe en som er kjørt av godt voksene. Min ble også importert til landet i 2001 og hadde ett godt voksent ektepar som eiere fram til 2010 da han jeg kjøpte bilen av kjøpte den :)

Samme med E90en! tidligere eiet av et godt voksent ektepar også er jeg heldigvis bare andre eier på bilen :wink: Jeg liker å være andre eier på bilene jeg har, både på E39en og A6en var jeg også andre eier.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...