wicky124 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Jobber du med no lyd greier, eller jobber/bor du såppas nærme at du hører de helt dit? Jobber i nærmeste bygget ved ValleHovin... Så sitter på kontoret og ser ut mot konserten ikveld...eller opp på takterrassen her og få vip-utsikt til konserte
wicky124 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Igjen, kom deg en tur til oslo du så skal vi se hvem som ikke har det så greit da...seff over en sunn kebab! Liker meg veldig godt i Oslo jeg, flott by dog litt dårlige veier i sentrum men Men det er ikke til å stikke under en stol at det er store kulturelle forskjeller på Arendal hvor jeg kommer i fra og Oslo. For eksempel på barne og ungdomskolen så hadde vi en eneste pakistansk (tror jeg det var) elev av 600 elever totalt. Så vi har nok forskjellige kulturelle syn jadda.... hva du tror og hva jeg tror er to forskjellige ting...Men hey ta en kebab med meg så skal vi se om du endrer syn eller ikke
wicky124 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 tror nok det er ganske mange flerne som har holdningen at dem ikke vil handle med innvandrere enn motsatt... værtfall her er det sånn. Er du erebus eller? Virka sånn...Aldri sett innlegg dra deg før, og nå plutselig er du på hugget mot innvandrere? Anyway, om DU har ett problem mot innvandrere så er det DITT problem...Jeg har ett problem med sånne som deg...stakkarer som ikke vet bedre... hva? må jeg spamme minimum 10k innlegg før jeg har et ord å si? har ikke noe veldig i mot innvandrere i seg selv, men kjøp og handel gidder jeg ikke. dem jeg kjenner som har gjort det gjør det aldri igjen... men det med å sladde navnet sitt så har det igrunn 0 for seg da man finner det med en gang uansett på 2 sek om man kan bruke internet. men kan virke tvilsomt for dem som ikke kan. Nei er bare veldig merkelig at en bruker forsvinner, så kommer plutselig en annen med "Lik" holdning...ANyway, ikke mitt problem hva du vil eller ikke!
Fredrik 90 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Bør og skal er to forskjellige ting, jeg sier ikke at du må komme deg videre. Norge er et land som har mange innvandrere, og som kommer til å få mange fler! Hvorvidt denne overfloden er positiv eller ikke skal jeg dog ikke gå inn på. Poenget blir da at i alle fremtidige jobber og livssituasjoen du kommer til å ha vil du støte på en innvandrer som du så tydelig ikke vil ha noe med å gjøre, det må da bli svært så stressende? Jeg er også ganske så sikker på at om du møter en innvandrer med fordommer så vil h*n også møte deg med fordommer, på lik linje som at særdeles få etnisk norske ville likt deg om du hadde samme innstilling til dem Det er forsåvidt riktig det du sier der og jeg er klar over at på sikt så må vi alle ta del i det flerkulturelle samfunn. Noen vil da har en større utfordring med å omstille seg enn andre Men jeg må få legge til at f eks i jobbsammenheng så behandler jeg innvandrere på akkurat samme måte som nordmenn, er kun privat jeg ville vært mer skeptisk. Mange av våre gode kunder er innvandrere fra midtøsten som jeg har en ganske god tone med, og som jeg ikke har noe problemer med å gjøre handel med Men likevel, det er disse store kulturforskjellen og hva vi er vant til jadda.... hva du tror og hva jeg tror er to forskjellige ting...Men hey ta en kebab med meg så skal vi se om du endrer syn eller ikke Akkurat den typen innvandrer (hvis du er det da?) som du er hadde jeg nok ikke hatt noe problem med (selv om vi "krangler" litt her av og til) Du later til å være godt integrert i Norsk kultur og er i tillegg bilinteressert så det hadde jeg så bra så
VegarVS Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 er erebus vekk? er ikke han litt borte i perioder da?
Shattered Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 tror nok det er ganske mange flerne som har holdningen at dem ikke vil handle med innvandrere enn motsatt... værtfall her er det sånn. Er du erebus eller? Virka sånn...Aldri sett innlegg dra deg før, og nå plutselig er du på hugget mot innvandrere? Anyway, om DU har ett problem mot innvandrere så er det DITT problem...Jeg har ett problem med sånne som deg...stakkarer som ikke vet bedre... hva? må jeg spamme minimum 10k innlegg før jeg har et ord å si? har ikke noe veldig i mot innvandrere i seg selv, men kjøp og handel gidder jeg ikke. dem jeg kjenner som har gjort det gjør det aldri igjen... men det med å sladde navnet sitt så har det igrunn 0 for seg da man finner det med en gang uansett på 2 sek om man kan bruke internet. men kan virke tvilsomt for dem som ikke kan. Akkurat det kan jeg være enig i! Jeg har et eksempel. Jeg var og så på en relativt strøken E46 med grelle baklykter og masse jallastoff inni (han skulle fjerne det før salg), kantkjørte felger som visstnok var verdt mer enn 10 lapper og en motor som hadde gått 274 000 (ikke at det har noe å si!). Men det viste seg at familien hans var den samme familien som hadde trua en kompis av broren min og fått han til å flytte, 10-12 år før. Som sagt, ikke at det har noe å si, men tror jeg skal være glad for at jeg kjøpte den bilen jeg gjorde. Det var denne btw: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29798743
Fredrik 90 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 er erebus vekk? er ikke han litt borte i perioder da? Erebus har vel blitt utvist fra forumet igjen tenker jeg, han har blitt det ett par tre ganger tidligere også Så jeg tror han har vært utvist i de periodene det har vært stille fra ham.
VegarVS Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 hehe, ja han kan jo være ganske krass til tider! men når man lærer han å "kjenne" så er det bare å overse det som er usaklig og kose seg videre
Fredrik 90 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 hehe, ja han kan jo være ganske krass til tider! men når man lærer han å "kjenne" så er det bare å overse det som er usaklig og kose seg videre Hehe ja du sier noe der
Fredrik Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Jeg skal ikke ta stilling til hvorvidt man bør være mer årvåken ved kjøp/salg til/fra innvandrere enn andre folkegrupper, men det er et faktum at det er svært mange fordommer når det gjelder akkurat dette. Mye skyldes kulturelle særpreg (les: pågående pruteteknikker og ren svindel), men mye skyldes også ren navlebeskuelse (type: alle som ikke er som meg er noen banditter). Innvandrere kan selvfølgelig være skikkelige folk som alle andre, men det er ingen fordel å komme fra et krigsherjet land eller et land med utpreget mangel på lov og orden. Nød lærer naken kvinne å spinne... og nissen følger som oftest med på lasset. Dette ser vi i Oslo nå og både politiet og politikere er oppriktig bekymret over utviklingen. Respekten for lov og orden er ikke stigende i befolkningen... snarere tvert imot. Fredrik... slikt skriver man ikke på et forum og du vet egentlig også bedre. Hvordan forventer du at enkelte her inne skal reagere på dine uttalelser? Det er ikke alt man tenker som egner seg på trykk. På den annen side er du helt sikkert ikke den eneste som tenker som du gjør. Det beste eksempelet på dette er nettopp at mange innvandrere bruker fiktive personnavn, intet navn eller andres navn i salgsannonser. Det er trist at det er slik, men det går nok litt alle veier. Mange innvandrere har også fordommer mot andre innvandrere. Jeg tror derfor at frykten for en "balkanisering" mellom befolkningsgruppene er berettiget. Breiviksaken er tragisk og den vil dessverre uansett utfall virke som en katalysator for ytterligere splittelse mellom befolkningsgruppene i spesielt Oslo. Selv seriøse kommentatorer her i Danmark og i Tyskland påpeker nå hva de omtaler som et norsk eksperiment når det gjelder innvandring i stor skala.
wicky124 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Jeg er enig med deg Fredrik, at veldig mange innvandrere bruker fiktive navn i salgsannonser..jeg er en av dem. Før, da jeg solgte biler i stor skala (20-30 biler i året) så het jeg faktisk Trond Hansen. Hvorfor? fordi ett erkenorsk navn selger bedre enn mitt egentlige navn. Folk fikk "sjokk" da møtte meg og bare "oi du er jo ikke norsk men jeg trodde du var norsk fordi du prater så perfekt"...alle bilene ble solgt umiddelbart faktisk.. Apropo balkanisering.. Jeg er som kjent ikke "redd" for en konflikt, men jeg holder meg konsekvent unna konfrontasjoner med folk fra balkan...why? fordi de er fra en krigsherjet verdensdel og de har dessverre ingen mentale sperrer for hva de kan finne på.. Dog har jeg mange venner fra det området så ting går som regel greit...
SofaKingFresh Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 HIPPHURRA! Daglig leder for Ford i Skien ringte meg, og gratulerte meg med jobb. Nå er jeg ansatt hos Ford, og ser frem til noen gode år Og ikke minst, en del mer penger (og tid) å rutte med for å gjøre bilen fin. Ikveld må det feires med en pils
wicky124 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Er flere her som kjører bmw og jobber hos andre bilmerker merker jeg... Grattis med jobb iallefall!
SofaKingFresh Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Takker De er nabo med BMW-sjappa her, og Ford, BMW og Mini er vel så og si samma greia her, så det blir nok bra
Anbefalte innlegg