Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som spiller Rift her? har seg slik at jeg spilte beta litt, men det lagga for mye til at jeg kunne nyte det.. Og nå har jeg rensa pcn og kjøpt slik kjøleribb stasjon til den(laptop), men nå er jo selvfølgelig betan over! og ingen trail kommet ut enda(?)

Så da lurte jeg på da, noen som har lyst til og låne meg en acc litt? så jeg får sjekka om det lagger fortsatt.

Gidder liksom ikke kjøpe det om det fortsatt lagger.

prøver 1 siste gang [-o<

Låne en account? til? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone..eller apple generelt.. = fail :P

Det var jo ... konstruktivt. Jeg har hatt iPod Mini i snart 6 år. Den har vært med til Sør-Frankrike og Nord-Norge, på toppen av fjell i minusgrader(snowboard), og på (sand)stranda i 30+, mistet i snøen, mistet ned trappa, skatet og trynet oppå iPoden med den i lomma, mistet ned på asfalt, vært med på sjøen i både regn og sol, stille sjø like mye som hard sjø. Og fortsatt den dag i dag er den like god. Hva den ikke har gjennomgått aner jeg ikke. Så Apple generelt er ikke fail! Jeg bruker iPoden daglig!

Etter å være svært fornøyd kjøpte jeg meg Apple iPhone 3G. Slet litt i starten med å bli vandt med den. Jeg har valgt å ha beskyttelses deksel på den. Den tåler så klart ikke like mye som iPoden min, men alt handler vel om å ta vare på tingene sine? Uansett har jeg hatt den i ett år nå uten en eneste feil.

Så, du får være litt mer konstruktiv neste gang du sier Apple er "fail". :) Om du bare generelt ikke liker Apple, så er jo det en annen og ærlig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke Apple, men det er ikke å legge under en stol at de ofte er forut sin tid med mange produkter. Har selv en iPod touch som jeg kjøpte i statene et liten måned etter de ble sluppet på markedet, og den fungerer helt utmerket pr. i dag. Har og jailbraket den slik at jeg kan spille NES spill på den. :D

Årsaken til at jeg ikke liker apple, er vel litt en kombinasjon av iTunes og annet møkk man må bruke for å kunne utnytte telefonen/mp3spilleren, og det at den er sperret for all 3djeparts programvare dem ikke selv liker. Dog skal det sies at det sansynligvis sparer deg for mye hodebry, da min Touch begynner å bli usakelig treig etter den ble jailbraket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke Apple, men det er ikke å legge under en stol at de ofte er forut sin tid med mange produkter. Har selv en iPod touch som jeg kjøpte i statene et liten måned etter de ble sluppet på markedet, og den fungerer helt utmerket pr. i dag. Har og jailbraket den slik at jeg kan spille NES spill på den. :D

Årsaken til at jeg ikke liker apple, er vel litt en kombinasjon av iTunes og annet møkk man må bruke for å kunne utnytte telefonen/mp3spilleren, og det at den er sperret for all 3djeparts programvare dem ikke selv liker. Dog skal det sies at det sansynligvis sparer deg for mye hodebry, da min Touch begynner å bli usakelig treig etter den ble jailbraket. ;)

Du har mange gode poeng som jeg forsåvidt er enig i, jeg misliker selv sterkt iTunes. Men jeg klarer å se over disse tingene og er storfornøyd, jeg kommer aldri til å gå for HTC, Nokia eller SE(om ikke det er snakk om de eldre Nokia før fargeskjerm, de er nemlig kul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som spiller Rift her? har seg slik at jeg spilte beta litt, men det lagga for mye til at jeg kunne nyte det.. Og nå har jeg rensa pcn og kjøpt slik kjøleribb stasjon til den(laptop), men nå er jo selvfølgelig betan over! og ingen trail kommet ut enda(?)

Så da lurte jeg på da, noen som har lyst til og låne meg en acc litt? så jeg får sjekka om det lagger fortsatt.

Gidder liksom ikke kjøpe det om det fortsatt lagger.

prøver 1 siste gang [-o<

Låne en account? til? :P

for og se om det lagger enda, eller om det gjorde susen med pc rensk og kjøleribb.

Gidder ikke kjøpe det om det lagger enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple produktene har vel aldri vært forut for sin tid.

De har jo stadig utelatt standardfunksjoner fra telefonene sine som feks multitasking, mms og 3g i den første.

Jeg spurte en kollega med iphone en dag om han kunne sende en filmsnutt til meg over bluetooth. Det var visst ikke mulig.

For meg virker det som om Apple bruker kundene som forsøkskaniner for å se hvor mye funksjonalitet de kan frata dem i bytte mot et fancy design og et innarbeida merkenavn.

-WM_strip_DK_20110221.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man løsnet hjulboltene på bilen hvis man bare har tilgang til et lite biltema verktøysett? De ble satt på av et dekkfirma med luftverktøy, og boltene vil ikke bevege seg. Ødela faktisk en kopp i et forsøk.

Noen som har tips til søndagsåpne verksteder i trondheim? :P Evt hvor jeg kan få kjøpt noe verktøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple produktene har vel aldri vært forut for sin tid.

De har jo stadig utelatt standardfunksjoner fra telefonene sine som feks multitasking, mms og 3g i den første.

Jeg spurte en kollega med iphone en dag om han kunne sende en filmsnutt til meg over bluetooth. Det var visst ikke mulig.

For meg virker det som om Apple bruker kundene som forsøkskaniner for å se hvor mye funksjonalitet de kan frata dem i bytte mot et fancy design og et innarbeida merkenavn.

De var ihvertfall tidlig ute med touch som brukergrensesnitt, samt veldig frempå med sine mp3 spillere. Ellers er jeg helt enig med deg Apple har en tendens til å "gjenoppfinne hjulet", som f.eks Facetime eller hva det kalles, som jeg hadde på min SE for et halvt tiår siden, men som de "finner opp" med sin iPhone 4. samme med mulittasking, klipp/lim, mms, de har fortsatt ikke støtte for flash (?) osv. Nok en grunn til at jeg velger å hoppe over iPhone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man løsnet hjulboltene på bilen hvis man bare har tilgang til et lite biltema verktøysett? De ble satt på av et dekkfirma med luftverktøy, og boltene vil ikke bevege seg. Ødela faktisk en kopp i et forsøk.

Noen som har tips til søndagsåpne verksteder i trondheim? :P Evt hvor jeg kan få kjøpt noe verktøy..

Har du lyst til å dele hva slags dekkfirma du bruke slik at ingen andre bruker dem? Det er jo helt latterlig at "profesjonelle" firma strammer opp med muttertrekker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Ole satt på politistasjonen etter å ha rømt hjemmefra.

Lensmannen spurte han hvorfor han hadde rømt. "Jo,i går kveld hørte jeg mamma og pappa kranglet om huslånet.

Og i natt våknet jeg av at jeg hørte pappa rope: Jeg trekker meg ut!

Og da ropte mamma: Vent litt, jeg kommer også!

Og da stakk jeg, for jeg er jo bare 8 år og kan ikke sitte der med hele huslånet alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem av falck eller NAF? Ring de og be om hjelp, alle bergingsbiler har luftverktøy og de stiller gladelig opp for å hjelpe til, de får jo betalt for jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt meg IPhone 4 nå, har 3GS fra før. Når jeg nå kobler 4'ern opp på Itunes vil alt som jeg har handelt på ITunes og App store bli overført til 4'ern?

Vel, nå er jeg imponert. Bestillte IPhone 4, fre 01.04 fra Telenor, lør 02.04 var jeg på postkontoret å hentet den. :-) Kjapt levert ja...

Fikk ikke svar på spm, men ja det lar seg gjøre gjennom sikkerhetskopiering på ITunes.

Kvalitetsmessig virker 4'ern mere solid en 3G'n. Klart bedre skjerm og kamera hvertfall.

Jeg har Iphone 4 og i dag koblet jeg den til Itunes og oppgraderte den.

Når den var nesten ferdig, kom det opp feilmelding og tlf gikk ikke på. Eneste jeg kunne gjøre etterpå var og synkronisere den med Itunes og gjenopprette fabrikkinstillinger.

Nå er alle Apps vekke :(

Den er kjedelig. 3GS'n har fungert problemfritt i ett år nå. Fruen har overtatt den nå. Apple tillater familiedeling, så med ITunes på to maskiner og att vi kan legge inn apps/musikk fra begge tlf sørger for en ekstra backup i tillfelle krasj. Eneste jeg har savnet på 3GS'n var vel blitz og litt bedre kamera. Fikk beskjed om ny programvare versjon på ITunes for oppgradering, det pussige nå er at menyspråket er på engelsk, selv om norsk er valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å dele hva slags dekkfirma du bruke slik at ingen andre bruker dem? Det er jo helt latterlig at "profesjonelle" firma strammer opp med muttertrekker..

Det var ikke noe moment der i gården. Fikk gode priser på vinterdekk så gidder ikke klage. Men boltene er satt på for hardt. Jeg har aldri hatt problemer med å få dem av før. :/

Må vel vente til i morgen for å skaffe meg en latmansarm. Faren er stor for at man ødelegger gjenger, boltene og felgen hvis man trekker til for mye. Men verkstedene er vel redde for at hjulene skal falle av. Har jo skjedd.

Tom K: Nei, er nok ikke det. Må vel vente til i morgen. Kanskje kjøre innom verkstedet som satt på hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mye til for at hjulene detter av. når dette skjer er det fordi hjulene ikke har vært strammet opp overhodet. Jeg kjørte 100mil med boltene strammet opp med fingrene (hadde glemt å etterstramme når bilen kom ned på marka), da begynte jeg å få vibrasjoner. Ellers er 100nm rikelig. ikke 400nm som folk flest bruker (80kg på halvmeters arm). Selv strammer jeg alltid alt for mye, da jeg fikk litt skrekken i meg når hjulet holdt på å løsne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...