Shattered Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Er ikke ikke meninga det skal bli en smuuud finish? 40 er små stein. Hvis du ser tilbake ei side, brukte jeg stålbørste for å få vekk møkka ved festene Tror ikke jeg skal satse på å bruke den, haha... Er 120 greit? 120 er aaalt for grovt! Start med 240 og jobb deg oppover til 600/800 ellers vil du få enormt med sliperiper som skinner igjennom lakken. Stålbørste på plast er IKKE lurt, men det vet du kanskje nå Takk, skal prøve å få kjøpt inn noe papir i morgen elns
kvammis Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Er ikke ikke meninga det skal bli en smuuud finish? 40 er små stein. Hvis du ser tilbake ei side, brukte jeg stålbørste for å få vekk møkka ved festene Tror ikke jeg skal satse på å bruke den, haha... Er 120 greit? Kan bruke 120 med eksenter slipende maskin (ikke for hånd). for å ta de verste stripene. Også bruke 180 så 320. Før slipegrunning. 400 også 800 etter grunning så kan du lakke. EDIT: Du må bruke en grunning for å lukke plasten der du har slipt gjennom lakken.
noekult Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 ":5p169x2r]Noe slikt kunne vært fint:[ Bilde ] http://www.finn.no/finn/realestate/home ... e=35058599 (Resten krevde jo en del jobb, i tillegg til at det ligger i gokk og er alt for dyrt ) For en jobb å vedlikeholde alt da! Jeg er ingen fan så av store hus... Ubrukte ressurser gjør meg alltid gal Men garasjen var fin, gøy at noen her hjemme tør å ha store garasjer.
[space] Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Huset kunne jeg ikke bodd i slik det fremstår i annonsen. Krever maaaange liter maling (og ikke minst kvistlakk....), nytt kjøkken osv osv. Garasjen var fin Kunne hatt den som mekke- og detailingplass, og kanskje til og med leid ut plass til andre. Det er ikke langt unna sentrum, men det er gokk i så måte at det ikke er noe som skjer uti der. Typisk "bil til alt" sted.
ehrnst Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Så jo helt jvlig ut både innvendig og utvendig. Alt trenger ikke å se ut som en ikeakatalog, men er vel grenser
Fredrik 90 Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Har et par kamerater som kjører slike, og dem er vel stort sett ganske fornøyde. Personlig synes jeg kanskje det er litt lite båt for pengene, siden jeg betalte det samme for min Scand 7600, som er en betydelig større og romsligere båt, men disse holder seg godt i pris (spesielt med liten diesel) og er helt greie båter så lenge man ikke skal uttaskjærs. Ja 610en er et velprøvd skrog som har vært i produkson i mange år, Nidelv er jo synonymt med den typiske norske kvaliteten også så dette er produkter som holder. Jeg har også hatt både Scand 7600 og 9200 og må si at jeg synes ikke plassutnyttelsen er den beste i dem, i allfall ikke i 9200 som tro det eller ei er 30 fot lang. Synes Nidelv 610 er ganske godt plass utnyttet til kun å være 21 fot, men det er selvsagt øyet som ser. Men 610 kan selvsagt ikke måle seg med Dynamicene hva angår skrog og sjøegenskaper, dessuten så har disse båtene pene og slanke linjer. Dette er jo ypperlige båter i røff sjø, mens 610en passer med til å cruise mellom holmer og skjær slik vi som oftes gjør
S.Hafsmo Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Ja 610en er et velprøvd skrog som har vært i produkson i mange år, Nidelv er jo synonymt med den typiske norske kvaliteten også så dette er produkter som holder. Jeg har også hatt både Scand 7600 og 9200 og må si at jeg synes ikke plassutnyttelsen er den beste i dem, i allfall ikke i 9200 som tro det eller ei er 30 fot lang. Synes Nidelv 610 er ganske godt plass utnyttet til kun å være 21 fot, men det er selvsagt øyet som ser. Men 610 kan selvsagt ikke måle seg med Dynamicene hva angår skrog og sjøegenskaper, dessuten så har disse båtene pene og slanke linjer. Dette er jo ypperlige båter i røff sjø, mens 610en passer med til å cruise mellom holmer og skjær slik vi som oftes gjør Er heller ikke så begeistret for "planløsningen" i 9200en. Alle båtprodusenter skulle hatt det i bakhodet at alle sitteplasser bør kunne snus til å peke forover, da det er utrolig slitsomt å sitte med siden til kjøreretning om det er litt urolig sjø. Personlig lener jeg meg mere mot overbygde båter i fremtiden, da jeg begynner å bli fryktelig lei av alle ulempene som følger med kalesjen. Tenker da på båter som Benetau 880 (liker egentlig ikke skroget på disse), Bella Falcon 26, Finnmaster 7600 og Askeladden P80 Weekender. Når det kommer til linjer, er jeg ganske begeistret for de gamle Nimbus 26 Epoca. Imponerende at disse ble designet på 80-tallet.
[space] Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 http://www.topgear.com/uk/car-news/eric ... 2012-05-28 Eric Claptons "one off" Ferrari: Episk deilig bil!
Fredrik 90 Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Er heller ikke så begeistret for "planløsningen" i 9200en. Alle båtprodusenter skulle hatt det i bakhodet at alle sitteplasser bør kunne snus til å peke forover, da det er utrolig slitsomt å sitte med siden til kjøreretning om det er litt urolig sjø. Personlig lener jeg meg mere mot overbygde båter i fremtiden, da jeg begynner å bli fryktelig lei av alle ulempene som følger med kalesjen. Tenker da på båter som Benetau 880 (liker egentlig ikke skroget på disse), Bella Falcon 26, Finnmaster 7600 og Askeladden P80 Weekender. Når det kommer til linjer, er jeg ganske begeistret for de gamle Nimbus 26 Epoca. Imponerende at disse ble designet på 80-tallet. [ Bilde ] Ja det var noe av det som irriterte meg mest på 9200en, den utrolig dumme sitteplassen på babord side ved førersetet. Samme med at man måtte klatre over sofa og solpute for å komme til badeplattforma, greit nok på 7600 som er en typisk daycruiser men på 9200 sdå blir det for tungvindt. Men for all del, skulle gjerne hatt en Dynamic igjen men de er litt utenfor mitt budsjett for tiden Selv så er jeg veldig glad i typiske daycruisere med vindskjerm rundt som skjermer godt på vindfulle dager, har hatt skjærgårdsjeep også men man sitter for utsatt. Jeg setter også pris på en skikkelig todelt kalesje som man kan oppholde seg sånn nogen lunde greit under hvis det skulle regne. Her på sørlandent føler jeg at man ikke trenger mer når man likevel tar opp båten om vintern Nimbus er båter som holder seg bra, utrolig god byggekvalitet og tidløst design. Men så betaler man i dyre dommer for dem også, nesten litt for mye selv om det er god kvalitiet
FredrikE24 Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Kalesjebåt er noe jeg hater noe vannvittig.. Hadde en sommer i en Scand Baltic, det var alltid like jævlig å krype ut av stikkøya åpne døra ut mot dekksalongen, kjenne den jævlige kalesjevarmen slå mot brystkassa og ansiktet hoppe et skritt ut og brenne seg på teakdørken, rive i glidlåsen og rive ned bakre del av kalesjen og springe ned og legge seg igjen. Ventet så i 15-20 minutter før det var greit å stå opp og hoppe i sjøen. Jeg liker ikke daycruiserfasongen på båter generelt, synes en lukket flybridgebåt er mye mer praktisk, var med noen kompiser i en Bavaria 33, til og med salongbordet sto i nedoverbakken og når festen ble våtere og våtere ble kanskje ikke han som satt nederst i hjørnet mest full, men våtest ble han. Etter Scanden kjøpte familien en Princess 435, Flybridgebåt på 45 fot og akterkabin, det var dag og natt og få slippe den kalesjen!
Anbefalte innlegg