Kjennern Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Det deiligste er ei gammal sjekte i sola med ei kald pils og tøffe rundt i timer. Da er det sommer!
Fredrik 90 Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Kalesjebåt er noe jeg hater noe vannvittig.. Hadde en sommer i en Scand Baltic, det var alltid like jævlig å krype ut av stikkøya åpne døra ut mot dekksalongen, kjenne den jævlige kalesjevarmen slå mot brystkassa og ansiktet hoppe et skritt ut og brenne seg på teakdørken, rive i glidlåsen og rive ned bakre del av kalesjen og springe ned og legge seg igjen. Ventet så i 15-20 minutter før det var greit å stå opp og hoppe i sjøen.Jeg liker ikke daycruiserfasongen på båter generelt, synes en lukket flybridgebåt er mye mer praktisk, var med noen kompiser i en Bavaria 33, til og med salongbordet sto i nedoverbakken og når festen ble våtere og våtere ble kanskje ikke han som satt nederst i hjørnet mest full, men våtest ble han. Etter Scanden kjøpte familien en Princess 435, Flybridgebåt på 45 fot og akterkabin, det var dag og natt og få slippe den kalesjen! Jeg har selv hatt deler av oppveksten min i en Baltic, både 80 talls versjonen og en nyere 2005 modell da jeg var eldre. Selv så liker jeg disse båtene veldig godt, romslige og godt utnyttet planløsning. Kalesjen er ganske tungvindt så det skal jeg være enig i, men på båter av denne type så har man ikke noe valg så lenge man ikke har hardtop versjonen. Flybridgebåter er ganske geniale der, man har innendørs og utendørs styreplass. Skulle gjerne hatt en Skilsø 36 FB eller aller helst en Princess P42, nydelige båter men langt utenfor mitt prisleie. En Riviera 925 er et bedre alternativ som ikke koster like mye, men flybridgen kan dog være i minste laget for noen Etterhvert som pengene strekker til så kommer jeg nok til å bevege meg opp mot cabincruiser, typen rundt 30-35 fot, targabøyle, dobbelt sete ved førerposisjon og gangpassasje bak til badeplattform. Gjerne da en Joda 310 eller Scand 360 DC Edit: Er forøvrig riktig uttale av Kjennern, det heter sjekte og IKKE snekke
Saltkjelen Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Både lukkede og åpne båter har sine fordeler og ulemper. Jeg liker begge deler, men av praktiske årsaker er det HT- og flybridgebåter som er det ideelle i nordiske farvann. Å kunne lukke en glassdør og slå på varmen i en slik båt dersom det blir uvær er mildt sagt fantastisk.. Hva slike båter koster å drifte er jo en annen sak.. mervekten i slike båter koster å drifte..
S.Hafsmo Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 For meg her oppe i nord er det ihvertfall mye mere praktisk med en lukket båt. Det er utrolig deilig å kjøre rundt med kalesjen nede, men det er så skjeldent at temperaturen er såpass høy at slikt er behagelig, slik at fordelene med lukket båt overveier det positive med åpen båt ganske betraktelig. I tillegg er det utrolig lettvindt å bare kunne gå inn/ut igjennom en glassdør istedet for å måtte knote med kalesjeknotter og glidelåser for å komme seg inn. Spesielt kvinnfolk sliter veldig med dette.. De fleste lukkede båter har jo og et uteareal akterut som kan benyttes når en har ankommet et passende sted å lufte pilsen. Sjekte er selvfølgelig utrolig koselig, men om det er litt avstander som skal legges bak, blir de fort litt for treige. Båt med flybridge er gjerne såpass stor at den vil overgå ethvert realistisk budsjett både i innkjøp og forbruk. har kjørt en del 30-40fotere, og drivstofforbruket er så latterlig at det får bli med drømmen. Ihvertfall på dette punktet i karrieren.
haybimmsen Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Noen som kjenner til denne? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... eyword=328
Clerion Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Flere enn meg som sliter med Mekonomen? Faen for ett møkkaverksted. Helt utrolig at dørene der fortsatt er åpne. Har nå hatt 2 biler der, begge gangene har det blitt noe tull! Bil 1 Renaut Laguna. Mål: 200 000km service. Da de skulle montere flatreima som går på bla dynamo og vifte presterte de å montere denne feil så den flisa seg, på vei nedover igjen for å få gjort oppigjen jobben røyk faenskapen til hel¤%¤e og de måtte komme oppover med lånebil midt mellom Rena og Elverum. Da vi skulle hente bilen hadde de visst også byttet dynamoen (5000,-) fordi det liksom var den som hadde forårsaket det hele siden det var kast i lageret. Det jeg mener skjedde var at det ble kast i det pga den jævla drittjobben de gjorde med å montere reima. Fikk da litt rabatt på jobben og godtok det så dum jeg var. Bil 2 Subaru Outback Legacy Mål: Bytte yttre drivledd foran, hjullager bak samt klosser og skiver bak (Noe de ringte og sa jeg MÅTTE gjøre ellers tørte han ikke sende meg ut på veien igjen) Da jeg hentet bilen virket alt i orden, etter ett par dager merket jeg en slags subbing bak når jeg svingte, akkurat som om skiva eller calipperen var løs eller noe. Jeg dro dit igjen og ekspertteamet fant ikke noe feil så jeg fortsatte å kjøre. Nå her om dagen begynte det å lukte jævli varme bremser og oppdaget da at bremsene bak på ene sida henger innpå....... Må si jeg blir jævli imponert. Hva kan jeg kreve da jeg ringer nå etterpå? Jeg kommer meg jo ikke til Elverum (32km) så de får fiksa det. Da kommer bilen til å ta fyr. Jeg kom halvveis på lørdag i ett annet erend da jeg bare måtte stoppe fordi bremsene var så varme at skivene kunne vridd seg.
Thewiz Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Krev at de henter bilen da den henger på bremsene. Hvis man klager nok får man det som man vil.
Julianv Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Clerion: Renault har store problemer med at lager på både dynamo og løpe/strammehjul ryker, slik at reimen fliser seg. I verste fall drar den seg inn i registeret og du får havari. Så dette er nok ikke noe de kan klandres for,dessverre. Angående heng i bremsene er dette noe de burde oppdaget ved skifte av skiver og klosser. Kan dog være at det var så lite heng da at det ikke var merkbart. Ville bedt de hente bilen på henger
Jordfræsar Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Clerion: Renault har store problemer med at lager på både dynamo og løpe/strammehjul ryker, slik at reimen fliser seg. I verste fall drar den seg inn i registeret og du får havari. Så dette er nok ikke noe de kan klandres for,dessverre. Angående heng i bremsene er dette noe de burde oppdaget ved skifte av skiver og klosser. Kan dog være at det var så lite heng da at det ikke var merkbart. Ville bedt de hente bilen på henger Nå kan du kose deg med denne sangen (selv om den er gammal).
wicky124 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Kompis jobber i Auto Forum, hadde i fjor med seg til Molde en Continental GT, ble solgt til Josef i Madcon Satt på noen turer, steike så de går, men likevel så behagelig og avslappet på en måte, den er ikke hissig, bare rask... Kunne bodd i den bilen Den bilen så faktisk ikke ut da den ble solgt... Han har nå fått seg en X6... stygge biler...
wicky124 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 ":z2il6ztv]Huset kunne jeg ikke bodd i slik det fremstår i annonsen. Krever maaaange liter maling (og ikke minst kvistlakk....), nytt kjøkken osv osv. Garasjen var fin Kunne hatt den som mekke- og detailingplass, og kanskje til og med leid ut plass til andre.Det er ikke langt unna sentrum, men det er gokk i så måte at det ikke er noe som skjer uti der. Typisk "bil til alt" sted. Vi var og så på det huset...var bedre enn på bilder...Ikke så langt unna oslo heller...men som nevnt lenger bak her, for mye "ubrukt område" i huset...Driftskostnadene blir vel også enorme iløpet av ett år...
ls44mm Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Dro halve akershus igår pga kompis skulle absolutt ha det... Smakte selv for første gang igår, funky taste. Men godt var det. Var vist enda bedre om du er i riktig humør i følge kompisen min. Noe jeg kan verken avkrefte eller bekrefte. Ellers så har detaileren min teasa meg med par mms bilder
wicky124 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Teknisk utfordring! Kompis har en E60 530i og har klart å låse nøkkelen i bagasjen. Kan han bare dra til BMW med del2 av vognkortet og bestille ny nøkkel?
Anbefalte innlegg