Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hahahahahaha skrev jo litt lenger bak at jeg hadde titta litt på volvoforum..makan til bønder (no offence!) men ALLE hadde caps, sæggebukser, stygge biler... jentene var feite..guttene var feite..men altså... hva skal man si...summen av harrye folk på ett forum har jeg sjeldent sett maken til..

Skrevet
Det vil gjerne hjelpe litt å bytte o-ringer på vanos på m52en. De originale o-ringene holder ikke mange km før de blir harde og slutter å holde på trykket.

http://beisansystems.com/

Hmm.. ja da har jeg prosjekt til vintern igjen da ;) nok et prosjekt :P

Skrevet
hahahahahaha skrev jo litt lenger bak at jeg hadde titta litt på volvoforum..makan til bønder (no offence!) men ALLE hadde caps, sæggebukser, stygge biler... jentene var feite..guttene var feite..men altså... hva skal man si...summen av harrye folk på ett forum har jeg sjeldent sett maken til..

Søkte på råner på google-bilde og da kom det opp dette, noe ala slik?

476996569.jpg

Skrevet

Nå har jeg ikke vært på volvo forum da, men kan vell ikke ta ALLE under en kam? Bli medlem på bimmers på en dårlig dag a! Fy faen så mye søppelinnlegg og dårlig oppførsel det er de få gangene det er :( Masse dritt kasting/slenging med leppa osv osv. Da blir det å si; ja, meldt meg inn på bmw forum, bare drittunger der osv. Men det er jo kjempe feil, masse gode mennesker her og mange som har god peil. Og her er det også mange med fine biler, og ja, ikke fult SÅ fine mildt sagt. Så det jeg skal fram til, at det er HELT sikkert noen der som har par feite biler, og sikkert noen gromme bane vogner som gir hvilken som helst bimmer en real fight. Og ikke ALLE eiere har caps, sæggebukse og snus under leppa ;)

Skrevet
N54 er en turbomotor på 3 liter. Kan det være n52b25 du tenker på? Det er den jeg har lagt ut dynoen til lengre opp.

Jeg kjører med den motoren hver dag og opplever den ikke stort forskjellig på karakteristikk kontra m50b25. Den må som alle andre seksere piskes litt for å gå fort og den gir ingen wow følelse under 3000 rpm.

Ja... selvfølgelig mener jeg N52B25 motoren. Takk skal du ha. Jeg kjenner ikke motoren, men på papiret er momentkurven flat som Ayers Rock i Australia.

Joda, den er flat og fin, men det er ikke helt uten offer. Hvis du ser på kurven jeg la ut, så endrer momentkurven seg brått to ganger. Dette er nok pga større justeringer på både vanos og valvetronic.

Jeg trodde at bilen min gikk urent frem til jeg fant den dynoutskriften fra BMW, for den akselererer i 3 steg.

Man opplever en liten pause/rykk på rundt 1700rpm og litt før 3000 rpm ved akselerasjon.

Det første på 1700 rpm er veldig plagsomt siden man ligger på 1500-2000rpm når man kjører i 80-100 på landeveien i 6. gir.

N52 motoren har veldig mye fin teknikk som variabelt ventilløft og variabel timing, men samtidig har jeg aldri vært borti mer uøkonomisk motor. :P Man må virkelig kjøre med egg under foten for å komme seg ned mot snittforbruket på 0.87 som BMW oppgir. Jeg opplever at m20 og m50 er snillere på forbruk hvis man har en aktiv kjørestil.

Skrevet

Jupp..alle så sånne ut...og verste er...de har sånn treff en gang i mnd på tyrigrava...alle bilene så fattige ut..nesten ikkeno shine..og de som var shina så ut som vanlige familiebiler ala toyota avensis med 17toms...

ls44mm: Enig i det du sier..tar tid å bli kjent med folk og oppførsel. Er mange råe biler på forumene, masse råe 240 (motormessig) Men første inntrykket mitt av volvoforumet var helt "harry"...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...