Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kos med en tur nedi sanden da. :) Litt varmt eneste ser jeg for meg.

Vi har fått 2-4 rotasjon nå, som vi forhåpentligvis snart kommer til å gå over til, da blir det litt bedre. :)

Skrevet
Kos med en tur nedi sanden da. :) Litt varmt eneste ser jeg for meg.

Vi har fått 2-4 rotasjon nå, som vi forhåpentligvis snart kommer til å gå over til, da blir det litt bedre. :)

Er vel 40-50 grader der på den tiden av året. Basen er midt ute i ørkenen og jeg skal ha 3 eksamener på to uker, så det blir nok ikke en ferietur. :P Var der i 7 uker i fjor, så jeg er drittlei av hele plassen.

2-4 høres deilig ut. Jeg hadde vært storfornøyd med fast 2/3/2/4. Nå jobber jeg 19/16/19/23 hvor man skal være ute 14 dager iløpet av de 19 fleksible dagene. Det blir vanskelig å planlegge fritiden med sånn rotasjon.

Skrevet

Faen da.. Finner ikke noe av det jeg fant her om dagen på schmiedmann. Shadowline lister og gulvmatter.. Hvor i helvete har det blitt av? Hjelp...

Skrevet
Calling all smartasses.

[ Bilde ]

Hvorfor blir kulene fra lageret hengende fra den ikke-magnetiske bolten?

Står ikke bolten fast i en magnet da? :P

Skrevet

Jo. Hvorfor blir alt som er borti magneten, magnetisk?

Eller, hvorfor synkroniseres alle aksene på alle elektroner (atomkjerner) som er i berøring av en magnet?

Skrevet

Eller, hvorfor synkroniseres alle aksene på alle elektroner (atomkjerner) som er i berøring av en magnet?

Har ikke noen forklaring på det (ønsker gjerne å høre den), men vet av erfaring fra jobben at rør i rustfritt stål kan få magnetiske "hotspots" etter langvarig eksponering for magnetiske felt.

Skrevet

Skal det virke som en magnet må mange av atomdipolene være stilt i samme retning, og i nærheten av en magnet retter atomene seg lett etter det magnetiske feltet i magneten slik at bolten også blir magnetisk :)

Skrevet

Skal det virke som en magnet må mange av atomdipolene være stilt i samme retning, og i nærheten av en magnet retter atomene seg lett etter det magnetiske feltet i magneten slik at bolten også blir magnetisk :)

For å motvirke den magnetiske effekten i metallet tar man like så godt og slår og hamrer på den aktuelle tingen, man slår rett og slett bort magnetismen.

Da jeg begynte i læra på jobb som telemontør fikk jeg utlevert en kasse med skrutrekkere, hvor ingen var magnetiske. Fant en massiv jernstang og tok PN leder rundt denne stanga helt tett og stramt. Satte så på et lab. aggregat med strømbegrenser og satte strøm på. Vips hadde man en elektromagnet, magnetiserte alt jeg hadde av verktøy :)

Hadde ukesvis om magnetfelt på skolen, men var på slutten av året og eksamen var allerede unnagjort og var vel ikke akkurat motivert på å lære akkurat da.. Det angrer jeg på nå :P

Skrevet

Du jukser. ;)

Makes sense forøvrig. Uten at jeg videre forstår hvordan en synkron elektronbevegelse kan gjøre at 2 stoffer trekkes mot hverandre..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...