Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører dere har kjørt skikkelig bil i oppveksten, jeg begynte livet i en Cevrolet Malibu Classic, stasjonsvogn av det digre slaget(samme størrelse som Caprice Classic, Malibuen er noe sjeldnere)

Malibu er faktisk noe mindre enn Caprice, den er heller ikke sjeldnere.

Malibu var da den var ny en hel del billigere enn Caprice, Caprice var stjerna innen sedaner fra Chevrolet den gang.

Har vokst opp med begge, og bruttern har begge i dag :)

Capricen jeg vokste opp med var forresten en tidligere likbil.. Og den overnatta jeg i på tur ;)

Skrevet

Hører dere har kjørt skikkelig bil i oppveksten, jeg begynte livet i en Cevrolet Malibu Classic, stasjonsvogn av det digre slaget(samme størrelse som Caprice Classic, Malibuen er noe sjeldnere)

Malibu var da den var ny en hel del billigere enn Caprice, Caprice var stjerna innen sedaner fra Chevrolet den gang.

Capricen jeg vokste opp med var forresten en tidligere likbil.. Og den overnatta jeg i på tur ;)

Snakka med fadern og han mente bestemt at den Malibuen han hadde var i samme størrelse, største forskjellen var at bakdøra ikke ble åpnet fra siden.

Han sier nå hvertfall at den første utgaven var størst og like stor som Caprice, så kom Malibuen i en mye mindre utgave noen år senere.

Mor og far dro på europaferie i den bilen, de hadde all bagasje i rommet under gulvet og madrasser og dyner i bagasjerommet. Så la de over et trekk, dette trekket har jeg over BMWn min nå, det er så digert! Det ble strukket over Chevroleten, på bmwen blåser det av så fort det begynner å trekke litt.. Mangler hvertfall en meter i lengde for å nærme seg støtfangern

Forresten, det er stasjonsvogna vi hadde.

Skrevet

Jeg ble kjørt til barneskole på vinteren i en Caprice Classic. Det var en jævla slede husker jeg! :D

Skrevet
Jeg ble kjørt til barneskole på vinteren i en Caprice Classic. Det var en jævla slede husker jeg! :D

Vi brøyta parkeringsplassen hjemme på vintern før med den, den var visst usedvanlig god til å ta seg fram og er vel en smule lettkontrollert i sladd vil jeg tro!

Skrevet

Vet ikke om den er lettkontrollert i sladd, da den veier noe jævlig... Har sladdet en del med Hiace på jobben, og den er vanskelig å få ut i sladd, men den sklir noe jævlig da den først sklir. Fikk kontra rett i en midtrabatt så jeg slo ene bakfelgen skeiv. Sladden ble hvert fall brei og fin :lol:!

Skrevet
Vet ikke om den er lettkontrollert i sladd, da den veier noe jævlig... Har sladdet en del med Hiace på jobben, og den er vanskelig å få ut i sladd, men den sklir noe jævlig da den først sklir. Fikk kontra rett i en midtrabatt så jeg slo ene bakfelgen skeiv. Sladden ble hvert fall brei og fin :lol:!

Skulle til å legge en sladd rundt ene bygget på jobben med en lang Hiace, har gått fint med alle biler jeg har kjørt med der, men Hiacen hadde ikke mye å stille opp med når det gjaldt svingradius, det er jo en kjent sak, men ikke noe jeg tenkte på i det jeg clutchkicka.. Fy så det skle, også endte opp i snurr, men sleng-effekten var helt vill...

Hiace er egentlig litt artig å kjøre om man liker å jobbe for å kjøre rundt.. Parkeringshus og lang Hiace er drepen.. Når man må rygge 3 ganger for å komme rundt verste svingene i nedkjøringen..

124n min rundt samme sving er utrolig gøy :)

Skrevet

Snakka med fadern og han mente bestemt at den Malibuen han hadde var i samme størrelse, største forskjellen var at bakdøra ikke ble åpnet fra siden.

Han sier nå hvertfall at den første utgaven var størst og like stor som Caprice, så kom Malibuen i en mye mindre utgave noen år senere.

Mor og far dro på europaferie i den bilen, de hadde all bagasje i rommet under gulvet og madrasser og dyner i bagasjerommet. Så la de over et trekk, dette trekket har jeg over BMWn min nå, det er så digert! Det ble strukket over Chevroleten, på bmwen blåser det av så fort det begynner å trekke litt.. Mangler hvertfall en meter i lengde for å nærme seg støtfangern

Forresten, det er stasjonsvogna vi hadde.

Stemmer, tidlig 70-tall var de enorme, vi hadde en 79 modell, første av de krympa. Stasjonsvogn vår og, er nesten bare det som kom til Norge. Angående Caprice, fattern brukte dra i gang vår gamle Volvo B400 halvbeltetraktor med den, på vinteren.. Helt sykt hvordan den bilen tok seg fram på glatta. I følge ryktene skal fattern hatt godt over 200 kmt med den kjerra.. Glad jeg ikke var med på det!! Har sitti på i Malibu i 180 og da spydde jeg nesten av angst..

Skrevet

Satan nå er jeg lei av å plages. Bygger ny eksos, prøvemontert på bilen og alt så perfekt ut, plukka av alt og lakka sveisene og rulla bandasje på downpipen og ikkefaen om jeg får tett v-båndsklemma på turboen etterpå. :cry:

Skrevet

"Første skatteoppgjør kommer 25. juni. Fra siste uken i juli blir det løpende oppgjør frem til onsdag 17. oktober. "

Satser på 16. oktober jeg da... :-k

Får iallefall litt mer renter. :D

Skrevet

Hvordan er reglene med EU-godkjenning.

Fikk en feil på bakbremsene når den var hos NAF.

Bilen skulle vært EU-ok 1. juni. Så fikk jeg purring og ny frist før 1 juli.

Det kunne funka, hadde det ikke vært for at kalipperen må fikses. Jeg hadde kjøpt nye skiver og klosser.

Har nå byttet inn skivene, og venter på repsett til kalipperen. Problemet nå er at jeg drar 3 uker på ferie. Det vil i praksis bety at jeg ikke får den på verksted før i slutten av juli...

edit:

au da...

http://www.dinside.no/894251/purring-pa ... u-kontroll

Avskiltingsbegjæring på vei ser det ut til...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...