Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud som jeg hater den E-klassen der... Hver eneste jeg har vært borti har hatt helt for latterlig svake motorer, jeg er for rastløs for slikt!

Denne E-klassen (som heter W124) finnes i ganske mange forskjellige varianter. Helt fom. 200D med 72 HK tom. E60 AMG med 381 HK. E320 med 220 HK er et fint kompromiss med en rekkesekser på 3199 cm3. 0-100 Km/t klarer den på 7,8 sekunder og topphastigheten er i området rundt 240 Km/t... :)

Skrevet

Med 3liter med enten 12 eller 24 ventiler bensin er den helt kurrant! :) Hvordan det er å senke disse veit jeg ikke, det jeg har hørt er at det er noe sært på framhjulene hvor drivakselene går igjennom fjæra eller hva det nå var.

Skrevet

Sjekka det ut nå, og drivakselen går faen meg gjennom fjæra... :roll: Jeje, får holde det originalt hvis jeg og selger kommer til enighet :)

Skrevet

Både 190 og E-klasse (124) har et spesielt oppsett på hjuloppheng. Skulle montere senkesett på en kamerat sin 190, da er fjæra separat både foran og bak. Fjærene sitter i en slags kopp, som gjør det forbanna vanskelig å bruke fjærklemmer for å få ut fjærene. Halve fjæra er inni koppen, noe som gjør det sykt stress.

Skrevet
Både 190 og E-klasse (124) har et spesielt oppsett på hjuloppheng. Skulle montere senkesett på en kamerat sin 190, da er fjæra separat både foran og bak. Fjærene sitter i en slags kopp, som gjør det forbanna vanskelig å bruke fjærklemmer for å få ut fjærene. Halve fjæra er inni koppen, noe som gjør det sykt stress.

Går faktisk som en lek med riktig verktøy! Bytte fjører på W124/S124 forran er gjort på en drøy halvtime.

Skrevet

Da ser det ut som man går for et AKG Q701 headset med Musical Fidelity V-CAN II hodetelefon forsterker. Og kanskje en D/A Konverter. Noen som har erfaringer med den forsterkern? evnt andre forsterkere i 1500-2000kr klassen.

Skrevet
Ja!

Det morsomme er at den har manuelle vinduer og ikke servo... Men elektrisk soltak har den...

De fleste japsene fra den tiden med soltak hadde el-manøvrering... Har du sjekket om dreneringskanalene til soltaket er åpne? Eller så renner vannet inn i kupeen... Hadde ett lignende problem på en eldre honda accord vi hadde for mange år siden og der var det pottetett i en dreneringskanal...

Takk for tips, skal sjekke det ut. "Ingen" CRX eiere har i følge Google-søk klart å lokalisere problemet, får se hvor langt jeg kommer... :/

Glad den står i garasje nå, åpner bare vinduet litt og lar det lufte.

Hva heter denne merca?

[ Bilde ]

Sjekket dem ut på finn.no, de ligger under 150.000 kr. nå jo :shock: Trodde de fortsatt lå på 250.000~! Sjefsbiler (bokstavelig talt). Men ser også at CL500 fra ca. år 2000 fortsatt ligger på 300.000 kr. - sikkert pga det er V8 bensin... Det er i hvert fall nydelige biler, alltid vært fan.

De ligger helt nede på 115k..så er bare å slå til..ekstremt mye bil for penga...

CL500 er en drøm... Men den nyeste er enda mer drøm... Har kommet to stk i oslo her med amg styling..En sølv og en sort, begge 2009model..Skulle ønske jeg var albaner...

Skrevet
Hvordan er det med senk på disse bila med 4-matic? Går det fint an å sleppe den helt ned på bakken? :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36221468

Rene SUVen jo :D

Herregud som jeg hater den E-klassen der... Hver eneste jeg har vært borti har hatt helt for latterlig svake motorer, jeg er for rastløs for slikt!

Jeg elsker de bilene der..tror jeg har gått igjennom 20-30 stk! Kjøpt, brukt og solgt med fortjeneste! Jeg kan faktisk "alt" om de bila :P Og jeg har hatt alt fra 200D til 500E... Utenom 400/420E..Den er fremdeles for dyr...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...