Jordfræsar Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.8342914 Her prøver rumenerne som fikk bilen knust å forklare seg vekk fra raningen.... haha, de får ha lykke til..... Stiller et stort spørsmålstegn ved at de faktisk var på en øde plass, sent en fredagskveld! (Med bilen full av skrapjern...). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 MEN hvis det mot formodning skulle vise seg å stemme det rumenerene sier så er det jo noen som har driti kraftig på leggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Yes!! Endelig kan jeg kjøre Atlanterhavsveien hver dag, og fiske i Norskehavet rett utafor døra nesten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Herregud jeg savner å jobbe med F-16 når jeg ser slike filmer fra det fantastiske forsvaret vi har. Var sååå nært å søke befalsskolen og ta teknisk utdannelse på F-16. Eneste som stoppa meg var at jeg da måtte være stucked enten på Ørlandet eller Bodø. Også var det litt stopper at F-35 var såpass nært forestående - dog har jeg tenkt i ettertid at man ville kanskje blitt med på et veldig spennende utdanningsprogram borti statene på det nye jagerflyet. Andre som har tjenestegjort i det norske luftforsvaret her kanskje? Jeg var F-16 Crew Chief assistent Savner det! Her er noen bilder jeg tok under førstegangstjenesten: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Jeg svarte på en utlysning gitt ut av luftforsvaret om at de trengte unge modellflyvere(flydd modellfly siden jeg var 9 år samt helikopter så kan vel si at jeg ganske dreven..) til førstegangstjeneste. Dette for å styre noen form for droner eller raketter eller hva det nå enn var. Møtte opp på sesjon og inn til legen som var helt annerledes enn legen alle de andre gikk til, da hadde de sjekket journalen min på forhånd som er nokså fyllt opp med diverse rare greier. Det han dro fram spesielt var at jeg har nedsatt/ingen følelse i høyre pekefinger, det stemmer forsåvidt da jeg presterte å kappe den tvert av når jeg var mindre, men de ønsket meg derfor ikke i Forsvaret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Mantis? Hang du på apriliaforum før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Noen som er og vaser i Oslo/Bærum og orker å gjøre meg en tjeneste? Skulle kjøpt noen fjærer hos en kar på Høvik men han føler ikke for å sende de i posten til tross for at de ligger i original emballasje. Overfører selvsagt cash for kjøp og frakt til den som evt gidder på forhånd. Shit, skal jaggu legge på en hundrings i ølpenger for jobben også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Synes noen kan kjøpe E46`n nå, slik at jeg kan kjøpe meg nyere bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Mantis? Hang du på apriliaforum før? Haha ja, men det begynner å bli noen år siden gitt Det var den tiden det gikk i Hebo-sylinder og DellOrto-forgasser. Jeg svarte på en utlysning gitt ut av luftforsvaret om at de trengte unge modellflyvere(flydd modellfly siden jeg var 9 år samt helikopter så kan vel si at jeg ganske dreven..) til førstegangstjeneste. Dette for å styre noen form for droner eller raketter eller hva det nå enn var. Møtte opp på sesjon og inn til legen som var helt annerledes enn legen alle de andre gikk til, da hadde de sjekket journalen min på forhånd som er nokså fyllt opp med diverse rare greier. Det han dro fram spesielt var at jeg har nedsatt/ingen følelse i høyre pekefinger, det stemmer forsåvidt da jeg presterte å kappe den tvert av når jeg var mindre, men de ønsket meg derfor ikke i Forsvaret.. Ahh droneflyger på Sola sikkert. De utlyste den stillingen der også når jeg var på rekrutten. Ganske vesentlig med følelser i fingrene om du skal flyge droner, så skjønner litt avgjørelsen til forsvaret. Dog er det kjipt om du ikke fikk tjenestegjøre i det hele tatt om du var motivert for det. Det burde være plass til alle psykisk friske personer som ønsker å tjenestegjøre. Det er mange stillinger som ikke krever all verden av fysikk. Nå mener jeg ikke du har noe særlig handicap, men tenker sånn generelt. Alle har godt av et år i forsvaret! Kompisbåndet man får der, det får man ingen andre plasser tror jeg. Alle må gå i samme klær og gå gjennom samme dritten som de andre. Er noe helt spesielt med armyen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hvor får jeg taki 195/65-15 nokian hakka 7 billigst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Mantis? Hang du på apriliaforum før? Haha ja, men det begynner å bli noen år siden gitt Det var den tiden det gikk i Hebo-sylinder og DellOrto-forgasser. Jeg svarte på en utlysning gitt ut av luftforsvaret om at de trengte unge modellflyvere(flydd modellfly siden jeg var 9 år samt helikopter så kan vel si at jeg ganske dreven..) til førstegangstjeneste. Dette for å styre noen form for droner eller raketter eller hva det nå enn var. Møtte opp på sesjon og inn til legen som var helt annerledes enn legen alle de andre gikk til, da hadde de sjekket journalen min på forhånd som er nokså fyllt opp med diverse rare greier. Det han dro fram spesielt var at jeg har nedsatt/ingen følelse i høyre pekefinger, det stemmer forsåvidt da jeg presterte å kappe den tvert av når jeg var mindre, men de ønsket meg derfor ikke i Forsvaret.. Ahh droneflyger på Sola sikkert. De utlyste den stillingen der også når jeg var på rekrutten. Ganske vesentlig med følelser i fingrene om du skal flyge droner, så skjønner litt avgjørelsen til forsvaret. Dog er det kjipt om du ikke fikk tjenestegjøre i det hele tatt om du var motivert for det. Det burde være plass til alle psykisk friske personer som ønsker å tjenestegjøre. Det er mange stillinger som ikke krever all verden av fysikk. Nå mener jeg ikke du har noe særlig handicap, men tenker sånn generelt. Alle har godt av et år i forsvaret! Kompisbåndet man får der, det får man ingen andre plasser tror jeg. Alle må gå i samme klær og gå gjennom samme dritten som de andre. Er noe helt spesielt med armyen. Jeg er så vant til at fingeren er sånn at jeg merker ikke stort til det i det daglige, flyr også modellfly og helikopter helt uten problemer, skyter jeg med gevær bruker jeg også pekefingeren, selvom jeg ikke har følelse i fingeren merker jeg svært lite til det. Forsvaret ville ikke høre på dette og ville ikke ha et slikt "handicap" inn på førstegangstjeneste heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Synes nå ikke flyforsvaret til Norge er så imponerende da, er ikke F16 flya våre fra 70 tallet? Nå har ikke jeg peiling på fly og forsvar men jeg vet iallfall at i passasjerflyverden så er fly fra 70 tallet i dag veldig fyfy Fra denne årgangen så er det kun russiske og afrikanske flyselskaper som har slike fly og de har flyforbud over Europa, her er det snakk om jagerfly som er like gamle og skal forsvare ett land? Men for all del, jeg har ikke peiling på sånt så jeg bare spør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Mantis? Hang du på apriliaforum før? Haha ja, men det begynner å bli noen år siden gitt Det var den tiden det gikk i Hebo-sylinder og DellOrto-forgasser. Jeg svarte på en utlysning gitt ut av luftforsvaret om at de trengte unge modellflyvere(flydd modellfly siden jeg var 9 år samt helikopter så kan vel si at jeg ganske dreven..) til førstegangstjeneste. Dette for å styre noen form for droner eller raketter eller hva det nå enn var. Møtte opp på sesjon og inn til legen som var helt annerledes enn legen alle de andre gikk til, da hadde de sjekket journalen min på forhånd som er nokså fyllt opp med diverse rare greier. Det han dro fram spesielt var at jeg har nedsatt/ingen følelse i høyre pekefinger, det stemmer forsåvidt da jeg presterte å kappe den tvert av når jeg var mindre, men de ønsket meg derfor ikke i Forsvaret.. Ahh droneflyger på Sola sikkert. De utlyste den stillingen der også når jeg var på rekrutten. Ganske vesentlig med følelser i fingrene om du skal flyge droner, så skjønner litt avgjørelsen til forsvaret. Dog er det kjipt om du ikke fikk tjenestegjøre i det hele tatt om du var motivert for det. Det burde være plass til alle psykisk friske personer som ønsker å tjenestegjøre. Det er mange stillinger som ikke krever all verden av fysikk. Nå mener jeg ikke du har noe særlig handicap, men tenker sånn generelt. Alle har godt av et år i forsvaret! Kompisbåndet man får der, det får man ingen andre plasser tror jeg. Alle må gå i samme klær og gå gjennom samme dritten som de andre. Er noe helt spesielt med armyen. Er ikke rare greiene som skal til for å slippe å inn i forsvaret nå til dags vertfall. Er vel 1 av 6 som må inn. Da jeg var på sesjon ga jeg beskjed om at jeg hadde lyst inn i militæret, for å få oppfylt min store guttedrøm, nemlig å bli pilot. Sa ikke direkte at det var derfor jeg hadde lyst inn, men fordi jeg har hør en god del positivt om hvordan det er i militæret. Men jeg fikk blankt avslag fordi jeg var for tjukk.. Har vel BMI på ca 32 tror jeg, å så lenge det var over 30, så var det bare å glemme det.. Fredrik: Det er vel bare skallene som er så gamle. Avionikken og våpensystemene er nokk top notch! Forøvrig så ble vel Boeing 737, som er standardflyet til Norwegian utviklet på 60-tallet. De som er i drift i dag har selvsagt oppgradert teknologi mot de som fly da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 F16 kom til norge i 1980, og det nyeste er vel fra 1989 om jeg ikke tar feil. Edit: Om jeg ikke husker helt feil er det F35 som kommer til å ta over nå om ikke så alt for lenge! Om de ikke allerede har begynt å komme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Noen som er og vaser i Oslo/Bærum og orker å gjøre meg en tjeneste?Skulle kjøpt noen fjærer hos en kar på Høvik men han føler ikke for å sende de i posten til tross for at de ligger i original emballasje. Overfører selvsagt cash for kjøp og frakt til den som evt gidder på forhånd. Shit, skal jaggu legge på en hundrings i ølpenger for jobben også Bor 7min unna Høvik, så det kan jeg fikse! Send meg en pm så tar vi det derifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg