Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

jobbet sånn på dekkmann, men er en grunn til at det ikke er lov med mer enn 100 timer overtid i året om man ikke har søkt på forhånd, det fungerer ikke i praksis over tid ;)

Dette er jo bullshit, som diohrvik også skriver over her. Merk at i linken står det "hvor mye kan arbeidsgiver pålegge".

Fikk lønnslippen i dag, og ser at jeg hittil i år har jobbet 414t overtid, hvorav 213t er i Norge. Har enda til gode å søke om noe i forbindelse med overtidsjobbing.

Og 100 timer overtid i året er jo ikke mer enn 8 timer overtid/mnd, eller to timer overtid i uka! Det bør vel de fleste klare uten å møte veggen?

Ser jeg tok feil der ja, kan nok stemme med 200t, et år siden jeg holdt på med det sist ;)

mente på ingen måte at man møtte veggen etter 200t overtid i året, men om man ikke har begrensninger så er det mange som ville jobbet myye mer, og faktisk møtt veggen ;) men er sikkert mange som har spesielle ordninger på overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla meg "ny" bil for noen dager siden. Og igår mottok jeg brevet fra biltilsynet med omregistrerings-giroen. Lå også ved en lapp hvor det stod at bilen ikke må brukes før omregistrering er betalt, og nytt vognkort er mottatt.

Kan jo selvfølgelig betale den, og stikke å få et midlertidig vognkort. Men tenkte å vente til slutten av måneden siden det er snakk om 6500kr.

Men var det ikke sånn før at man kunne kjøre på forrige eiers vognkort i et par uker, før man fikk nytt brev med begjering om avskilting, hvis den ikke var betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla meg "ny" bil for noen dager siden. Og igår mottok jeg brevet fra biltilsynet med omregistrerings-giroen. Lå også ved en lapp hvor det stod at bilen ikke må brukes før omregistrering er betalt, og nytt vognkort er mottatt.

Kan jo selvfølgelig betale den, og stikke å få et midlertidig vognkort. Men tenkte å vente til slutten av måneden siden det er snakk om 6500kr.

Men var det ikke sånn før at man kunne kjøre på forrige eiers vognkort i et par uker, før man fikk nytt brev med begjering om avskilting, hvis den ikke var betalt?

Pappa gikk på samme smellen i våres, selger sendte inn del 2 av vongkortet og man fikk ikke lov til å omregistere før det var gjort. Dette var rett før påsken og han skulle bruke bilen på fjellet. Fikk beskjed om at det måtte han ikke gjøre, pga at forsikring ikke gjalt før den var omregistert. Var ikke lov til å kjøre på forrige eiers info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde dette på civicen jeg kjøpte for snart et år siden, og ble stoppet av politiet i kontroll, de truet med å avskilte meg på stedet fordi du har 3 dager på å omregistrere bilen, hvis ikke må du parkere den til den er omregistrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtidsarbeid har ikke noe med om man møter veggen eller ei. Det går på et samfunnsøkonomisk perspektiv. Det er bedre å ha 2 personer i arbeid, enn at 1 person jobber for 2...

Dette er iallefall veldig aktuelt her i Danmark med nesten 170000 arbeidsløse (nesten 250000 hvis vi tar med de som er på ulike arbeidsmarkedstiltak). Fagforeningene ser ikke med blide øyne på bedrifter som heller velger overtidsarbeide fremfor nyansettelser. Noe helt annet er det hvis man ikke kan finne den rette kompetansen, men dette er stort sett ikke et tema i Europa nå. Dere aner knapt hvor heldige dere er i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor 116d kan skremmes opp til 180 hos ess, mens 118d 122hk kun opp til 150? Kom 116d seinere som en mer nedtunet 120d kontra 118d med faktisk en kjipere motor? Og noen som har erfaring med holdbarhet på de som blir skremt opp? Det ryker vel en del turboer på disse dieseltrallene fra noen år tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp kikk på topplista for inntekt i kommunen, 3dje plassen innehas av ei jente på 20 med 101 mill, søstra på 22 ligger rett bak md ca samme sum.

Begge er rett så hyggelige å se på, så dere unggutta får bare begynne å legge inn aksjer ;)

Yngste søstra: https://www.facebook.com/monja.myrann?ref=ts&fref=ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...