Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tok en kjapp kikk på topplista for inntekt i kommunen, 3dje plassen innehas av ei jente på 20 med 101 mill, søstra på 22 ligger rett bak md ca samme sum.

Begge er rett så hyggelige å se på, så dere unggutta får bare begynne å legge inn aksjer ;)

Yngste søstra: https://www.facebook.com/monja.myrann?ref=ts&fref=ts

Hehe, da blir det mange "Men tanken var god, da" gaver ;)

Jeg blir intimidert av så rike jenter :oops:

til noe helt annet, http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37794917 bare jeg som syns det var et sykt verditap på den på 2 år? :S begynner jo på 950k nå får en ny en uten utstyr og 211hk.

7serien faller vel mest i pris...

Og deilig er det! Dat ass <3 Med mindre du kjøper ny selv :P

edit: ja har jobba på biltema :lol: men men, gjorde nå så jeg fikk meg e90 som 18 åring :P

Faen steike for en debut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det vanlig smal krok som fleste biler har passer dem gule viskerene :) er ikke like pene som dem blåe men :P

men vet at mye mers fra 90 tallet har bred krok, ikke peiling med s-klasse

S`en har smal normal krok...tror jeg..vet ikke as...hater viskerne som står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føles rett og slett parodisk. Sitter i et foredrag med en dame som skal lære oss om engelsk, og hvorfor vi nordmenn ikke er så gode i språket som vi tror. Den første setningen som kom ut av munnen hennes var grammatisk ukorrekt. Hun følger opp med å vise et begrenset vokabular, og ikke minst en dårlig setningsstruktur som er typisk for nordmenn som snakker engelsk. Hun har for all del en grei aksent, men det er det eneste positive jeg finner. For en som er veldig glad i engelsk, så er det bare irriterende å høre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føles rett og slett parodisk. Sitter i et foredrag med en dame som skal lære oss om engelsk, og hvorfor vi nordmenn ikke er så gode i språket som vi tror. Den første setningen som kom ut av munnen hennes var grammatisk ukorrekt. Hun følger opp med å vise et begrenset vokabular, og ikke minst en dårlig setningsstruktur som er typisk for nordmenn som snakker engelsk. Hun har for all del en grei aksent, men det er det eneste positive jeg finner. For en som er veldig glad i engelsk, så er det bare irriterende å høre på...

Er det ikke slik det ofte er med skandinaver når de snakker engelsk. De har som regel en ok aksent, men det skorter ofte på ordforrådet samt at bruken av spesielt sterke verb ofte er helt feil. For briter og andre som har engelsk som morsmål er det viktigere at man som fremmedspråklig har et godt ordforråd enn at aksenten og gramatikken er 100% perfekt. På tysk er det nogenlunde tilsvarende. Det er ikke så viktig at tysken er gramatisk korrekt, men den må være forståelig og da må man også ha et fornuftig ordforråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp kikk på topplista for inntekt i kommunen, 3dje plassen innehas av ei jente på 20 med 101 mill, søstra på 22 ligger rett bak md ca samme sum.

Begge er rett så hyggelige å se på, så dere unggutta får bare begynne å legge inn aksjer ;)

Yngste søstra: https://www.facebook.com/monja.myrann?ref=ts&fref=ts

Hva er det som har gjort dem så "velstående"?

Personlig så interesserer andre sin inntekt meg veldig lite, synes det er litt kvalmt hvordan media går igjennom hele det offentlige Norges inntekter og formue for å skrive svære oppslag om det #-o

Vel, Om du noen gang har hanlda arbeidstøy fra Wenaas så har du bidratt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så interesserer andre sin inntekt meg veldig lite, synes det er litt kvalmt hvordan media går igjennom hele det offentlige Norges inntekter og formue for å skrive svære oppslag om det #-o

Jeg er langt på vei enig med deg og skattelistene er da også en temmelig sær norsk greie. På den annen side har skattelistene faktisk to samfunnsmessige viktige funksjoner. Først og fremst kan man se om folk er nullskatteytere eller ikke. Det var tidligere mange hyklere i denne sammenhengen, men idag er det ikke så enkelt å slippe unna. Et annet aspekt er at skattelistene kan sikre en mer rettferdig lønnsdannelse... i det minste for alminnelige lønnmodtagere. Med skattelistene i hånden har man et godt grunnlag i evt. lønnforhandlinger hvis man har en mistanke om at f.eks en kollega med en tilsvarende stilling tjener vesentlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik det ofte er med skandinaver når de snakker engelsk. De har som regel en ok aksent, men det skorter ofte på ordforrådet samt at bruken av spesielt sterke verb ofte er helt feil. For briter og andre som har engelsk som morsmål er det viktigere at man som fremmedspråklig har et godt ordforråd enn at aksenten og gramatikken er 100% perfekt. På tysk er det nogenlunde tilsvarende. Det er ikke så viktig at tysken er gramatisk korrekt, men den må være forståelig og da må man også ha et fornuftig ordforråd.

Helt korrekt Fredrik. Og det faktum at hun snakker om det, og likevel gjør feilene selv, det gjorde at jeg fikk en sterk trang til å bare forlate salen. Jeg lærte ingenting jeg ikke kunne fra før, men jeg kunne lært henne en ting eller to.. Det finner jeg en tanke skremmende, men om hun har god nok engelsk så skal ikke jeg bekymre meg for min hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra aksent skandinaver har når de snakker engelsk kan vel diskuteres. Jeg har engelsk som arbeidsspråk og jobber med folk fra hele verden. Når det kommer til nordmenn, kan man som regel lett plassere hvor i landet de kommer fra utifra aksent.

Jeg for min del legger lite vekt på aksent (den er en god blanding av vestlandsdialekt og den britiske aksenten som de prøver å lære en på skolen) og sier meg fornøyd med å gjøre meg best mulig forstått. Ordforrådet er forsåvidt ikke noe å skryte av heller, jeg tar meg ofte i å irritere meg over å ikke kunne ordlegge meg like godt på engelsk som jeg ville gjort på norsk og ender opp med å måtte google det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...