Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det var vel en advokat som skulle se på saken, men han får ikkje gjort så mye før lappen er offisielt inndratt.. Men får ta det som et spark i ræva etter å komme seg vekk fra yrket. Hele bransjen er fullstendig ødelagt av EU, Eøs og Østeuropeere..

Uff.. kjipt :( Det er vel kanskje like greit, er fersk i yrket og er allerede mildt sagt irritert over det jævla håpløse regelverket som ødelegger bransjen helt..! :evil:

Nei fy, lurer på om jeg ikke skal hoppe på skolen igjen og ta en annen vei :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk stor respekt for de som kjører tungtransport langs norske og utenlandske veier..

Etter hva jeg har skjønt, er det ikke veldig godt betalt. Ugunstige arbeidstider, regler i haugevis og et veinett som ikke ligner noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognkort

Blir ikke det litt snaut?

Uten utførselspapirer og salgskontrakt hadde det vært litt vel enkelt å registrert en stjålet bil syns jeg..

Vognkort er jo greit. Og salgskontrakt selvfølgelig for å betale moms når man kommer til Norge. Utførselspapirer er det noe en forhandler kan ordne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk stor respekt for de som kjører tungtransport langs norske og utenlandske veier..

Etter hva jeg har skjønt, er det ikke veldig godt betalt. Ugunstige arbeidstider, regler i haugevis og et veinett som ikke ligner noe..

Pr time er det ikke godt betalt nei, men det er lasaroner som burdte vært glad om de fikk jobb i kassa på rema og 120 kr timen, stort sett. Lett å velge mellom 20k i mnd på rema og 40k, men da er du aldri hjemme og må bruke alle kronene på burgere.

Så får de infarkt når de er 46 og gjør plass til en ny en.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må da være usedvanlig surt å miste lappen når man er yrkes sjåfør, regner med du har en grei sjef som "ordner" det litt greit for deg :)

Det kan jeg skrive under på... Nå var ikke jeg yrkessjåfør, men reisende i frisørbransjen. Alle frisørsalongene i Telemark, Vestfold og begge Agderfylkene var mitt arbeidsområde. Fartsovertredelsen var så stor at det hjalp ikke mye med advokat. Dessverre mistet jeg jobben... Ett av mitt livs største nederlag...

Jeg skulle vært hos frisøren for lenge siden men ikke orka enda, så du kan jo slenge deg i mx5en og komme å klippe meg :D

Haha.. Har ikke peiling på klipp å sånt. Jeg solgte bare "verktøyet" som frisørne bruker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognkort

Blir ikke det litt snaut?

Uten utførselspapirer og salgskontrakt hadde det vært litt vel enkelt å registrert en stjålet bil syns jeg..

Vognkort er jo greit. Og salgskontrakt selvfølgelig for å betale moms når man kommer til Norge. Utførselspapirer er det noe en forhandler kan ordne med?

Vet ikke om en forhandler har "myndighet" til å skrive utførslelspapirer, de går jo ut på at bilen skal ut fra systemet til "biltilsynet" i det landet man kjøper den..

Sikkert forkjell fra land til land..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stirrer lenge nok på mobilen med ett øye blir det nesten som 3D.. Wow..

Hmm.. Bekymret nå.. Fritidsproblemer?

Edit, siden du er inne på det "forunderlige";

Bakteriene du finner i yoghurt, er de samme som du finner i ei vagina...

Når noen gråter og den første dråpen kommer fra høyre øye, så er det av glede. Hvis den første dråpen kommer fra venstre øye, er det pga smerte...

"Fuck" kan i ei setning være både verb, adverb, adjektiv, kommando, interjeksjon og substantiv. Og kan egentlig være hvilket som helst ord i ei setning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står Mr.Lee kylling-nudler på kok. God kvelds før jeg kjører min mor til Flesland kl 04 :)

Hev på piggdekk på e90en i dag. Lite erfaring med piggdekk, men det er Hakka 4 med mye dekk igjen. Litt overrasket over støyen, eller mangelen på støy. Eneste lyd er en slags susing i 50kmt og over :-k

Bilen ser iallefall helt forferdelig ut med 16" felger av styggeste sort. At BMW kunne produsert så stygge felger overrasker meg..

De er lik som på denne:

img7555seo7.jpg

Største problemet er innpresset bak. De er så langt inne i hjulbuen at du ser de ikke om du står ved siden av bilen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...