Mexos Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 De som ringer fra statistisk sentralbyrå er jaggu ikke snaue Ble oppringt i går og da rakk ho i andre enden akkurat så si hvem som ringer før jeg sier "ikke interessert" og la på. Så i stad mens jeg sto å knota med å montere sentralstøvsuger i det nye huset så ringer dette kvinnfolket igjen, og jeg blir jo selvsagt irritert. De som kjenner meg vet at er det noe jeg har lite til overs for så er det telefonselgere å annen "telefonterror", de tar frem den mest usympatiske, frekke, rasshølet i meg Slik gikk samtalen: Hun:"Hei det er fra Statistisk sentralbyrå, vi vil gjerne spørre deg noen spørsmål ang dine jobbforhold" Jeg: " Hei ja, men som du sikkert forsto da dere ringte meg i går så er jeg ikke interessert! Jeg er også opptatt så det passer veldig dårlig, ring noen andre" Hun: "Da ringer vi deg opp igjen når det passer, du er pliktig til å svare på våre spørsmål" Jeg: "Men jeg verken vil eller har tid til å svare dere" Hun:" Du må svare når staten skal sette opp sine statestikker, det er ikke så enkelt at man bare kan si at men ikke vil" Jeg: "NEI!! nå får dere faen meg gi dere. Mine jobbforhold er en privatsak og noe jeg ikke diskuterer med vilt fremmede på telefon" Hun: "Det er en borgerplikt å svare når staten skal lage statstikker" Jeg: "Borgerplikt meg i ræva! Hva skal dere gjøre når jeg nekter å svare? Gi meg bot eller en form for straff? Hun: "Vi kommer til å ringe å ringe helt til vi har fått de svarene vi vil ha av deg ang dine arbeidsforhold" Jeg: "Er ikke det hva man kaller telefonterror? i såfall noe jeg kan anmelde! Dette er jo da forstyrring av privatlivets fred. Hun: "Nei det er det ikke så lenge du har en borgerplikt å følge" Jeg: "Da bare lagrer jeg dette nummeret og lar være å svare når dere ringer, så kan dere ringe meg til krampa tar dere" Hun: "Haha! Vi har flere titals forskjellige telefonnummere vettu! Vi skal nok få svarene våre" Jeg: "Okei jenta mi, hehe! Da kjenner ikke du meg men det er greit, det skal vi jaggu bli to om" Hun: "Men da ringer vi opp igjen senere siden det ikke passet nå" Jeg: "HA, bare prøv" Vet det er barnslig av meg men det har plutselig blitt en prinsippsak for meg dette her De skal ikke få meg ved å være kyniske og frekke, det er iallfall helt sikkert Du høres ikke så hyggelig ut Fredrik.. At en så liten "filleting" skal bli en prinsippsak det er for meg uforståelig. Kjenner ikke til at han er uhyggelig, og ser poenget.. Kjenner meg igjen i plagsomme telefoner fra annonseselgere og SSB. Kjenner meg igjen her, men dette eksempelet er noe av det verste jeg har hørt. Enn å være så frekk å ringe og tro at de er noe. Synd det ikke er lov å ta opp slike samtaler, for da hadde jeg raskt sendt en kopi til sjefen med en gang. Og om ikke han hadde tatt tak i det hadde kopien gått videre til pressen. Jeg er møkka lei av et alt for høyt antall drittelefoner hver uke. SSB som ringer og skal ha markedsundersøkelser, og sjømannskirken, norsk folkehjelp etc. Har man vært så dumsnill at man har gitt en gang (Noe jeg har gjort), så ringer de en ned hver måned deretter. Jeg er drit lei av å bli straffet for å være imøtekommende. Sjømannskirken er de verste. De ringer nesten hver uke og skal ha penger, og gir seg fader ikke før etter X antall nei hver samtale. Hvor tålmodig og hyggelig skal man tillate seg å være? Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å være litt krassere, så hadde de kanskje sluttet å ringe meg. Ikke at jeg har noe i mot å bidra til hjelpearbeid, men jeg vil velge selv og ikke bli "tvunget". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Du høres ikke så hyggelig ut Fredrik.. At en så liten "filleting" skal bli en prinsippsak det er for meg uforståelig. Nei jeg var ikke så hyggelig akkurat da nei, som sagt så tar slikt frem det værste i meg og all den gode oppdragelsen min mor har gitt meg forsvinner som dugg for sola Det er ikke bare det at det er en filleting, men at fremgangsmåten dems er helt uakseptabel. Da blir det en prinsippsak for meg, mulig du er mer storsinnet enn meg men det får gå på kontoen at vi alle er forskjellige Tviler ikke på at du har hatt en samtale med de, men dette høres alt annet enn troverdig ut! Når du legger det ut på et forum, så får du tåle tilbakemeldinger. Selvsagt tåler jeg tilbakemelding Jeg fant hele samtalen så absurd at den passer ypperlig i denne tråden, så får du tro akkurat hva du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg er halvt nordlending selv, det holder i massevis Pft! det vil jo si at du ikke er mer enn halvbra.. Jeg er vel grei nok? Har jobbet på Nordlandsbanen i 6 år, fra Grong til Bodø! Jajja, da er du jo wannabe og de tar vi varmt imot.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg er halvt tiger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg gav penger til en organisasjon som ringte en gang. Tenkte det var en grei ting å gjøre. Men da ringte de opp igjen neste måned og skulle ha mer. Sa at jeg ikke var interresert og at jeg hadde gitt tidligere. Da sa de at det var veldig bra, men hvis jeg bare gav litt til denne gangne så skulle de ikke plage meg mer før til neste år. Det gjør meg litt forbanna. Om jeg støtter noen en gang, så kan det hende jeg vil støtte andre en annen gang. Og ikke alltid samme organisasjonen hver gang. Til slutt ble de så pågående, at jeg måtte pent be de slette meg fra listen og det gjorde de. En annen jeg kjenner opplevde det samme. De ringte gang på gang etter at han hadde gitt penger en gang. Til slutt svarte han bare: "Roy? Han døde dessverre i går" De har ikke ringt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg ble for et års tid siden ringt opp av en som sa " Heisann, dette er overlege "navnesen" fra hjerteavdelinga på Oslo universitetssykehus." Litt forbausa ble jeg jo, og på kanten til nervøs der han prata langt og lenge om en hjertesykdom. Dette er noe som har vært i familien, slik at jeg var helt sikker på at det var noe rundt den saken. Etter en stund kom han med " Vi har da denne uken 200kr rabatt på et kosttillskudd som senker farene for dette". Ble jævlig forbanna og spurte om hvorfor han starter samtalen med å fortelle at han er overlege fra et sykehus? Nei, det hadde aldri skjedd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Må dåkker våkn https://vimeo.com/41150294 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Må dåkker våknhttps://vimeo.com/41150294 Sent nå så tenkte heller å legge meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Hva med å ikke ta telefonen eller bare legge på når du skjønner hvem det er? Er det ikke noe vits å krangle med dem folka som ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Ta telefonen, svar nei på alle spørsmål og avslutt med "reis te hælvette" så blir det stilt skal dere se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Flere enn meg som legger fra seg telefonen, finner på noe anna og lar dem prate i vei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Husker en ringte fra kanal digital i sommer. Skulle snakke med kjærringa å få ho til å utvide kanal pakka. Ringte 2 ganger i uka. Siste gangen sto jeg i kø for å kjøpe autopass. Da sa jeg rett og slett at om dere ikke slutter å ringe nå nå som vi har sagt gang på gang at vi ikke er interessert kommer jeg inn å setter fyr på hele jævla canal digital. Så kan dere dra til helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Har hendt det også ja, men ble oppringt kort tid etterpå. Da nytta ikke annet en forslaget mitt over her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Husker en ringte fra kanal digital i sommer. Skulle snakke med kjærringabå få ho til å utvide kanal pakka. Ringte 2 ganger i uka. Siste gangen sto jeg i kø for å kjøpe autopass. Da sa jeg rett og slett at om dere ikke slutter å ringe nå nå som vi har sagt gang på gang at vi ikke er interessert kommer jeg inn å setter fyr på hele jævla canal digital. Så kan dere dra til helvete. Hyller deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 La også inn en klage på veggen dems på facebook i etterkant. At jeg ville ha meg frabedt å bli oppringt av de sinnsyke selgerne deres. Og om de ringer en gang til sier jeg opp tvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg