Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, kan se hva du vil fram til, og er greit og ikke ha lån, men i oppstarten, så blir det vanskelig og finansiere da hvert fall bolig, om du kun skal bruke oppsparte midler.

Bil kan du unngå og ta lån, så jeg tok nok i litt ekstra kanskje. Men i oppbyggingen og startfasen så kan det være greit, og ha et lån for og kunne bygge seg opp.:)

Ja, de færreste klarer å få etablert seg uten lån dessverre, men der har du liksom ikke noe valg. :)

...men om alternativet er ingen lån kontra lån med skattelette vil det nok aldri lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de færreste klarer å få etablert seg uten lån dessverre, men der har du liksom ikke noe valg. :)

...men om alternativet er ingen lån kontra lån med skattelette vil det nok aldri lønne seg.

Ja, da kan jeg være enig. Og var vel bare jeg som uttrykket meg med litt feil ord. Så får bare beklage det :)

Tar ikke opp lån KUN for skattelette, dette blir som du sier ulønnsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan se hva du vil fram til, og er greit og ikke ha lån, men i oppstarten, så blir det vanskelig og finansiere da hvert fall bolig, om du kun skal bruke oppsparte midler.

Bil kan du unngå og ta lån, så jeg tok nok i litt ekstra kanskje. Men i oppbyggingen og startfasen så kan det være greit, og ha et lån for og kunne bygge seg opp.:)

kommer vel ann på hva du bruker penga på det. Invisterer du i noe som gir høyere avkastning en renta så er det jo mulig å tjene penger. Spørsmålet er jo bare hva det skal være. Penger på bok i Engelske Pund kan jo hende er lurt siden de normalt har ligget på 11 kroner og ikke 9 som i dag for ett pund.

Men ellers helt enig, minst mulig lån.Betale det ned fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRRR!!! Rimelig forbanna på Møller bil i Trondheim nå. Hadde time for å SKIFTE frontruten (forsikringssak) og bytte parksensoren høyre fram på Touareg,n idag. Bilen ble levert imorrest kl 08.15. Og min samboer har sittet å ventet på jobb siden kl 12 idag for at bilen ble ferdig. De har IKKE skiftet frontrute, men dratt på RIIS og reparert ruta, som de prøver seg på at VI må betale. de har heller ikke skiftet parksensoren pga at de sa at de ANDRE kom til å gå i stykker om "ikke så lenge" Så de ringte kl 14 for å høre om vi ville ha ny time for å bytte ALLE sensorene på bilen. Makan til drittfirma!! frustrert dott com!!

De hadde bilen på service for 2 uker siden, og fant da ut at den NE parksensoren må byttes, og de skulle ordne slik at ruten ble BYTTET. de har ikke klart noen ting av det som var avtalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de bytte frontrute? Hva må du betale for? De fleste har jo 2000kr i egenandel på frontrutebytte...

Steinsprutskade + slitt vindu. Har 0.- i egenandel på ruteskift ved skade/herverk igjennom jernbaneverket forsikring Men nå har de reparert steinspruten på Riis, og de mener at vi skal betale for det. Noe de forøvrig fikser gratis på Hurtigruta klarglass så lenge du har delkasko eller full kasko.. de har heller ikke bytta den sensoren som SKULLE byttes idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva de driver med. papirer på rutebytte fra forsikringsselskapet lå klart i bilen, å godkjent fra forsikringa. Så fatter ikke hva de tuller med. Lite kompetanse oppå den forhandlern der tydeligvis :/ Frustrerende. Hadde vel med at det kom et kvinnfolk å leverte bilen, derfor de prøver seg angående bytte av ALLE sensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken der skurrer for min del :S

Typisk verksted, men de skal da bytte ruten selv, og ikke levere den bort til RIIS? det kunne du jo klart selv :P

ja akkurat. unødvendig å levere bilen til Møller hvis Riis skal bytte rute. Spesielt siden de ikke klart å bytte parksensor uansett. Da har ikke bilen noen ting på Møller å gjøre hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tatt lån med sikkert i bilen for bilkjøp hvertfall.. Selv med så lav rente som vi har nå er det mye å betale 6-7% effektiv rente for bil. Renten er i tillegg spådd å stige fra sommer/høst 2013.

Dessuten får du sannsynligvis ikke lån på e46m3 hvis du ikke kan stille sikkerhet i eiendom, siden bilene begynner å nærme seg 10år.

Skal det stilles sikkerhet i eiendom, får du ikke større belåningsgrad enn 20% på leiligheten.

Dvs at du kan aldri låne mer penger enn at du har minimum 20% egenkapital på samlet lån. Dvs eier du leilighet med takst på 2mill, må du ha minimum 400 i egenkapital, kun for å kunne stille kravet staten har satt til egenkapital på boligkjøp. Alt du skal låne over dette, må være egenkapital over minimumkravet.

Dyre biler/sløsing ville jeg aldri gjort før du kan finansiere det med lån på fast eiendom i en kåk du eier selv. Greit nok at boligprisene har stagnert nå, men jeg har likevel forsiktig regnet over 20% egenkapitalrentabilitet på leiligheten min siden jeg kjøpte i april 2011.

Du får da mye høy for en langt mindre penge? e36m3 begynner hvertfall å bli utrolig billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Aldri blitt smart på E36-prisene jeg... Varierer så mye fra annonse til annonse. Er automatisk skeptisk til de rimelige (tenker at de er ihjelkjørte eller ombygde).

Noen som kan gi innføring i hva de tidligste E36 M3ene i god stand ligger på? Snakker selvsagt original bol.

Forøvrig veldig rart hvordan jeg har gått fra å mislike E36 til å nærmest snu meg etter et cleant eksemplar! Spesielt coupéer, riktig satt opp biler med mye motor er perverse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...