Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror jeg begynner å bli gal.... :( Vaska E90en tidligere i dag og tok meg en kjøretur siden det var tørt og fint føre, og når jeg kommer hjem så er det ett tynt støvlag på bilen samt noen dråper på framskjermene etter noen små vanndammer.

Så da dro jeg fram høytrykkspylern igjen og gikk over hele bilen... :oops:#-o Nøye jeg? Ikke i det hele tatt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg begynner å bli gal.... :( Vaska E90en tidligere i dag og tok meg en kjøretur siden det var tørt og fint føre, og når jeg kommer hjem så er det ett tynt støvlag på bilen samt noen dråper på framskjermene etter noen små vanndammer.

Så da dro jeg fram høytrykkspylern igjen og gikk over hele bilen... :oops:#-o Nøye jeg? Ikke i det hele tatt... :roll:

Er nok langt ifra bare deg som er sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg begynner å bli gal.... :( Vaska E90en tidligere i dag og tok meg en kjøretur siden det var tørt og fint føre, og når jeg kommer hjem så er det ett tynt støvlag på bilen samt noen dråper på framskjermene etter noen små vanndammer.

Så da dro jeg fram høytrykkspylern igjen og gikk over hele bilen... :oops:#-o Nøye jeg? Ikke i det hele tatt... :roll:

hadde rein Mini på tur i helja.. du skal se hvordan den ser ut nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til våren skal jeg selge min Golf3 bruksbil og kjøpe en Mercedes 190. Er oppvokst med mercedes i familien, og nå vil jeg tilbake. Hadde w210 200cdi 1999 modell, og jeg savner driftsikkerheten og comforten. For å ikke nevne svingradiusen.

Hvilken 190 skal man gå for fredrik?

Det er av mindre betydning idag hvilken motor du velger bare bilen er nogenlunde rustfri. Alle motorene er relativt bra, men noen av dem virker undermotoriserte i kombinasjon med automatgear. På den annen side var MB´s manuelle gearkasser på denne tiden lite behagelige. Det beste kompromisset er derfor 190E 2,3 med automatgear. Umiddelbart vil jeg mene at man bevisst bør unngå 190 (uten innsprøytning) og 190E 1,8 (dog kun hvis man har andre alternativer å velge mellom).

Rent teknisk er det ikke så mye som skiller W201 og W124 såfremt motorene er de samme. Jeg vil derfor mene at man bør være åpen for begge modellseriene. Det viktigste er å finne et eksemplar som er nogenlunde rustfri og godt vedlikeholdt. Lykke til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til våren skal jeg selge min Golf3 bruksbil og kjøpe en Mercedes 190. Er oppvokst med mercedes i familien, og nå vil jeg tilbake. Hadde w210 200cdi 1999 modell, og jeg savner driftsikkerheten og comforten. For å ikke nevne svingradiusen.

Hvilken 190 skal man gå for fredrik?

Svingradiusen på disse Mercedesene er helt vill. Men det kan vel også ha noe med at når jeg byttet så kjørte jeg rundt i en Hilux, som igjen har null svingradius, savner litt den Hiluxen faktisk. Uansett er jeg fornøyd med min w202 i forhold til hva jeg ga for den, man får ikke gull for 20 000,-, samtidig at det er en 15 år gammel bil og den har igrunn gjort sin jobb, også vært behandlet bra i alle år. Jeg tar vare på den og sørger for at den får den service den trenger, viktig å ta vare på bilen. Den er kanskje ikke den peneste, men kan vel sammenlignes med E36. Har litt på feelingen at E36 er for ungdom, mens w202 er for gamle gubber.

Vasket bilen igår faktisk, første gang på 2 måneder... Sikkert mange helligdager :mrgreen:

v8hvr3lqz9gzf15sj9ji.jpg

ewx3digi9r7miy5ga296.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...