Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, sånnsett savner jeg militæret, svært lite å finne på i bardufoss, så der går det ann å kombinere hardfylla i helgene, mye fysisk aktivitet i tjeneste, samt styrke på kvelden, alltid like godt å treffe hodeputa etterpå ;) er litt vanskeligere å finne motivasjon til å prioritere trening i oslo, da det fint går ann å finne på mye annet :P

Hey hey!! Er masse å finne på på bardufoss :D:lol:

Trening er det eneste å gjøre for går ikke å skru i 30 minus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man egentlig klare å bo på en så liten plass? Altså...hva gjør man når man bor midt i gokk og det er flere mil til nærmeste by / ordentlige tettsted...? Har reist en del i Norge iløpet av sommer, og har vel passert mange rare steder der jeg aldri kunne tenkt meg å stoppe for en røyk engang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel alt å gjøre med hva man er vandt med. ;) Jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne hvorfor folk vil bo i Oslo eller Trondheim. f.eks.

Nesten så jeg er utslitt etter en dag i byen av alt stresset og maset hele tiden!

Det funker en gang i blant, men å må bo oppi det der skjønner jeg ikke er mulig.. :P Har så mye friere tøyler når man bor litt i utkanten. Minuset er vel at man ikke har alt så lettvindt til når man bor i utkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man egentlig klare å bo på en så liten plass? Altså...hva gjør man når man bor midt i gokk og det er flere mil til nærmeste by / ordentlige tettsted...? Har reist en del i Norge iløpet av sommer, og har vel passert mange rare steder der jeg aldri kunne tenkt meg å stoppe for en røyk engang....

Jo det skal jeg fortelle deg, jeg har 2 mil til nærmeste sentrum, og 6 mil til nærmeste by.

Det er rett og slett gørr kjedelig, men samtidig ordentlig godt, for du gjør akkurat hva du vil da du vil, for ingen bryr seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man skal søke på en jobb, lønner det seg og sende fra jobb mailen med tanke på at firmaet ser at du jobber i samme yrket i dag?

Eller sin private mail?

Bruker alltid privat e-post, det må holde at du opplyser hvor du jobber.

Kjedelige med å bruke jobb e-post er hvis den blir hengende igjen i systemet etter at du slutter osv, fordi da har du ikke tilgang.

Samt at sjefen din har mulighet for å snoke på jobb e-posten(har vel ikke lov, men muligheten er der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man skal søke på en jobb, lønner det seg og sende fra jobb mailen med tanke på at firmaet ser at du jobber i samme yrket i dag?

Eller sin private mail?

Bruker alltid privat e-post, det må holde at du opplyser hvor du jobber.

Kjedelige med å bruke jobb e-post er hvis den blir hengende igjen i systemet etter at du slutter osv, fordi da har du ikke tilgang.

Samt at sjefen din har mulighet for å snoke på jobb e-posten(har vel ikke lov, men muligheten er der).

Da bruker jeg den private ;)

Sjefen har ikke mulighet til det for er jeg som har satt opp mail systemet på jobben her så han kommer aldri til og se den :D

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg igrunn forstå...Derfor jeg nå flytter til lillestrøm, litt utenfor sentrum...Stille og rolig rundt blokka med nesten bare voksne mennesker..Men likevel nært nok til sentrum og meget kort vei til Oslo...

Jeg å vurderer og flytte til Lillestrøm kanten bare lærlingertiden min er ferdig. Og om jeg får jobb vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel alt å gjøre med hva man er vandt med. ;) Jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne hvorfor folk vil bo i Oslo eller Trondheim. f.eks.

Nesten så jeg er utslitt etter en dag i byen av alt stresset og maset hele tiden!

Det funker en gang i blant, men å må bo oppi det der skjønner jeg ikke er mulig.. :P Har så mye friere tøyler når man bor litt i utkanten. Minuset er vel at man ikke har alt så lettvindt til når man bor i utkanten.

Selv vokst opp i en dramantby i Oslo og synes det var helt ålreit! Flyttet for 2 år siden et kvarter syd for Oslo, stillheten i nabolaget var helt underlig.. Sover godt om natta, kanskje for godt? Da jeg våknet om morgenen før, særlig om vinteren var det biler som startet og gikk på tomgang med en is-skrape på ruta ca. en time før jeg faktisk skulle stå opp.. Ettersom naboene hadde nokså ulike destinasjoner til arbeidssted og forskjellige arbeidstider var det fra ca. halv 6 om morgenen til litt over halv sju sur lukt på soverommet av eksos.

Beste av to verdener synes jeg å bo i utkanten, rask vei til byn(også kollektivt) samt stille og fredelig samtidig som man har tilgang på alt innen gangavstand.

Samtidig så trenger man ikke passe på alle eiendelene sine like mye som man måtte gjøre i Oslo, var titt og ofte biler som man visste ikke hørte til i nabolaget og snusket og stjal både ski og snowracere fra trappa til folk på kveldstid. Ble selv frastjålet min flotte grønne John Deere tråtraktor som liten, det kan man si var ille da jeg var 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bor jeg faktisk MIDT i byen i de nye grønlandskvartalene og der er det bråk KONSTANT! Man blir vant til det og legger ikke merke til sirener og skriking etc...Men når jeg besøker foreldrene mine på stovner så er det en helt annen type stillhet der...nesten skremmende stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...