Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor jeg av og til har STORE problemer med og fylle diesel på doningen min?

Sist jeg skulle fylle så fikk pumpa "full-tank-syndromet" KONSTANT! Tror jeg brukte seriøst 3 minutter på 10 liter.. Jeg trykte FORSKIKTIG inn, KLANK! forskiiiiiiiiiiiiiiktig inn KLANK!!!!! Prøvde å vri pistolen i alle himmelretninger til ingen nytte..

Klarte til slutt og finne rett stille og fikk fylt full tank.. Men kjente det koka i løken på meg der jeg sto å trykte og trykte og trykte! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor jeg av og til har STORE problemer med og fylle diesel på doningen min?

Sist jeg skulle fylle så fikk pumpa "full-tank-syndromet" KONSTANT! Tror jeg brukte seriøst 3 minutter på 10 liter.. Jeg trykte FORSKIKTIG inn, KLANK! forskiiiiiiiiiiiiiiktig inn KLANK!!!!! Prøvde å vri pistolen i alle himmelretninger til ingen nytte..

Klarte til slutt og finne rett stille og fikk fylt full tank.. Men kjente det koka i løken på meg der jeg sto å trykte og trykte og trykte! :evil:

Skjer alltid med meg og :P Irriterende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor jeg av og til har STORE problemer med og fylle diesel på doningen min?

Sist jeg skulle fylle så fikk pumpa "full-tank-syndromet" KONSTANT! Tror jeg brukte seriøst 3 minutter på 10 liter.. Jeg trykte FORSKIKTIG inn, KLANK! forskiiiiiiiiiiiiiiktig inn KLANK!!!!! Prøvde å vri pistolen i alle himmelretninger til ingen nytte..

Klarte til slutt og finne rett stille og fikk fylt full tank.. Men kjente det koka i løken på meg der jeg sto å trykte og trykte og trykte! :evil:

Pleide å skje meg hele tiden også.

Det jeg gjør er å dra den bittelitt ut, og holdene den ned i bakkant på pisolen.

Om du skjønner?

Funker ihvertfall være gang med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der og da prøvde jeg alt, helt inn, delvis ut osv. Men den ville ikke i det hele tatt!

Har hatt dette problemet før, på samme stasjon men på andre pumper. Nå har jeg brukt samme pumpa i mange år for det har gått ganske greit på den.

Prøvde og fylle på ei anna en gang, fikk på 15 liter og så dro jeg i forbannelse..

Var kanskje en smule sulten, men prøvde og tenke at jeg får bare prøve litt og se.. :roll:

Er jo fryktelig irriterende at den ikke klarer og svelge unna :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern hadde excursion v10 da den kom. Utrolig fin ferie bil :)

Broder'n har handla excursion med v8 diesel nå.

Chippa til 350 hk og 1100 nm og gjør 0-100 på rundt 7 sek.

Genial den chippinga på di bilene. Er en liten unit man plugger inn i bilen som man har oversikt over alt fra eksos temp, feilmeldinger på div komponenter, drivstoff økonomi etc.

Er liksom diagnose og alt i ett. Kan og justere hvor effekt foring og sånn og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern hadde excursion v10 da den kom. Utrolig fin ferie bil :)

Broder'n har handla excursion med v8 diesel nå.

Chippa til 350 hk og 1100 nm og gjør 0-100 på rundt 7 sek.

Genial den chippinga på di bilene. Er en liten unit man plugger inn i bilen som man har oversikt over alt fra eksos temp, feilmeldinger på div komponenter, drivstoff økonomi etc.

Er liksom diagnose og alt i ett. Kan og justere hvor effekt foring og sånn og.

Hørtes ganske jalla ut den chipp greia der.. :P Slikt som bare plugges inn er jo somregel bare tull, tenker da på boks tuning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ganske jalla ut den chipp greia der.. :P Slikt som bare plugges inn er jo somregel bare tull, tenker da på boks tuning :)

Det behøver nødvendigvis ikke være jalla det, men sånne powerbokser ville jeg holdt meg langt unna. Fetteren min har noe sånn diagnose og effektjusterings greier på sin Dodge RAM 5,9 Cummings, kunne få 450 hester, 1200 nm og masse svartrøyk å greier :roll:

Rå bil, svært få som holdt følge med den. Kjørt den ett par ganger selv også, bare å holde seg fast når man trør fjøla i bånn da setene ikke akkurat er laget for de største fysiske forflyttningene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var sånn powerboks jeg tenkte på :)

Kjørte om kapp med en sånn ford pickup for et par år siden oppover et fjell. Hadde v70'en med ca 270 hk, ikke faen om jeg klarte å øke mellomrommet mellom oss.. han kom stadig nærmere.. :P Nesten litt skummelt :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte om kapp med en sånn ford pickup for et par år siden oppover et fjell. Hadde v70'en med ca 270 hk, ikke faen om jeg klarte å øke mellomrommet mellom oss.. han kom stadig nærmere.. :P Nesten litt skummelt :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Hehe! Fattern kjappkjørte mot Dodgen til fettern min med hans E60 520d med 215 hk, ikke pokker om han klarte å henge på RAMen på sletta selv om han tok han overlegent i svingene da. Samme med en kompis som har en 2005 Chevy Tahoe 5,3, satt på med en annen kompis i hans Golf 4 GTI med han i Tahoen kjørende bak. Så i en tunell så bestemte vi oss for å dra litt i fra ham og gir på det GTIen klarer opp til ca 160 km/t og da ser jeg i spelet så ligger faen meg Tahoen helt oppi ræva på oss :lol:

Samme kompis har også en 2005 Chevy Cargovan som arbeidsbil med samme 5,3 liter, denne er giret litt annerledes en Tahoen og går faktisk 0-100 på rundt 8 sekunder. Har kjørt bra i fra noen BMW rånere med den bilen der, en varebil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...