Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tennpluggspørsmål. Hva er forskjell på tennplugg med nr. 16 og en med nr. 17?

Jeg var på Biltema og skaffet nye, de slo inn reg.nr og jeg ble utlevert noen med nr.16, mens de som stod i fra før var nr. 17...

hvilken bil? helst motorkode og ;)

har jobbet på biltema så skal nok finne ut :P

Mercedes W202 motorkode: M111.921 (står vel M111.920, men har sjekket ut at det er .921, siden min bil er import ble det bare stemplet .920)

Jeg så at det var litt forskjellig avstand fra tuppen av tennpluggen til "kloa" som går over(se bildet) eller hva jeg skal kalle det. Nr. 17 hadde større avstand. Men jeg vet ikke hva dette vil si i praksis.

ViewImage.aspx?ItemID=15663&width=600&lb=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uote="Stenbakken"]

Du må huske at en e30 318is ikke er en så vanlig bil i norge, det er viktig!! hehe :applause:

Og ikke for og nevne de herlige høyoppløselige bildene!

Ligger jo no i det da. er ikke så mange ISer som andre 320/325 :wink:

Neinei, det er sant det :)

Men generelt sett av e30, så er det ikke den bilen jeg hadde kjøpt først, hvert fall ikke før han legger litt mer jobb i annonsen :P

Nei så jo ut som en rønne :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennpluggspørsmål. Hva er forskjell på tennplugg med nr. 16 og en med nr. 17?

Jeg var på Biltema og skaffet nye, de slo inn reg.nr og jeg ble utlevert noen med nr.16, mens de som stod i fra før var nr. 17...

hvilken bil? helst motorkode og ;)

har jobbet på biltema så skal nok finne ut :P

Mercedes W202 motorkode: M111.921 (står vel M111.920, men har sjekket ut at det er .921, siden min bil er import ble det bare stemplet .920)

Jeg så at det var litt forskjellig avstand fra tuppen av tennpluggen til "kloa" som går over(se bildet) eller hva jeg skal kalle det. Nr. 17 hadde større avstand. Men jeg vet ikke hva dette vil si i praksis.

[ Bilde ]

Kan kanskje tyde på at det er en varmere eller kaldere plugg etter forskjellen på nr.. Samme som NGK f-eks har forskjellige varianter, noen heter f.eks BP6ES, mens en annen type heter BP6E.. Tror det i hovedsak sier noe om varmeverdien som pluggen har. . Vil tro at din bil skal fungere greit om du skaffer en helt vanlig plugg som har lik dimensjon som den du har, uavhengig om det står 16 eller 17 på de..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje tyde på at det er en varmere eller kaldere plugg etter forskjellen på nr.. Samme som NGK f-eks har forskjellige varianter, noen heter f.eks BP6ES, mens en annen type heter BP6E.. Tror det i hovedsak sier noe om varmeverdien som pluggen har. . Vil tro at din bil skal fungere greit om du skaffer en helt vanlig plugg som har lik dimensjon som den du har, uavhengig om det står 16 eller 17 på de..:)

Sikkert! Det funker jo, jeg har jo byttet og kjørt med disse. Men jeg så av avstanden var mindre og pluggene var fra samme merke (sikkert vært på biltema før han kisen som hadde bilen før). Så liksom hvah hvah? Hehe. Var bare om det utgjorde noen praktisk forskjell.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennpluggspørsmål. Hva er forskjell på tennplugg med nr. 16 og en med nr. 17?

Jeg var på Biltema og skaffet nye, de slo inn reg.nr og jeg ble utlevert noen med nr.16, mens de som stod i fra før var nr. 17...

hvilken bil? helst motorkode og ;)

har jobbet på biltema så skal nok finne ut :P

Mercedes W202 motorkode: M111.921 (står vel M111.920, men har sjekket ut at det er .921, siden min bil er import ble det bare stemplet .920)

Jeg så at det var litt forskjellig avstand fra tuppen av tennpluggen til "kloa" som går over(se bildet) eller hva jeg skal kalle det. Nr. 17 hadde større avstand. Men jeg vet ikke hva dette vil si i praksis.

[ Bilde ]

er nr 16 du skal ha ;) i følge brisk iaf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...