Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfart at det er vanskelig å få lukka dørene på E34 når det er så forbanna kaldt som nå, døra går bare inntil og liksom ikke i lås før etter iherdige forsøk. Slik skjer aldri på E90en... :-k

Sliter med å få nøkkelen inn i nøkkel låsen også, har kjørt på med låsolje så får se om det hjelper. Er litt over en uke siden jeg vaska bilen så jeg vet ikke om dette kan ha noe å si, skulle vel ikke ligge vann inni der ennå?

Hva bruker folk til å smøre lukkemekanismen?

Fikk en tube med noe "kuldelåssmøregreier" på jobben, noe volvo-shit, som fungerte dritbra! sleit med at førerdøra ikke ville slippe kroken ned igjen når det var kaldt, så den ville ikke lukke seg i det heletatt, og bare slo opp igjen... måtte låse døra, evt holde den inntil til det ble varmt nok til at døra lukket seg :P

Det slipper jeg nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjon tro, så blir det tent fakler opp langs "tyskstien" hver søndag i advent. :) Hvorfor de gjør det aner jeg ikke. Har vært sånn så lenge jeg husker. :P

Det heter forøvrig tyskstien fordi tyskerne tok seg opp fjellsiden der, å hadde utkikkspost utover fjorden. :)

[ Bilde ]

Så vet dere det.. :P

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.9261645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 skal ha varme i dørlåsene! Neste gang du sliter med å få i nøkkelen, holdt dørhåndtaket litt oppe :) Funka alltid på e34'n min.

Du slår forøvrig på taklyset i bilen for noen sekunder om du tar i håndtaket etter bilen er låst :wink:

Skal forsøke det hvis den slår seg vrang i morgen :) Trodde også det skulle være varme i dørlåsene men trodde de holdt å stikke inn nøkkelen å vri litt frem og tilbake, var ikke klar over at man måtte ta i dørhåndtaket også.

Trodde forøvrig det med taklyset bare var noe feil jeg, greit å vite at det skal være sånn :wink:

Fikk en tube med noe "kuldelåssmøregreier" på jobben, noe volvo-shit, som fungerte dritbra! sleit med at førerdøra ikke ville slippe kroken ned igjen når det var kaldt, så den ville ikke lukke seg i det heletatt, og bare slo opp igjen... måtte låse døra, evt holde den inntil til det ble varmt nok til at døra lukket seg :P

Det slipper jeg nå! ;)

Er nettopp dette som skjer hos meg også, har prøvd å dytte den inn sånn at kroken går ned men den spretter bare opp igjen når jeg tar bort fingeren. Når jeg kjørte og hadde god varme i bilen tidligere i dag så var det ikke noe problem å få lukka dørene, men både på morgenen og nå på kvelden igjen så var det ikke snakk om å samarbeide altså :evil:

Håper dette er noe jeg kan smøre opp uten på måtte demontere alt for mye, ikke så kult i denne kulda å stå ute å skru bil. Alternativt kan jeg få sommla meg til å bytte batteriene i nøkkelen sånn at jeg kan bruke fjernstyringa igjen når det gjelder de trege dørlåsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke "kaldt" før kulda penetrerer seg gjennom vinterjakka, skoa, hanskene og lua (at det skal være kaldt selv om man er akseptabelt kledd). I dag var det kaldt. Kan ikke stå stille siden all varme fra føtter og hender hadde forsvunnet ila. minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som misliker -grader? :o

Jeg ikke bare misliker kulda, jeg hater faenskapet :evil: Mest fordi kulde å snø har en tendens til å fucke opp biler, frossene låser, frossene vindusviskere, salt og dritt på veiene, is og snø på bilen og at man ikke kan vaske bilen uten å få enda flere problemer. Nestegang så taper jeg igjen nøkkellåsen når jeg skal spyle bilen :wink:

Ett lyspunkt var forøvrig da jeg tidligere i dag var ute å prøvde de nye Hakka R dekka på 325en(ja jeg har kjørt med sommerdekk til nå :oops: ) Helt rått hvordan de dekka gir grep, både under kjøring men også når man skal opp bratte bakker :D Fant noen skikkelig bratte å ubrøyta veier for å teste litt, null problem 8) Trenger ikke X-drive jeg nei, de ytterst få bakkene jeg ikke skulle komme opp har jeg heller ingenting opp å gjøre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulde.. Jeg holder meg inne. Må jeg ut så er det kun ut i bilen som alltid webasto'n står stilt inn til de tider det trengs. Parkerer også så nærme inngangsdører som mulig. I stad skulle jeg besøke en kompis. Da jeg stod utsiden huset hans ringte jeg inn å spurte om døra var åpen slik at det sparte meg for ett minutt eller to med frysing. Jeg har parkas og bf, men fuck i hate it... Jævla drit som vi går i vente.. Ut desember så januar og februar.. Brrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 skal ha varme i dørlåsene! Neste gang du sliter med å få i nøkkelen, holdt dørhåndtaket litt oppe :) Funka alltid på e34'n min.

Du slår forøvrig på taklyset i bilen for noen sekunder om du tar i håndtaket etter bilen er låst :wink:

Skal forsøke det hvis den slår seg vrang i morgen :) Trodde også det skulle være varme i dørlåsene men trodde de holdt å stikke inn nøkkelen å vri litt frem og tilbake, var ikke klar over at man måtte ta i dørhåndtaket også.

Trodde forøvrig det med taklyset bare var noe feil jeg, greit å vite at det skal være sånn :wink:

Fikk en tube med noe "kuldelåssmøregreier" på jobben, noe volvo-shit, som fungerte dritbra! sleit med at førerdøra ikke ville slippe kroken ned igjen når det var kaldt, så den ville ikke lukke seg i det heletatt, og bare slo opp igjen... måtte låse døra, evt holde den inntil til det ble varmt nok til at døra lukket seg :P

Det slipper jeg nå! ;)

Er nettopp dette som skjer hos meg også, har prøvd å dytte den inn sånn at kroken går ned men den spretter bare opp igjen når jeg tar bort fingeren. Når jeg kjørte og hadde god varme i bilen tidligere i dag så var det ikke noe problem å få lukka dørene, men både på morgenen og nå på kvelden igjen så var det ikke snakk om å samarbeide altså :evil:

Håper dette er noe jeg kan smøre opp uten på måtte demontere alt for mye, ikke så kult i denne kulda å stå ute å skru bil. Alternativt kan jeg få sommla meg til å bytte batteriene i nøkkelen sånn at jeg kan bruke fjernstyringa igjen når det gjelder de trege dørlåsene...

Penetrerende kjedeolje for motorsykkel, den funker fjell. En liten sprut, la den trenge inn, en liten sprut til. Gjenta 3-4 ganger, bruker holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...