Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Satt og tenkte her, og en lærling ligger på rundt 43 kroner første halvåret.

En jeg kjenner hadde to polakker som jobbet for seg, de hadde 60 kroner i timen.

Ene kompisen min som er lærling i det private lå på startlønn på 88 kroner i timen.

Da jeg er ferdig skal jeg ha 165 kroner i timen

Da må jeg jobbe 2000 timer for og få 330 tusen.

2000 timer er 13,3 Måneder 7,5 time om dagen.

Da fikk dere det matte stykket for det første siden jeg kjeder meg, for det andre fordi jeg kjeder meg, og for det tredje fordi jeg ikke har noe annet og gjøre nå siden rådgiver ble sur siden vi ble sittende og diskutere lærlingerlønnen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og tenkte her, og en lærling ligger på rundt 43 kroner første halvåret.

En jeg kjenner hadde to polakker som jobbet for seg, de hadde 60 kroner i timen.

Ene kompisen min som er lærling i det private lå på startlønn på 88 kroner i timen.

Da jeg er ferdig skal jeg ha 165 kroner i timen

Da må jeg jobbe 2000 timer for og få 330 tusen.

2000 timer er 13,3 Måneder 7,5 time om dagen.

Da fikk dere det matte stykket for det første siden jeg kjeder meg, for det andre fordi jeg kjeder meg, og for det tredje fordi jeg ikke har noe annet og gjøre nå siden rådgiver ble sur siden vi ble sittende og diskutere lærlingerlønnen i Norge.

Synes ikke lærlinglønnen skal øke i utgangspunktet, man fortjener ikke stort første halve året som lærling. Man er ikke like erfaren og dyktig som en med noen år på baken!

Når det gjelder den lønna forstår jeg ikke helt hva slags arbeid dette skulle vært? 165,- i timen var da svært lite? Som telemontør hadde jeg lønn som en rørlegger + litt til :P

Det som lønner seg er å jobbe alt av overtid du kan få tak i(går over på hjelpemontørlønn).

Jeg begynte å læra med 54kr timen.

Tjente noe over 70kr per time mer enn det du vil gjøre når du er ferdig. Skal sies at jeg forhandlet meg frem til den lønna da jeg ble headhuntet av diverse andre firmaer som ønsket meg ansatt etter bestått fagprøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med e90 som kan svare på et kjapt spm:

Når det er skikkelig kaldt ute har jeg lyst å gløde en gang ekstra. Er det noe triks for å få dette til? Har fått med meg at den bare gløder når den har lyst, men syns den hoster og harker når den bare får 1 gløding i kaldværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...