Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel mange her inne som har peiling på stereo her inne..

Jeg vurderer å kjøpe en Pioneer VSX-1122-K siden Elkjøp kjører dagstilbud på denne til 3495 kun i dag. (normalpris 6495)

http://www.pioneer.eu/no/products/42/98 ... /page.html

Og denne eier jeg i dag.. Onkyo TX-SR608

http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=TX- ... ceiver&p=i

Er det verdt det? effektmessig er den jeg har i dag for liten til mine høyttalere, men det er sikkert pioneeren egentlig også hvis jeg skal drive de helt ut..

Pioneer forsterkeren ser myyye bedre ut, og jeg ser at jeg kan sikkert få 1000-1500 for den jag har i dag..

Håper på litt kjapt svar, da det er begrenset antall på forsterkeren :D

Hvor mye effekt trenger frontene dine da? forskjellen er jo 165 mot 100, dog vil også lydkvalitetet hos pioneer ligge i et litt mykere tonefall etter hva jeg har hørt.

Selv hjemme bruker vi en Yamaha Reciever, men har en ren effektforsterker på fronthøyttalerene. Har da Klipch RF82 front, og selv med ren effektforsterker XTZ AP-100 som gir ut 180W i 4 ohm. Høyttalerene klarer egentlig dobbelt av denne effekten, men låter veldig fint med denne XTZ sammen med Yamaha for lydhåndteringen og tidskomp EQ ect...

Men det Pioneeren vil være en stor forbedring for din del, ikke bare når det gjelder ekstra effekt, men også muligheter og luksus i forhold til airplay ect!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilstereo og hjemmestereo går mye på det samme, er jo i bunn og grunn at de brukes i mindre/større rom, og går på 12v/230v

Hehe..nei. Hifi dreier seg om dynamikk etc. (Stikk innom hifiklubben og spør etter demo i hi end rommet, så tar det deg 3sekunder å forstå forsjellen. )Kunsten i hifi verden er å kunne sette sammen høytalere og forsterkere som gir deg den lyd signaturen du vil ha. Alle komponenter har en viss grad for egenlyd. Kunsten å sette sammen et godt anlegg, krever derfor høy kompetanse og mye tid for testing og prøving.

Som en fotnote, kan du aldri sette på for stor forsterker.. Det er heller ikke nødvendigvis samsvar mellom oppgitt watt, og hvor lettdrevne etc de er.

Nå er du så heldig å bo i bergen. Ring til hifiklubben og spør etter anders..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å si, jeg har kun erfaring med stereo altså 2.0 og har HiFi interessen, har en del utstyr som har en forholdsvis god kvalitet nevner i fleng Klipsch RF-7, parasound elektronikk osv osv.

Nå er jo denne reciveren priset til halv pris, bare det i seg selv er jo vel og bra!

Jeg har lite erfaring med denne klipsch serien du har, og jeg blir enda mer usikker når jeg begynner å ro ut på surround. Nå er jo Onkyo og Klipsch en god match når vi snakker om Reference serien, pioneer har jeg hørt lite om i klipschverdenen. Hva med å heller fleske til med en effektforsterker til front og senterkanal? Tror det er mer å tjene her lydmessig.

Jeg kjører relativt store forsterkere på mine høytalere, oppgitt til stabile 600watt i 8Ohm(Midgard Oberon). Det er igrunn ganske ålreit, driver det aller meste :) Til fest har jeg noen CV høytalere som får smake juling av Midgardene :) Nå har også RF-7ene mye større potensiale ved å erstatte Midgardblokkene med noe mye mer egnet, går med rør i tankene om dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tilbudet er jo kun i dag... :/

Jeg hadde heller lagt pengene i en dac.. Også hadde jeg lest litt produktomtaler etc først. De beste produktene er sjelden/aldri på tilbud, fordi de selger seg selv.

Akkurat når det gjelder søndagstilbudene til Elkjøp så stemmer nok ikke dette helt, da disse tilbudene er ment for de som lurer rundt på nettet etter gode tilbud på testvinnere O.L, og prisene er langt under innkjøpspris.

Alt i alt støtter jeg forslaget om en effektforsterker, men samtidig så vil denne pioneeren være en oppgraddering for deg, og som en hyppig bruker av spotify gjennom airplay så er dette en veldig god teknologi som fungerer veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva dere mener!

Men jeg er jo egentlig ikke ute etter nytt anlegg, var bare en som fikk dette tilbudet på Mail og mente det kunne være en fin oppgradering til meg for en rimelig penge.

Om jeg ikke kjøper denne kommer jeg ikke til å kjøpe noen annen heller...

Er bare pga tilbudet som er i dag jeg lurer på det :)

Noe effektforsterker kommer jeg nok ikke til å kjøpe da jeg

I såfall må oppgradere til en Hovedforsterker som har den funksjon å kunne koble til effektforsker i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at den er mye penere og se på utgjør jo sikkert 50% av grunnen til at jeg vurderer det, om den i tillegg har godt merkbar effektøkning og jeg kan spille spotify via AirPlay så tror jeg det kan være verdt det..

Er det viktig å ha 3D? Det har ikke jeg på den jeg har i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...