Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, får vel ut i sola. Spyle av bilen, og kjøre seg en tur med kalesjen nede 8) Digg med sol!

Skrevet
Sekretær i Porsche Club Norge, Egil Koch, har bl.a følgende anbefalinger når det gjelder Porschemodeller med et investeringspotensiale: Porsche 928 GT/GTS, Porsche 924 Carrera GT, 944 Turbo/Turbo S, 924 Turbo, 993 og eldre 911 modeller (den såkalte G-serien). Dette er modeller som vi har hatt fremme opp til flere ganger her inne og som jeg, ganske rett ut, i flere år har anbefalt folk her inne å kjøpe... :wink:

Jeg vil for egen del legge til modellene 924 S og 944 S2.

http://e24.no/bil/droemmen-om-en-veteran/20048286

Historien forteller dessverre intet om BMW og jeg tror dessverre at potensialet er litt begrenset. Pene eksemplarer av E9 og "02" er mitt beste tips med et 10 års perspektiv.

Hva kommer det av at du som velstående herremann i beste alder, gjeldfri (?) og greier, ikke har f.eks en Porsche 928 GTS stående i garasjen som søndagsbil? Det er jo, som du sier, en investering.

Skrevet

Jeg vil tro at BMW 507 må være et godt investeringsobjekt. Disse har jo steget en del i pris og koster svimlende 740-850.000 £. Jeg har imidlertid troen på at man kan gjøre gode verdier med Z8 i framtiden.. :)

Skrevet

Hva kommer det av at du som velstående herremann i beste alder, gjeldfri (?) og greier, ikke har f.eks en Porsche 928 GTS stående i garasjen som søndagsbil? Det er jo, som du sier, en investering.

Det er en blanding av flere ting. Jeg bor i Danmark og her er slike biler hverken billige å kjøpe eller eie. Jeg har allerede hatt flere av disse bilene... det var en annen tid og på mange måter et annet liv (iallefall uten barn). Jeg foretrekker de gode minnene. Jeg er en familiemann og vi har stadig en mindreårig hjemme. Jeg liker å være sammen med hele familien i fritiden og slikt passer stort sett alltid dårlig i relasjon til sportsbiler.

Jeg er gjeldfri og jeg har et hus til rundt 5 millioner kroner. Mye av årsaken til denne heldige situasjonen er at det etterhvert begynner å bli mange år siden at jeg lekte med biler. Pengene er investert bedre enn i biler for å si det på den måten... :)

Når dette er nevnt er en 80-talls 911 Carrera Coupé inkludert i fremtidsplanene... 8)

Skrevet
Når er vårmønstringa på øvrevoll/bjerke travbane i år?

Det pleier å være første uka i Mai :)

Så det blir vel 8.Mai hvis jeg ikke tar feil? :P

samme helgen som amcar treffet på ekeberg?

Skrevet

Kan ikke forestille meg å være bilmann, ha god økonomi men ingen leketøy. Hørtes kjedelig ut, men så er jeg 20 år elns yngre enn deg og da... Et annet perspektiv :)

Skrevet
Når er vårmønstringa på øvrevoll/bjerke travbane i år?

Det pleier å være første uka i Mai :)

Så det blir vel 8.Mai hvis jeg ikke tar feil? :P

samme helgen som amcar treffet på ekeberg?

Jepp, sånn er det vært år. Skjønner ikke hvorfor de gidder å ha det på samme dagen. :-/

Skal du ditt i år eller? :)

Skrevet
Kan ikke forestille meg å være bilmann, ha god økonomi men ingen leketøy. Hørtes kjedelig ut, men så er jeg 20 år elns yngre enn deg og da... Et annet perspektiv :)

Ja... og jeg var jo nettopp på din alder da jeg flekket rundt i div. Porscher, BMW´er og MB´er. Det er noe annet når man er uten alt for mange forpliktelser og livet ligger nærmest bekymringsløst foran deg. Jeg var heldig som kunne oppleve slike biler da jeg hadde tid til å kjøre bilene... i motsetning til i dag. Mine Porscher ble stort sett kjørt på vei til/fra syden (mest i Tyskland og Frankrike). Slikt kan man gjøre når man er medeier i et stort eiendoms og investeringsfirma og kjenner de rette menneskene.

Jeg håper for din skyld at Ferrarien kommer på norske skilter og nøklene ligger i din lomme. Satan så kult det kan bli... og jeg vet hva jeg snakker om... 8)

Skrevet

hmm...trodde amcar greia var på søndag og på bjerke holdt dem treff på lørdag? Ja skal vel få med meg begge delene i hope :) så fremt det er fint vær da....

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...