Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Derfor er det veldig kjekt å kunne la m5'n stå foreløpig, så får jeg heller bli ferdig med lån, og "desverre" bli "ferdig" med touringen før jeg tenker på skilter på m5'n...

Får vel ta å rane en bank eller noe snart, så jeg kommer godt ovenpå økonomisk :D

Ja, hvor mye kommer engangsavgiften på m5`n egentlig?

Ja, jeg lover og ikke si noe :)

Haha :P blir vel straffa for å "planlegge" nå som jeg har skrevet det på bimmers :lol:

engangsavgifta kommer på 250k, men alternativ tror og håper jeg at den kommer ned under 200k :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagasjerommet er fylt opp med 60kg ekstra i håp om en fremkommelig vinter :) !

(Longboardet er tatt ut, så nå er det kun strøsand, skateboard, skatesko, motorolje og skispade der)

[ Bilde ]

Jeg hadde også tenkt å hive i litt vekt bak i E34en, den har sånn halvgreie vinterdekk men jeg synes den ikke er så værst på vinterføre egentlig. Gjelder bare å bruke høyt gir så komme jeg opp selv de bratteste og krokete bakker :) E90en har nye Hakka 7 vinterdekk om kommer fram over alt (jepp! jeg har eksprementert), har ikke hatt en tohjulstrekker som er bedre på vinterføre og ihvertfall ikke en med bakhjulstrekk :)

Vinterdekker er har alt å si på fremkommeligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagasjerommet er fylt opp med 60kg ekstra i håp om en fremkommelig vinter :) !

(Longboardet er tatt ut, så nå er det kun strøsand, skateboard, skatesko, motorolje og skispade der)

[ Bilde ]

Jeg hadde også tenkt å hive i litt vekt bak i E34en, den har sånn halvgreie vinterdekk men jeg synes den ikke er så værst på vinterføre egentlig. Gjelder bare å bruke høyt gir så komme jeg opp selv de bratteste og krokete bakker :) E90en har nye Hakka 7 vinterdekk om kommer fram over alt (jepp! jeg har eksprementert), har ikke hatt en tohjulstrekker som er bedre på vinterføre og ihvertfall ikke en med bakhjulstrekk :)

Vinterdekker er har alt å si på fremkommeligheten

Har Hakka 5 piggdekk, de stod på når jeg kjøpte bilen. Gode dekk igrunn, men på w202 så er den så lett på rumpen, ikke så ille som E36en men nesten. Det hjalp meget med ekstra vekt på bakhjulene nå :) Har kjørt E34 på vinterføre og kan ikke sammenlignes, disse er nesten som 4x4 i forhold til E36 og w202, med andre ord E34 har meget gode egenskaper på snø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er det veldig kjekt å kunne la m5'n stå foreløpig, så får jeg heller bli ferdig med lån, og "desverre" bli "ferdig" med touringen før jeg tenker på skilter på m5'n...

Får vel ta å rane en bank eller noe snart, så jeg kommer godt ovenpå økonomisk :D

Ja, hvor mye kommer engangsavgiften på m5`n egentlig?

Ja, jeg lover og ikke si noe :)

Haha :P blir vel straffa for å "planlegge" nå som jeg har skrevet det på bimmers :lol:

engangsavgifta kommer på 250k, men alternativ tror og håper jeg at den kommer ned under 200k :)

Ja, de kommer nok på døra i kveld allerede tenker jeg!

Aha, kjedelig med disse Norske avgiftene gitt, men grombil uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke E34 utmerker seg iforhold til andre biler min oppfatning er at den er like "håpløs" som andre bakhjulstrekkere om man har åpen diff, selv synes jeg E36, Mercedes 124, E39 osv. Er forholdsvis gode på vinterføre... Vi har ikke satt oss fast/ikke kommet opp noe sted enda med våre biler som bare har bakhjulstrekk. E28 528i, E36 316i, E39 520iA og Mercedes S124(med en tung dieselkladd under panseret). Vi gikk fra firehjulstrekk og til bakhjulstrekk igjen etter 5 år med 4WD. Kan ikke si man savner det.

Mange sier til meg at med min Mercedes kommer jeg til å slite på vinterføre bla bla bla. Det er bare et rykte bilene har fått etter mange tiårs taxidrift på tyske vinterdekk..

Et vinterdekk, vinterdekket, flere vinterdekk, alle vinterdekkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skulle kjøpe deg en E34 og kjøre en hel vinter :) Til å ikke ha noen form for antispinn system så er den god nok i hauger å lass, mye takket være at de har litt mer tynge i hekken enn hva en Mercedes har. Den diskusjonen har vi forøvrig hatt hundre ganger før og her bil vi ikke enige :wink:

Jeg ser jo hvem som står å spinner i bakkene her om vintern og det er ikke BMWer...men det er vel bare folk som er dårlige til å kjøre.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter... Kan dere hjelpe meg med en ting?

Den CRXen jeg har får vannlekkasje under nedbør og jeg må av den grunn leie garasje til den (dyrt, 12000 kr. i året!). Har blitt glad i den, men ønsker nå å bare gå inn for å fikse problemet en gang for alle, slik at den kan gateparkeres (krysser fingre!) og beholdes lenge til evt. sportsbiloppgradering.

Den lekker til under gulvteppet (blir veldig vått der!), samt litt på venstre side i bagasjerom. Finnes det noen måter/teknikker å ordentlig lokalisere og fikse problemområdene? Snakker ikke om å kaste en bøtte med vann på den, liksom. Har googlet litt på engelsk, men ikke skjønt mye.

Og hvordan fungerer det der med å levere inn skilter for vintern? Den står jo bare parkert der nå.

Står bilen parkert på offentlig vei så må den være registrert..ellers blir den tauet bort om den mangler skilter...

Foran kan du sjekke tetninger i torpedoveggen (gummi) om de er tette, bak kan du sjekke pakningene i bakruta...Regner med det ikke er soltak på bilen? Start med å sjekke pakninger..Om du ikke har ett sted å stå så kan du stå i varme felles garasjen min :)

Jepp, skal ned senere og se nøye etter - har varm garasjeplass selv, no stress :)

Ang. skilter, hva gjør jeg? Bare tar de av og med til vegvesnet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...