Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Siden dere har litt peiling..

Jeg skal pusse opp soverommet i leiligheten før jeg selger. Desverre er det lite priser på byggevarer som ligger på hjemmesidene til kjedene.

Det er også vanskelig å finne erfaringer med kvaliteten/enkelhet ved montering. På baderomspanel er det hvertfall stor forsjell på dette.

Jeg satser på å kjøpe ferdigbehandlet eggehvit mdf-plater. Byggmax er utelukket pga de ikke har utsalg i bergen.

Jeg skal ha følgende: ca 10meter/25kvm panel, 3meter/7,5kvm sponplate, 10meter gulvlist, 10meter taklist og 11meter vinduslist.

Du bør kikke litt på malingskvaliteten på forskjellige typer ferdigmalt veggpanel også, den pleier å variere mellom "for dårlig" og "ikke bra nok". ;)

Hvis du er opptatt av monteringsvennlighet, ville jeg handlet hos en forhandler med god kundeservice og en solid kundebase blant håndverkere.

Hvis B. Telle fortsatt selger byggevarer til kunde fra lageret sitt på Tellnesskiftet, kan du eventuelt handle der og få det produktet som brukes/foretrekkes av en stor husleverandør i fylket.

Uansett, en viktig del av jobben med å legge veggpanel forblir ny tilpassing i forbindelse med eksisterende dør- og vindusforinger.

^Anbefaler LEBA skyvedørsgarderober. De er mye billigere enn Elfa og Langlo samtidig som at kvaliteten er minst like bra om ikke bedre! LEBA har rask levering og de frakter selv, på denne måten blir det ingen skader. Kundeservicen er utmerket! :)

Noe sier meg at Leba ikke gir veldig store rabatter på prisene i prislisten. ;)

I så fall synes jeg kanskje ikke de er veldig mye billigere.

Problemet for Langlo er at byggevarekjedene kjører så mange kampanjer på skyvedørsgarderobene deres at folk ikke kjøper utenom kampanje. Som en byggevarekonsulent sa til meg; "Annonserer vi 25% rabatt får vi ikke solgt noe, fordi folk i stedet venter på større avslag."

Har dere tips på skyvedørsgarderobe (kun skinner i gulv og tak, da jeg tenker å benytte eksisterende skapløsning) er det også flott..

Jeg vet ikke hvor gammel garderoben din er, men selv ville jeg vurdert å rense ut hele den gamle garderoben, lagt nytt veggpanel og deretter montert nye garderobeskap fra Ikea. Når folk kom på visning, ville jeg åpnet og latt de kjenne lukten av nye skap. Man vet aldri når man trenger et ekstra salgsargument. ;) 2 løpemeter garderobeskap fra Ikea med skyvedør koster litt under 5000 kroner. Med hengslede glassdører er prisen nede rundt 3500. Raskt og enkelt, siden du slipper å være avhengig av leveringstid fra produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...