[space] Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 En tar taxi til fødestua. Unødvendig å risikere å søle ned egen bil I tillegg slipper en tenke på parkeringa. Fungerte bra for oss hvertfall! Ang. pendling så kan en ikke pendle 10 mil med bil. Slikt blir det økonomisk ruin av. Tog er eneste løsning. På huset jeg linket til hadde det vært en mil i bil først da, til togstasjonen, inkl. rushet gjennom Fredrikstad. *Grøss*
Clerion Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Noen som vet om en Minipc med DVD-rom som er GREI til enkel bilderedigering o.l til en grei pris? 3-4000,-? TAB? Blir du forresten med å fiske i efta/kveld? Send meg SMS! Er vel ingen tab som har DVD-spiller? Eller er kjapp nok til å tukle litt med bilder. Ingen erfaringer?
S.Hafsmo Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Sitter i kjelleren ombord på denne (Fugro Saltire):http://www.forlandshipping.com/file/thu ... 22x286.jpg Aha! Jobber selv offshore, stort sett rundtom på ekofisk. Er du på en båt altså? det er ikke så lenge siden vi lå utenfor Ekofisk, men i det siste har vi stort sett ligget utenfor Tyskland. I morgen blir det årlig DP trial og FMEA test, så det kan jo bli litt interessant. "kontrollert" blackout er alltid gøy. Tok makstrykktest på hjelpemaskina i går. rundt 550hk pr sylinder (rekke 9) i testøyeblikket. Tro om man kunne hentet mye ved å trekke innsprøytningen til bare noen grader over topp? Jeg valgte automasjon og har sikkert mer fritid enn deg. Jobber i nordsjøen, tjener nok ikke like godt, men har samme frihetene når det gjelder bosetning. Dessverre er jeg så kreativ av meg at jeg har kjøpt hus en liten kilometer fra deer jeg vokste opp. Jeg har faktisk vurdert å gå over på rigg for 2:4 ordning, men etter hva jeg forstår på de jeg kjenner i rigg-bransjen, er det ikke det aller morsomste stedet å oppbevare skrotten, så jeg drøyer noen år til før jeg begynner å vurdere slikt. Er jo ikke noe galt i å kjøpe hus nært hvor man vokste opp, det ønsker jeg og å gjøre en dag. Må bare finne et kvinnfolk som er dum nok til å ville være med.
Frode D Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Er du på en båt altså? det er ikke så lenge siden vi lå utenfor Ekofisk, men i det siste har vi stort sett ligget utenfor Tyskland. I morgen blir det årlig DP trial og FMEA test, så det kan jo bli litt interessant. "kontrollert" blackout er alltid gøy. Nei, jeg er på plattform. Jobber med wireline viss det sier deg noe? Sist jeg var ute hadde vi shutdown på hele riggen. Det var litt spesielt. Helt stille og null lys..
S.Hafsmo Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 På fast rigg, eller reiser du rundt? 2/4 ordning? Wireline sier meg beklagelig lite, men utdyp gjerne. Er litt spesielt når det blir mørkt ja. Fikk blackout mitt i engelske kanal når jeg jobbet på Tampa. Det var ubehagelig. På toppen av lyden fra en 36 000hk rekke 8 som dras rundt av propellen (kjempesær lyd), kom all steamen fra kjelen inn i maskinrommet gjennom kaskadetanken. Så litt ut som en scene fra en dårlig skrekkfilm. Edit: Forresten, hvor er tråden om 850'n??
Markus E30 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Skal ha nye felger, 15x10", hvilken dekk dim passer best til masse strekk? Helst ikke over 225 forran i hvertfall..
awt Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Nei, jeg er på plattform. Jobber med wireline viss det sier deg noe?Sist jeg var ute hadde vi shutdown på hele riggen. Det var litt spesielt. Helt stille og null lys.. Jeg jobber også med wireline. Jobber i Seawell du da siden du er på Ekofisk?
316 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Skal ha nye felger, 15x10", hvilken dekk dim passer best til masse strekk? Helst ikke over 225 forran i hvertfall.. 15x10? Haha, dorull felger!
Frode D Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 S.Hafsmo: Reiser rundt på hele Ekofisk feltet + noen andre flyterigger, så er ikke fast noen plass. Liker variasjonen godt. Har 2-3,2-4 rotasjon. Wireline er brønnservice. Vi bruker en winch med diverse tools i enden av wiren for å utføre forskjellige operasjoner. Som for eks. trekk/sette plugger, bytte ventiler nede i brønnen, logge brønndata, fiske opp ting som ikke har noe der nede å gjøre. osv. osv. Har ikke laget noen tråd enda. Hehe. Tror ikke det blir noen tråd heller, men jeg skal ta bilder når jeg har fått felgene fra tyskland og senkesettet montert. Her er vertfall et bilde av hvordan den ser ut nå.. Jeg jobber også med wireline. Jobber i Seawell du da siden du er på Ekofisk? Stemmer det! Eller Archer som vi nå heter. Er du i Aker eller DeepWell?
awt Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Stemmer det! Eller Archer som vi nå heter. Er du i Aker eller DeepWell? Ja, det var dere vel blitt nå. Ser for meg at det kan bli mye forvirring med Archer/Aker. Jeg jobber i DeepWell.
Frode D Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Ja, det var dere vel blitt nå. Ser for meg at det kan bli mye forvirring med Archer/Aker. Jeg jobber i DeepWell. Ja, skjønner ikke at de valgte et så likt navn som Aker. Men tipper det var amerikanerne som bestemte det..
316 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Hva tror folk om dette? http://www.finn.no/finn/realestate/home ... 548083.jpg Angående fellesgjeld betyr det at jeg må betale de 6168,- i tillegg hver måned til lånet jeg tar for å "kjøpe" boligen for 606 00,-?
Tom K Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 fellesgjeld deles på alle som bor der ja, det blir husleie + lån, egentlig bedre med enebolig da hehe
noekult Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Hvis noen vil anbefale en liten PC dedikert til TVen (videovisning, musikkavspilling og nedlasting), vil jeg gjerne høre det Ser på diverse Asus og MSI, men vet ikke hva som er bra for tiden... 4000 kr.-ish budsjett
Anbefalte innlegg