Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Faen, laptopen tok like godt selvmord i kveld.

Måtte opp på loftet der den stasjonære står og funker som filserver for å sjekke no småtteri på nett, så nå sitter jeg i full snøscooteroutfit og nerder siden det er like kaldt her som ute :P

Sinisalo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At forbrenningsmotorer blir stadig mer effektive spiller liten rolle i det hele da olja kommer til å ta slutt en dag.

hydrogen WTF

"The drawbacks of hydrogen use are low energy content per unit volume, high tankage weights, very high storage vessel pressures, the storage, transportation and filling of gaseous or liquid hydrogen in vehicles, the large investment in infrastructure that would be required to fuel vehicles, and the inefficiency of production processes."

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_vehicle

Lenge til hydrogendrevne biler blir å se på gatene (dvs. kjøpt av vanlige folk).

Sola kommer vel også til å brenne opp en dag?

Haha, joa... Menneskerasen har garantert blitt borte ca. 5,9 mrd. år før det ;)

Forøvrig en av de beste tilbakeslagene jeg har sett, noekult. Den siste kommentaren din skal jeg printe ut og henge på veggen. <3 no homo.

Takk :)

Edit: Gratulerer med dagen (som var?) Tzunami :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, laptopen tok like godt selvmord i kveld.

Måtte opp på loftet der den stasjonære står og funker som filserver for å sjekke no småtteri på nett, så nå sitter jeg i full snøscooteroutfit og nerder siden det er like kaldt her som ute :P

Sinisalo ?

Snopro,Phenix og litt Shift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok, men når M5ens tall er 4,3 til 100 og Teslaen har 4,6 til 100 så kjenner man at det er noe humbug her. Med Launch så har F10 M5 blitt målt helt ned i 3,6 sekunder til 100 så det hadde vært artig å sett samme testen da med Launch....

Amerikanerne har trikset før også, senest når de testa nye Audi S4 mot F30 335i. Hva gjorde de for at Audien skulle gå bedre rundt banen, jo de utstyrte den med P zero dekk mens 335en fikk billige helårsdekk.... :lol:#-o

Men det tyder jo bare på hvor gode biler BMW bygger, når det må "jukses" for å få andre merker til å hevde seg :wink:

Wow... mange konspirasjonsteorier her i kveld, men la oss samle litt opp når det gjelder facts. BMW oppgir 4,3 sekunder 0-100 Km/t for F10 M5 med Launch Control. Mye kan tyde på at akselerasjonen i startøyeblikket lider av at bilen ikke har 4x4. Porsche Panamera Turbo S (som har 4x4) har omtrent like mye effekt (550 HK), men klarer 0-100 Km/t på 3,8 sekunder.

La oss stoppe litt opp der. Porsche 911 Turbo S har også 4x4 og enda færre hestekrefter (530 HK), men klarer allikevel iht. Porsche 0-100 Km/t på 3,3 sekunder. Altså et helt sekund hurtigere 0-100 Km/t enn M5 (og det er mye på dette nivået). Vekt og veigrep... 1585 Kg er noe helt annet enn 1995 Kg for Panameraen og 1945 Kg for M5´en.

Hva så med Tesla Model S og de 2100 Kg den veier. Tesla oppgir 0-100 Km/t på 4,4 sekunder for Performance modellen. Veigrepet er on par med M5 (48:52 vektfordeling og bakhjulstrekk) og BMW´en har hele 144 flere hestekrefter, men den store forskjellen er dreiemomentet. 600 Nm fra 0-5100 rpm (eller mer korrekt <> 0 rpm og opp til 5100 rpm) gir et helt annet skyv enn selv M5´s massive 680 Nm mellom 1500 og 5750 rpm kan klare. Forutsatt at Teslaen kan få kreftene i asfalten skyter den fart på en helt annen og langt mer imponerende måte. Akselerasjonen i startøyeblikket man ser på filmen er derfor korrekt nok.

Akselerasjonen fra start er med andre ord ganske imponerende når det gjelder Tesla Model S Performance, men hva med ytelsene i høyere hastigheter. Tesla oppgir 12,6 sekunder for en quarter mile. F10 M5 klarer denne disiplinen på 11,8 sekunder. M5 er med andre ord marginalt hurtigere når det begynner å gå virkelig fort. Hastigheten etter en quarter mile er 195 Km/t for BMW´en og da begynner man også å nærme seg topphastigheten for Tesla´en som er 210 Km/t. Det er imidlertid her F10 M5 viser sin styrke. Den bare presser på videre som om intet kan stoppe den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har kjørt 06-07-08 Auda A4? Evt A6 rundt 04-05-06?

Samtidig, noen som også har kjørt E9X/E6X som kan si noe om forskjellene ?

Driver og ser etter bil (igjen), men har utvidet søket litt til bl.a Audi av litt nyere dato.. Har ikke selv kjørt Audi-modeller fra de årstallene jeg nevner, så om noen har erfaringer, så kom gjerne med de. Andre som har synspunkter??

Jeg er jo egentlig på utkikk etter E9X/E6X, men det virker som om man får noe noen mindre år på baken om man kjøper Audi med samme budsjett.

Budsjettet er på Max 220.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, E91 eller A4 må være stasj.. E60 kan funke, men også der er det mest lyst til at det skal være stasj.. Er så mye mere bil.! Hengerfeste er heller ikke noe minus..:)

Dette er for lite? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38437767

Evnt slik? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37751187

Om det ble audi hadde jeg gått for 2009 og oppover. Som denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38816214

Men jeg finner lite BMW som du skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på begge de to der faktisk.. "Problemet" er at jeg har null kunnskap om disse bilene.. Ikke har jeg kjørt de, og ikke vet jeg stort om de.

BMW kjenner jeg, og har prøvd mye, så det som bekymrer med er egentlig comforten og trivselen.. Samt at Auda er fremhjulstrekk..

På en annen side så får man nok en par år nyere bil hos Audi, kontra BMW.

Kriterier er selvfølgelig sportsinteriør (helst S-line hos Audi og M-sport hos BMW), samt navi og multifunksjonsratt..

EDIT: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38959791 Denne falt litt i smak.. Men skulle vært automat.. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på begge de to der faktisk.. "Problemet" er at jeg har null kunnskap om disse bilene.. Ikke har jeg kjørt de, og ikke vet jeg stort om de.

BMW kjenner jeg, og har prøvd mye, så det som bekymrer med er egentlig comforten og trivselen.. Samt at Auda er fremhjulstrekk..

På en annen side så får man nok en par år nyere bil hos Audi, kontra BMW.

Kriterier er selvfølgelig sportsinteriør (helst S-line hos Audi og M-sport hos BMW), samt navi og multifunksjonsratt..

EDIT: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38959791 Denne falt litt i smak.. Men skulle vært automat.. :mrgreen:

Uten fjernbetjening på rattetttttt? Nei nei nei... synes 2009+ ser så mye bedre ut. Spesielt den jeg lenka til pga interiøret. Gamlemodellene ser stakkarsli ut inni. Var selvfølgelig en quattro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...