Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir litt irritert.. Holder på å selge leiligheten. Jeg måtte be megler endre prospektet 3ganger pga skrivefeil og gramatikk feil. Nå er annonsen lagt ut, og den er såpass gale at jeg må skrive den om selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke en E60 kunne klare å gå 800 000 km?

E6x har vel så mange issues at ingen orker å kjøre 800k med den... Ledningsbrudd i bakluker og som åpner seg av seg selv hver eneste kjøretur, defekte panoramasoltak og luftfjæring, havarerte turboer etter 150 000km etc.

Grunnen til at Mercedes er et Taxi merke har mye med service og innkjøpsavtaler å gjøre, mye pga lange tradisjoner. For hvert år så utfordres stadig Mercedes som Taxi leverandør av særlig Toyota og VW da disse spiser seg inn på det markedet.?

I Oslo har Mercedes 24t-service på taxiene, så det er en fordel.

Mercedes utfordres bare forbigående av andre merker, og de spiser seg IKKE inn på markedet her på østlandet.

For noen år siden prøvde Ford seg med Mondeo (forøvrig fin bil), men den holdt ikke mål i lengden.

Så prøvde VW seg med Touran, men DSG-kassene er jo lagd av papp, dessuten ruster de en del.

Så kom Volvo med V70 og XC90. Disse lider jo av utrolig ræva forstillinger samt toppakningsbrudd og automatkassehavarier etter 300k km, mao ikke holdbart og veldig dyrt i lengden.

Så har vi jo noen Avensiser. Dieselmotorene har dårlig kvalitet og havarer altfor ofte, det gjelder 2.0/2.2/3.0, men ikke 1.4 som er en fantastisk motor). Dessuten føles en Avensis løsere i fisken, i hvertfall de jeg har sett.

Så da sitter man igjen med Mercedes.

Det blir ikke for dumt å kritisere sittekomforten i Mercedes, dette er en smaksak fra person til person. Da kan jeg på samme måte si at det blir for dumt å hevde at en Mercedes fra 2003 med 800 000 km ikke har en rustflekk, for det tror ikke jeg ett sekund på....

Vi vet jo alle hvordan det har vært med Mercedes og rust de siste åra :wink:

Du har jo vokst opp med Mercedes-hat i familien, og er såpass hjernevasket at du er en lost case. Du liker ikke sittekomforten i en MB fordi det er en MB.

Dessuten varierer rust fra bil til bil mtp W211. Noen søndagskjørte garasjebiler KAN ha rust, mens gamle taxier som har levd i saltlaka i Oslo kan faktisk være rustfrie.

Bare fordi 15 år gamle W210er lider av mye rust behøver du ikke flytte dette problemet over på alle andre modeller. W211 er jevnt over knallbiler med lite rust - dessuten må man ikke kaste stein i glasshus. E61 har jo sin dose av baklukerust (akkurat som E39) og rust i bakskjerm/bakre kanal.

Jeg liker deg Fredrik 90, men jeg tror din far og din onkel har ødelagt deg :lol::wink:

Det at W211 er en bedre bil enn E60 må du veldig mye lengre ut på landet med, E60 har hatt sin bøyge med småproblemer slik det er for de fleste bilmodeller. Så på spørsmål om hvorfor ikke en E60 skulle klare 800 000 km så må du finne andre årsaker

Du trenger heller ikke bære rakettforsker for å se at Mercedes trues på Taxi markedet, merker som Toyota og VAG tilbyr bedre og bedre service ordninger, bilene finnes i ett større spekter, de er billigere i innkjøp og drift. Det meste handler om effektivitet og da sakker stor Merce sedaner mer og mer akterut i forhold til f eks hybrid drevne 7 setere fra Toyota.

Når det gjelder sittekomforten jeg klaget over så har det ingen ting med at jeg har vokst opp med BMW og er hjernevasket som du kaller det. Hvis du lukker opp skylappene litt her så ser du at det er flere her som klager over sittekomforten og ikke bare meg, er de også hjernevasket? Jeg klarer å bedømme om en bil er god å sitte i helt uavhengig av hvilket merke det er, finnes BMW modeller som har vel så vond sittestilling som en W212. Og det å sammenlikne BMW og Mercedes når det kommer til rust, det blir bare for dumt. BMW sin rust, ja det har ikke engang hatt det man kan kalle ett rustproblem er ikke i nærheten av de problemene Mercedes har hatt.

Du drar også inn personlige forhold her, jeg liker sjelden at en diskusjon dreier seg over på det personlige plan. Det er ikke relevant om jeg har voks opp med BMW og deretter har blitt preget, har mange i familien som kjører Mercedes selv om stadig flere går over til BMW. Senest i fjor da min onkel skulle bytte ut sin W211 280 CDI, han synes W212 var en stor skuffelse og kjøpte heller F10 525d.

Jeg har heller ikke noe i mot deg Werther, men du skuffer veldig i denne diskusjonen. Du kommer med masse teite og direkte barnslige argumenter og useriøse påstander du selv vet det ikke er hold i (siden du ikke dokumenterer noe) Dette er ett BMW forum og det skulle ikke være nødvendig at du skal la deg drive til useriøseheter fordi Mercedes naturlig nok møter motbør.

Men som du sier, jeg en nok en lost case. Men det er jo også derfor jeg for søren er aktiv på et BMW forum og har to BMWer, fordi jeg er hardbarket BMW entusiast! Det trives jeg veldig med å være da jeg synes BMW er fantastiske biler, de er overlegene på det meste. Jeg har funnet mitt merke, har tross alt kjørt nok Mercedes til å forstå at jeg har tatt ett riktig valg også :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla bilforhandlere.. Hadde bilen inne for rep av ulyder fra forstillinga for andre gang, i tillegg til at de skulle fikse ene baklykta, LED-plate er dårlig.

Neeeeeida, ingenting feil med forstillinga, og lykta bak hadde de rensa kontakter og fant ingen feil.

Henta bilen, skrangla like jævli og baklykta like dårlig. :(

Skal man ha noe gjort får man tydeligvis gjøre det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt irritert.. Holder på å selge leiligheten. Jeg måtte be megler endre prospektet 3ganger pga skrivefeil og gramatikk feil. Nå er annonsen lagt ut, og den er såpass gale at jeg må skrive den om selv..

Pass deg så du ikke får regninga for det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at W211 er en bedre bil enn E60 må du veldig mye lengre ut på landet med, E60 har hatt sin bøyge med småproblemer slik det er for de fleste bilmodeller. Så på spørsmål om hvorfor ikke en E60 skulle klare 800 000 km så må du finne andre årsaker

Argumentene mine holder mål. Dessuten har jeg ikke sagt at W211 er "bedre" enn E60 - det jeg kritiserte deg for var at du slakter W211 i alle diskusjoner her på forumet. Du argumenterer hardt med bl.a rust, men dette er strengt talt et problem som tilhører W210, og ikke W211.

Dessuten har jeg fortsatt ikke sett en eneste E60 på finn med kmstand høyere enn 345k km. Mtp at modellen blir 10 år nå i sommer skulle man jo tro at det fantes noe annet der ute enn bare pusekjørte garasjebiler med 180kkm påtelleren...

Du trenger heller ikke bære rakettforsker for å se at Mercedes trues på Taxi markedet, merker som Toyota og VAG tilbyr bedre og bedre service ordninger, bilene finnes i ett større spekter, de er billigere i innkjøp og drift. Det meste handler om effektivitet og da sakker stor Merce sedaner mer og mer akterut i forhold til f eks hybrid drevne 7 setere fra Toyota.

En ting jeg glemte istad var at Prius er en meget god bil med lite problemer (men med hinsides repkostader).

Mercedes er en del av argumentasjonen for å betale så mye for en taxi-tur. Folk synes det er litt mer spisbart mtp pris å bli kjørt hjem fra byen i en bil til 850 000kr enn en billig-toyota som er en klasse under kunden sin MPV.

Jeg mener du er helt på bærtur her - i Stor-Oslo kryr det av W212-taxier nettopp fordi det er bra valuta for pengene. Ang effektivitet, så er det sjelden mer enn en kunde pr taxi med mindre vi snakker lørdagskveld og maxi-taxi (som også er Mercedes).

Og det å sammenlikne BMW og Mercedes når det kommer til rust, det blir bare for dumt. BMW sin rust, ja det har ikke engang hatt det man kan kalle ett rustproblem er ikke i nærheten av de problemene Mercedes har hatt..

En gang til - du vrir om W210-kluten litt for mange ganger. Du må sammenligne korrekte generasjoner, og slutte å indirkte kalle W211 for rustbørser. Ja, W210 ruster mye ift E39. Men W211 vs E60 stiller likt.

Det blir som at jeg kommer med "dårlig topp"-argumentasjon mot E60, når det egentlig hører hjemme sammen med Modern Talking.

Du drar også inn personlige forhold her, jeg liker sjelden at en diskusjon dreier seg over på det personlige plan. Det er ikke relevant om jeg har voks opp med BMW og deretter har blitt preget, har mange i familien som kjører Mercedes selv om stadig flere går over til BMW. Jeg har heller ikke noe i mot deg Werther, men du skuffer veldig i denne diskusjonen. Du kommer med masse teite og direkte barnslige argumenter og useriøse påstander du selv vet det ikke er hold i (siden du ikke dokumenterer noe) Dette er ett BMW forum og det skulle ikke være nødvendig at du skal la deg drive til useriøseheter fordi Mercedes naturlig nok møter motbør.

Roper du i skogen må du forvente svar. Du er såpass utleverende på bilfronten (noe som er positivt for forumet), så da kan du ikke bli såret og vonbroten om man argumenterer.

Hvorfor skulle jeg diskutere med bakgrunn i løgn og oppspinn?

Du kaller argumentene mine teite, useriøse og barnslige, og mener at jeg prater bullshit med vilje.

Hvem er idioten her?

Skal du ha dokumentasjon? Skal jeg gi deg en fuckings powerpoint-presentasjon med grafer?

Skuffer jeg deg veldig? Det bryr meg midt i ryggen, din hagenisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida..går bra.. får finne meg ett annet prosjekt.. Må som sagt uansett bli kvitt enten volvoen eller s-klassen før jeg tenker på ny bil..og siden barnevogna er enorm må jeg "nesten" ha stv.. ellers må vogna deles i to, understell må i bagasjen, selve vogna må i baksetet, og ungen inn i bilstolen...for mye jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det ble diskutert i johnja sin f30 ang støy i f30. men tenkte ikke dra det lenger off topic der så kan vell ta det her.

noen som vet hvordan støyen er i den i forhold til e90? hva syns folk er mye støy liksom. syns ikke det er mye støy i min så lenge man kjører på 16-17" med hyggelige dekk. 19" steinharde billige dekk støyer MYYYE i kupeen i forhold. ekstrem forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...