Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg svarer alltid på mail da jeg synes det er det desidert greieste. Da har man alt skriftlig og man er tilgjengelig stort sett over alt (jeg er også utilgjengelig på telefon i perioder på to uker). Andre fordeler er at man slipper dialektbarrierer og slike ting, samt man kan svare når det passer.

Dessverre har jeg samme erfaring som deg Jørgen. Jeg har også sendt flere mailer den siste tiden uten å få et eneste svar. Virker som om det er endel som ikke er interessert i å selge det de har tilsalgs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vell kanskje virke mere som seriøst når en ringer osv.. Men e lika egentlig helst å sende ting pr Mail :P

Ja, for så vidt litt sant, men det er mye enklere og skrive ting og komme på over lengre tid. For noen uker siden ringte jeg på en bil, men da hadde jeg satt meg opp liste over ting jeg skulel spørre om, men da følte jeg selv at selger skjønnte at jeg omtrent satt og las fra et manus :lol: Han var også meget utålmodig, så følte nesten jeg var til bry når jeg serverte det ene spørsmålet etter det andre..

Jeg svarer alltid på mail da jeg synes det er det desidert greieste. Da har man alt skriftlig og man er tilgjengelig stort sett over alt (jeg er også utilgjengelig på telefon i perioder på to uker). Andre fordeler er at man slipper dialektbarrierer og slike ting, samt man kan svare når det passer.

Dessverre har jeg samme erfaring som deg Jørgen. Jeg har også sendt flere mailer den siste tiden uten å få et eneste svar. Virker som om det er endel som ikke er interessert i å selge det de har tilsalgs..

Ja, det har jeg gjort også.. SMS for den del.. Helt OK måte og kommunisere på, samt at da har man lagret hva man sier om de enkelte ting det blir spurt om, om det skulle oppstå noe senere.

Dialekten er også en sak som ikke er så enkel alltid. Jeg snakker høvelig "bredt" til vanlig, og er kanskje uforståelig for en østlenning og en vestlenning, og gjerne en gudbrandsdøling osv.. Samme andre veien. Ikke alltid enkelt og forstå hva som blir sagt, og det kan oppstå missforståelser.

Det er min oppfatning også. Når jeg har hatt ting ute på f.eks FINN, samt her, så sjekker jeg mail og innboks her hele tiden.. Får jeg post fra noen, så svarer jeg med en gang, og svarer utfyllende så godt jeg kan. Det mener jeg gir et bra inntrykk.. Men mulig jeg tar feil.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av dere er det som har lagt ut annonse på FINN, og ikke svarer på mail? Har sendt mail på flere biler den siste tiden, der jeg har forklart at jeg ikke kan ringe pr dags dato, siden jeg er på sjøen. Ikke fått svar. har også tastet inn tlf.nr og sjekket om vedkommende har iMessage, og truffet på et par, sendt sms og sagt fra at jeg har sendt mail, men ikke fått svar der heller..

Er det kun direkte telefonsamtale som gjelder fra første stund? Er ikke mail en OK måte og få kontakt med en person på og få dannet seg et bilde av både selger og bilen, for så å ta en tlf?

Jeg ser ann seriøsiteten på mailen. Jeg solgte nettopp ( i dag ) en A3 per mail. Fikk beskjed på Mandag av en kar fra Trondheim at han kom i dag!

Men jeg gidder ikke svare på mail jeg finner useriøse, som f.eks "siste pris", "Byr deg usakelige lave summer" osv.

Derimot må jeg si at jeg er glad i telefon, jeg syns det virker mer "ordentlig". Jeg ringer alltid selv hvis jeg er ordentlig gira på en ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes heldigvis unntak. :) Sendte mail på en bil i går, og et kvarter senere hadde jeg fått svar. Jeg sendte tilbake, og etter dette kontakten selgeren meg via Facebook hvor vi tok praten videre. Dessverre er det langt mellom slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer det en kort mail, så svarer jeg med måte. Men kommer det en litt mere detalijert mail, der det spørres spesifikt om enkelte ting, og litt generelt, så svarer jeg skikkelig.

For all del, har ikke telefonskrekk, men det er litt vanskelig og ringe når man ikke har telefondekning og er langt til havs :)

Det finnes heldigvis unntak. :) Sendte mail på en bil i går, og et kvarter senere hadde jeg fått svar. Jeg sendte tilbake, og etter dette kontakten selgeren meg via Facebook hvor vi tok praten videre. Dessverre er det langt mellom slike.

Slike folk er det nok ikke mange av nei..! Nei jeg får bare vente til jeg har tlf-dekning og slå på tråden.. Er en bil som trigger meg litt nå som jeg faktisk kunne tenkt meg og handlet når jeg kommer hjem. Det beskrev jeg også i mailen samt sms`n (iMessagen) jeg sendte til selger.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på et hotell utenfor Bergen nå, og ser at det er noe intervjugreier ved inngangen når jeg går inn. Setter på TV-en når jeg kommer på rommet og der er det plutselig NRK som har direktesending utenfor. :)

Hvor du befinner deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på et hotell utenfor Bergen nå, og ser at det er noe intervjugreier ved inngangen når jeg går inn. Setter på TV-en når jeg kommer på rommet og der er det plutselig NRK som har direktesending utenfor. :)

Hvor du befinner deg da?

Scandic på Kokstad, rett ved Sandven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg og E34en taue en stakkar som hadde fått motorstopp langs veien, en W124 230 :mrgreen: Tung jævel de der Mercene og som om ikke M50en har nok med seg selv alene så gikk det greit gitt :) Så måtte jeg avgårde å redde min fars E46 som hadde brytt sammen i den voldsomme kulda så i dag så har min E34 vært en god hjelper for folk og biler i nød :wink:

e34'n min starta ikke idag den, ikke noe liv,

etter en stund prøvde jeg å ta av og på batteriet, startet med en gang,så hva problemet var vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på et hotell utenfor Bergen nå, og ser at det er noe intervjugreier ved inngangen når jeg går inn. Setter på TV-en når jeg kommer på rommet og der er det plutselig NRK som har direktesending utenfor. :)

Hvor du befinner deg da?

Scandic på Kokstad, rett ved Sandven.

Huff da. Kjører for Bergen Taxi. Værste jeg hører etter en time venting på Flesland; "Scandic på Kokstad takk", evt. "skal bare rett ned til Thon på Kokstad" :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det er spennende ja. :) Er det du som skal komme å hente meg i morgen tidlig da? :P

Hehe, lite sannsynlig da jeg har friuke. Kjører også bare natt. Men bare gi en lyd om du kommer en dag på Flesland og skal på langtur ;) Får du en tur med mye BMW-prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...