Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Montro om jeg skal prøve å kutte ut mc'ern, bk og kebab selv? hmm... får nyte denne mnd, så blir det å begynne på den fordømrade treningen og spise sunnere fra februar :P

er da ikke noe vits i å vente vel? begynn NÅ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nei, men er så mye som skjer nå i januar, så blir for mye stress til å kunne lage god og sunn mat..

men det er klart at jeg skal ikke proppe i meg alt mulig av godsaker "fordi jeg kan" før februar :P

blir å kutte ned (selv om jeg ikke spiser det såå ofte :P ) så det ikke blir en "hard" overgang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det ikke var nok med tv-lisens...

http://www.aftenposten.no/digital/Norge ... 99723.html

Då kan Norge bære ta sej en bolle!

vist nrk skal ha pengra fra folk som bruka data og mobiler kan dei like greit gjer slik som alle andre tv-kanaler. slutte å sende gratis og heller gjer slik at folk må lage seg bruker og betale.

Enig!

Siden man ikke kan få inn NRK etc. med å stikke en saks i antennekontakten på TVen lenger, men må ha et abonnement som RiksTV, Canal Digital etc. Hadde det vært null problem å stenge/velge bort NRK fra kanallistene til de som bruker TV tjenester.

For de som betalte for NRK på linje med andre kanaler, kunne de satt opp nettsiden slik at disse kundene kunne laget bruker for å streame TV sendinger på NRK.no

I tillegg kunne de lagt opp for sending med 2 av hver kanal. 1 sending på hver av kanalene (med reklame), og det andre settet med kanaler åpner man via TV-leverandør ved å betale en lisens 1-2 ganger i året, eller bakt inn i månedsbetalingene (uten reklame)

På kanalene med reklame, kunne man vist litt tekst eller et merke/logo/bilde nederst på skjermen e.l. (hvert 5. 10. 15. minutt f.eks.) slik som amerikanske TV serier har når de reklamerer for andre serier. På den måten kan begge kanalene ha samme sendingstid på alle programmer, og uten avbrudd for reklamesendinger mellom hver serie.

Men det letteste hadde vært å bare stenge NRK og tilhørende lisens for dem som ikke ønsker disse kanalene. Burde gått ut av grunnpakken for kanaler, og inn i en egen. Slik som c-more, discovery-pakken etc. Da slipper de å styre med et sett reklamekanaler pga grunnpakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det ikke var nok med tv-lisens...

http://www.aftenposten.no/digital/Norge ... 99723.html

Då kan Norge bære ta sej en bolle!

vist nrk skal ha pengra fra folk som bruka data og mobiler kan dei like greit gjer slik som alle andre tv-kanaler. slutte å sende gratis og heller gjer slik at folk må lage seg bruker og betale.

Mener naturligvis lisensen er utrolig sure penger selv, meeen...

Prøver å tenke positivt når den kommer i postkassa, til den grad det går :) Viktig å huske at også radioen er reklamefri på grunn av denne lisensen, hører temmelig mye på P3 selv, så får vell igjen litt for pengene der... Nrk derimot, ser jeg aldri på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nektet bilen å starte med -20 blå ute. På med stilongs og buss til jobb.

Volvoen tok også kvelden..idag tidlig... nekta å starte i minus 22... stått ute siden kl 15 igår... Men var nok strøm der..tror glødepluggene begynner å bli dårlige...Femmern fyra med engang...

Både E90en og E34en starta i 20 blå i dag, helt uten problem. Begge er også tyske biler uten Cold clima pakken :) Føler ikke mye savn etter den pakka der egentelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nektet bilen å starte med -20 blå ute. På med stilongs og buss til jobb.

Hæ? Skal jeg la være å anskaffe meg en slik da? 3'ern har aldri nektet å starte! Gidder ikke hvis den skal bli kranglete på årstiden det er mest av her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...