Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Flashlightgutta, er noe av det her verdt å kjøpe?

http://batterionline.no/lys/led-lenser

Selv har jeg X21R, den gang jeg tok ut denne på jobben kostet den ikke mindre enn 4500,- tok også ut LedLenser H14 hodelykt, denne kostet den gang 1300,-

Tok ut T7 den kostet rundt 600,- og V2 kostet rett over 300,-

Så prisene der er ikke gale! Kjøp oppladbar først som sist, det går mye strøm når man flyr rundt og leker med disse flyttbare lyskasterne(eller sol som enkelte kamerater sier).

Har et utvalg LedLenser lykter og sammenlignet mot andre merker er de dyre, men duverden for en kvalitet ;)

X21R - 1600Lumen

H14 har vel rundt 300Lumen

T7 har vel 220Lumen om jeg ikke tar feil

V2 har 90Lumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig gode erfaringer med denne sjappa: http://www.hkequipment.net/?sp=&p=6&cat ... 0b〈=en

Folka har ebay-sjappe og, men du har litt prutningsmonn sålenge dem slipper å betale fees for salget til ebay :)

64.95,- med rabatten som ligger inne der, men sender du dem en mail og tilbyr 59 usd får du den for det. Det fikk ihvertfall jeg og en haug andre lykteforumfolk nylig :wink:

Der kan du jo kjøpe batterier og, anbefaler Eneloop XX. Nå finnes det jo andre lykter på markedet, men dette er uten tvil mest bang for the bucks akkurat nå. Kult med innebygd spenningsvarsler og ikke minst opplyst på/av knapp. :D

For min del blir dette en billykt, ser for meg at den kan gjøre stor nytte om man skulle komme ut for noe! Det som gjør denne lykta egnet til bil er at man slipper å bekymre seg for at batteriene skal eksplodere pga kulde/varme. Lithium-celler er ikke veldig glade i store temp-svingninger :)

Lang leveringstid? Er nyttårsfest der snart så blir vel kanskje ingen utsendelse før midten av feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler jeg på, med mindre du bor i aust Agder :P 2 uniformerte biler og en sivil.. Så den stakk i fra innover på byggefeltet her.. De snudde i en form for kontroll rett ved innkjøringa til feltet her!

Sent from my vacuumer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne NiteCore EA4, er den ca. like stor som LedLanser T7? T7en min har tatt kvelden etter noen år med særdeles røff behandling, så jeg må ha en erstatter. ;)

Her kommer en morsom sammenligning, den er akkurat like stor som en toalettrull. Tom altså :wink:

Veldig kompakt til å være en 4xAA lykt mao!

Jordfræsar: De har alltid sendt innen en virkedag når jeg har shoppa ihvertfall! Bare å sende en mail og høre om dem har mulighet til det nå og :)

Edit: Fant bilder!

8293672762_976f657738_z.jpg

8293670956_f23a4356c5.jpg

Det at Led Lenser tåler røff behandling er dessverre ikke noe salgsargument lenger.. Alle lykter fra kvalitetsprodusenter tåler røff behandling nå til dags da IPX8 er standarden for alle.

Jeg har en Fenix TK70, der snakker vi 2247lumen fra 4x10k mah D-celler :) TK75 kom nylig, den er enda kraftigere! =P~

Har ellers ett rimelig blandet utvalg av lykter fra forskjellige produsenter og det er kun 1 "kvalitetslykt" jeg har blitt skuffet over, denne er produsert av JetBeam.

Ellers er jeg kjempefornøyd med Olight, Fenix, Xeno og Nightcore. Xeno G42 v2 kan jeg anbefale til litt jålete mennesker, makan til smykke av ei lykt har jeg aldri opplevd. Billige er de og. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spm til dere som holder på med lommelykter.. Hva bruker dere dem til? Pynt på hylla? Går tur i skogen om natta? Ikke noe nedlatende spm fra min side, men enkelt spm rett frem. Jeg har kun bruk for lommelykt ved strømbrudd hjemme og når jeg skal ned i kjelleren og trenger lys til kodelåsen, men ut over det har jeg ikke noe behov. (tror jeg).. Light me up..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...