Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Bare ett lite spm til dere som holder på med lommelykter.. Hva bruker dere dem til? Pynt på hylla? Går tur i skogen om natta? Ikke noe nedlatende spm fra min side, men enkelt spm rett frem. Jeg har kun bruk for lommelykt ved strømbrudd hjemme og når jeg skal ned i kjelleren og trenger lys til kodelåsen, men ut over det har jeg ikke noe behov. (tror jeg).. Light me up..

Jeg fløy mye rundt i tussmørket på jobb. Så var det høststormen i 2011 hvor behovet for lykt kom for alvor da man gjerne fløy inni skauen og feilrettet på fiberkabler som hadde røket av på grunn av fallende trær over luftstrekkene(typisk inne i lysløypene og grefsen, linderud og holmenkollen. Da var en god hodelykt og en RollsRoyce lyskaster noe man måtte ha for å klare å gjøre jobben nogenlunde effektivt..

Ellers gikk jeg med T7 og V2 i beltet på arbeidsbuksa hele tiden, jobba man på kontorbygg og gjorde arbeid over himling så var det fram med lykta så fort man hadde stikki huet opp :)

Hvite bygningen jeg peker på med lykta her :)

[ Bilde ]

En liten test på garasjeporten heime

[ Bilde ]

Wow! Hva slags lykt er det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T7 sikkert. Har den i ikke oppladbar og oppladbar. Men må si h14r er en jævla kjekk hodelykt. Brukt myyye.

H14R hadde ikke kommet da jeg kjøpte på jobben, så problemet er at den sluker strøm, hadde gjerne lykta i bruk i timer i strekk og da går batteriene fort unna.. Ellers er den fin med sine programmerbare lysprogram etc. Skal sies at jeg måtte returnere min X21R fordi jeg trodde det var feil på den. Det viste seg at jeg hadde klart å trykke meg inn på et annet lysprogram noe som førte til at det kun var 2 funksjoner istedefor 8.

4 korte støt på knappen + et trykk gjør at lykta skifter program :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Den ene min har klikket, kanskje det som er trikset?

Prøv 4 halve trykk(altså trykk knappen halvveis inn så lampa lyser) og trykk deretter knappen helt inn. Da skal lykta blinke noen ganger avhengig av hvor i programmet du befinner deg. Program 1 er Boost, Full fres, trinnløs dimming, blink, SOS, strobelys(selvforsvar). Program 2, Full fres og trinnløs dimming, og Program 3, Full fres og strobelys(gjør at du slipper å 'bla' deg igjennom program 1 for å komme til strobefunksjonen om man skulle ha bruk for å blende et medmenneske noe hinsides iløpet av kort tid..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal handle meg ny bil.

Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha Tahoe 5,3l eller E39 530dat.

Har bruk for 4x4 nå på vinterstid, men så var det bensinforbruket på 1,5-2,0l på mila da :)

En 530d bruker bare 1/3 av Tahoen.. Men det er lissom det eneste argumentet jeg har for å velge E39. E39 funker som sommerbil her jeg bor.. Tahoen funker til alt.

Tahoe er jo badass nr 1.

[ Bilde ]

Gå for Tahoe! Uten tvil bilen jeg ville valgt selv om jeg er BMW mann, dette er gullegode biler som kan brukes til alt. De er solide, lette å skru på og delene er nærmest gratis når du bestiller fra USA. Har to kompiser med slike biler og de er veldig fornøyde, begge kjører på gass og det er riktig så overkommelig prismessig. Så lenge LPG anlegget har fått service og smørebeholderen ikke er tom så er det ingen fare med dette :)

Har kjørt mye Tahoe og dette er komfortable biler, man flyter avgårde. Er ikke noe X5 kjøreegenskaper dog men ellers så ligger de godt på veien og enda bedre utenfor veien :wink: Velg for all del 2003 eller nyere, da har 5,3 litern 299 hester og Vortec teknologien er finjustert så denne bruker mindre bensin enn 273 hestern (2000-2003). Interiøret også mye penere, finere ratt og bedre seter samt et knall bra Bose Stereo (standard på alle Norske Tahoe) Skal nok ha meg Tahoe med tid å stund jeg også, men jeg vil nok gå for den nye typen når den kommer ned i edruelig prisområde.

Også blir man jo litt konge på veien da... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2247 Lumens in action, baby :)

Har flere videoer, men sikkert ikke veldig spennende.

Edit: En sammenligningsvideo må til!

Skal sies at lykta fremstår endel svakere i filmen, vanskelig å filme reell lysstyrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1k! Fenix TK70, får dem fra rundt 170usd nå :) Fenix er saker, bare ikke veldig kjent i Norge enda av en eller annen snål grunn.

Fredrik: Er nettopp det, man har følelsen av å gå med sola i hånda, rimelig sprøtt :razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...