Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mener absolutt ikke å provosere noen, tvert imot.. Jeg fastslår bare at jeg begynner å bli gammel. Originale biler med diskrete modifikasjoner er det som får mine juices til å flowe om dagen. Ja, og biler som er bygget med tanke på ytelse :)

Jeg er heller ikke så begeistret for strekk/coilovers/sticker-greia. Ergo er jeg gammel. Er ikke dette hva vi i gamledager kalte tyskerstuk... :?

Robkils E23 har et nydelig stuk by the way... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med dekkstrekk, coilovers og dette takstativ med ræl på taket greiene er bare noe Stancegreier som har blitt uhyre populært. Tyskerstuket forsvant fra tyske biler blant de interesserte for noen år siden. Nå skal ting bare være så lavt at det ikke er mulig å kjøre andre steder enn USA og man skal "stickerbombe" karosserideler.. Felger så store som vaskemaskintromler og tilhørende dekk som er brent på med startgass og fyrstikk på grunn av den forferdelige strekken.

Det såkalte tyskerstuket mener jeg ble vannet noe ut før stancegreiene tok over helt, altså vannet ut i overgangsperioden.

En bil med tyskerstuk skal være forholdsvis lav i front, noe høyere bak, kjørbar og dekk som harmonerer med hva bilen faktisk er "laget" for å gjøre, nemlig å ta svinger og kurver på en god måte og forholdsvis komfortabel måte.

Hadde denne overdrevne senken gjort noe bra for kjøreegenskapene så hadde vel racing gutta gjort dette forlengst først.. Nå vokste vel denne trenden fram hos folkevogn entusiaster først, og med litt synsing om den saken tenker jeg at det kan ha noe med prestanda og "kjørbarhet" i deres volum modeller. Sier ikke at feks. Golf er en lite morsom bil å kjøre, tvert i mot, men bla. BMW har helt klart mye mer fokus på at gliset skal komme fram hos en fører som kjører litt aktivt innimellom.

Biler jeg synes er tøffe og gjennomførte er biler hvor man ser at det er forskjeller, men ikke klarer å se detaljene fra en original modell uten å studere dem mot hverandre.

Bilen min er ikke lav overhodet, men den "stuper" bittelitt originalt, da den kom var den helt sikkert temmelig rå iforhold til mye annet som rullet rundt på veiene. For min del er det å sette den nedpå bakken så man har setefjørene som fjæring i bilen helt uaktuelt(typ stance).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkstrekk er vel i utgangspunktet det som var tyskerstuk. Da pga lover og regler (Tüv) i tyskland, som kun beskrev at mønstret måtte være innenfor skjermkanten. Du kunne(/kan?) med andre ord ha så brede felger du ønsket, så lenge du klarte å strekke dekket nok til at dekkbanen havnet på innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart når det er gjennomført så er det pent, men budsjett opplegg er ikke fint..

Fortell meg, hva er forskjellen på budsjett coilovers og dyre coilovers, når begge har 34 cm fra nav til bue?

Om jeg nå forstod din setning korrekt.

EDIT: Glem det. Om du mener budsjett opplegg for å gjennomføre en stil, så er jeg med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mest om tilgang på penger når man handler "billige" coilovers, kjøper hjul på FINN og har på jalladekk.. Det er ikke alle som har tilgang til kronasjer, men som gjerne vil leve ut sin drøm med å få en bil de liker.

Jeg for min del har aldri orka og kjørt dyre dekk på sommeren. (Kjøper heller de beste vinterdekka). Når man har rikelig med senk, og negativ camber, så bruker man jo opp bare 10% av dekket før det er boss uansett, så å kjøpe testvinneren er jo bare teit. Er heller ikke noe banebil/fartsbil å fyke rundt med om bilen er rikelig senket, ergo trenger man ikke noe annet enn jalladekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg norges dyreste dekk og felger, ei heller det beste og råeste coiloversettet. Men alt i alt har det fungert til mitt bruk, og utseende på bilen min har "tilfredsstilt" meg nok til å si meg fornøyd. Begrenset hva man tjener og hva som er sunn fornuft å bruke på en bil, mår man har andre ting man eeeeegentlig skal bruke pengene på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mest om tilgang på penger når man handler "billige" coilovers, kjøper hjul på FINN og har på jalladekk.. Det er ikke alle som har tilgang til kronasjer, men som gjerne vil leve ut sin drøm med å få en bil de liker.

Jeg for min del har aldri orka og kjørt dyre dekk på sommeren. (Kjøper heller de beste vinterdekka). Når man har rikelig med senk, og negativ camber, så bruker man jo opp bare 10% av dekket før det er boss uansett, så å kjøpe testvinneren er jo bare teit. Er heller ikke noe banebil/fartsbil å fyke rundt med om bilen er rikelig senket, ergo trenger man ikke noe annet enn jalladekk..

Jaja. Bedre å kjøpe nye dekk hvert år kontra 1 på 3-4 som er bedre på grep, komfort osv. Ikke tenk sikkerhet, kun på vinteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg norges dyreste dekk og felger, ei heller det beste og råeste coiloversettet. Men alt i alt har det fungert til mitt bruk, og utseende på bilen min har "tilfredsstilt" meg nok til å si meg fornøyd. Begrenset hva man tjener og hva som er sunn fornuft å bruke på en bil, mår man har andre ting man eeeeegentlig skal bruke pengene på :)

Akkurat, helt enig..:) Men er man f.eks lærling, lite inntekt og bil som hobby, så er det ikke et vanskelig regnestykke og skjønne at vedkommende ikke kan velge fra øverste hylle :)

Jaja. Bedre å kjøpe nye dekk hvert år kontra 1 på 3-4 som er bedre på grep, komfort osv. Ikke tenk sikkerhet, kun på vinteren ;)

Om det holder med en gang i året så ;) Neida, for all del, men tenker at vinterdekk er en mye bedre investering om man kjøper et godt merke, enn om man skal ha det beste sommerdekket.. Kjøper aldri de billigste billigdekka, men alá Nankang osv.. De som er litt nærmere midta.. Og forøvrig et helt OK dekk til prisen, etter min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista en pall med gipsplater fra krana idag, 600kilo klask rett neri bakken ljoma godt i øra :P

kunne du ikke "mista" den i hagen min heller a :mrgreen: trenger til garasjen :P

Da hadde du hatt en fin ryddejobb :P Ble til støv alt sammen :P Var is på plasten der jeg løfta med pallegaffelen, så maxbo måtte ta den regninga heldigvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...