Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det vi mennesker ser som rødt er jo egentlig alle andre farger enn rød, blå er alle farger bortsett fra blå.

Svart er vel alle farger, mens hvit ikke er noen farger, dvs svart absorberer alle farger, mens hvit reflekterer alle farger, som vi da ser som hvit.

Sent from my toaster using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva man er ute etter (kjøreglede er en definisjonssak) - sånn før noen kommer med pekefingern om subjektivitet og definisjoner!

Men... å sammenligne E34 og en 2. generasjons CRX på 900 kg. med 140 hk... Hahaha... "Dette er en god bil" og "Vær så god, her har du nøklene, takk for prøveturen" vs. "Haha fy faen, kan vi ta tunnellen en gang til!?" og "Faen, jeg MÅ ha en selv nå!" (sistenevnte sagt av ALLE som har prøvekjørt bilen til nå) :)

No contest! Du "koser seg" ikke i en CRX. Du slåss med dine indre demoner for å ikke sprenge fartsgrensa hver gang du rører gasspedalen!

Ja her er nok vi to svært forskjellig, jeg på min side ser litt mot det bruksvennlige også når man måler kjøreglede og bil for penga. Jeg ser ikke vitsen i en liten bil man man grisekjøre på svingete veier, iallfall ikke her i Norge med de bøtene man risikerer. Joda jeg har svinekjørt med 325en på svingete innlandsveier og det er grisemorro, men jeg er konstant livredd, panikk skrekk redsel for at politiet står bak neste sving og tar fra meg lappen. Da forsvinner litt av moroa med å eie en liten lett bil som kun er festlig rundt svingene....

Å sammenlikne CRX og E34 er helt feil ja, Hondaen en tusen ganger mer snerten og kjører i ring rundt 520en på svingete veier. Morofaktoren vil være best da man føler man kjører mer bil, man har det artig. Men så fort vi kommer ut på Autobahn så byttes rollene helt rundt, hvor komfortabelt har fire personer det i CRX i 150 km/t, hvilken har best plass til bagasje, hvilken er mest behagelig til cruising til og fra jobb og butikker. Her vil jeg mene at E34en er langt mere bil, og hvem tror du smiler bredes når vi drar ut gira i en tunell med vinduet nede? Han med firer japseknallert eller han med finstemt, kultivert tysker sekser :wink:

Disse bilene er som natt og dag, Hondaen liten og lett og BMWen stor og tung. Hondaen drar til 100 på 8 sekunder og fliser BMWen mens BMWen seiler elegant forbi når Hondaen ligger og trykker på toppfarta si som er 190 km/t. Begge har hver sine bruksområder og bruks gleder :) 520i er ikke noe å skryte av, men den overrasker meg likevel stadig. Selv om det er den minste seksern så "føler" man alltid at det er litt mer likevel, nettopp fordi det er en sekser :wink: Får ikke samme følelsen i dag når man kjøper 520 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at eg må bytte m3'en i en crx og 535'en i en 520, for bedre biler finnes ikke på denne jord! De er enere på hvert sitt felt, og det er rett og slett sørgelig å se hvordan utviklingen har vert i forfall siden disse perlene av automobil historie ble sluppet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at eg må bytte m3'en i en crx og 535'en i en 520, for bedre biler finnes ikke på denne jord! De er enere på hvert sitt felt, og det er rett og slett sørgelig å se hvordan utviklingen har vert i forfall siden disse perlene av automobil historie ble sluppet!

Når ble det ikke greit å være fornøyd med bilene sine da? Jeg og Noekult delte bare våre meninger om hva VI synes gir mest bil og kjøreglede for relativt få penger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...