Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

jeg må ha meg en jobb nr. 2.. hovedsaklig for å ha mer å gjøre på når jeg har fri :P blir lat og tiltaksløs av å ha 4 uker ferie.

er butikkjobb typ kiwi/meny/bunnpris etc. deprimerende?

Det er faktisk ingen dum ting det altså! Har en tvillingbror som jobber på Rema 1000 ved siden av studiene sine(noe jeg på sikt også lurer på om jeg skal gjøre) og det har han gjort siste 3 årene, tror det er en fin ting å jobbe i et slikt miljø. Snakke med nye mennesker hele tiden, yte service og vaske litt gulv. Det har alle nytte av :)

har jobba i butikk før og syns det er helt ok, men aldri i dagligvare. spørs om det ikke blir å ta seg en søkerunde i morra da :)

Jobber du maritimt eller Offshore til vanlig?

jobber på båt i nordsjøen, driver med ankerhåndtering :)

og ja, det er et luksusproblem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt en butikkjobb er deprimerende har vel mye med arbeidsmiljøet å gjøre. Jeg jobba i 14mnd og nå forrige sommer på Europris. Mye plagsomme og urettmessig ufornøyde kunder som holdt hel***e hele tiden, men jeg likte meg godt. Hadde et veldig morsomt arbeidsmiljø der vi tulla og spøkte med hverandre hele tiden. Gikk sport i å skremme hverandre, practical jokes, morsom tulle-kjefting og hva enn som kunne gjøre arbeidsdagen spennende :P

Hadde du hatt kjennskap til kvantitet, og kalkulering for produktlasting kunne vi sikkert brukt deg som freelancer på ormen lange...

Dette er en liter, og 1+1=2 :lol:

73BF74403026E9B38FC94F11C9462E.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er slingrebolter?

Bolter med "løst hode". Som igjen vil si at du kan presse de på biler som har bittelitt forskjellig boltsirkel enn de felgene du har. Ikke en patent jeg ville stolt for mye på.

Jeg tror også at 108-114,3 vil bli for mye. Jeg vill ikke lagt meg i 110kmt med noe sånt i allefall.

Sliter litt med å finne felger med rett navdiameter, ET og boltsirkel. Eneste felgene jeg har er 17", og vinterdekk i 17" er ikke noe jeg ønsker på en 34år gammel brakke :P

Kom over noen fine 14" stålfelger med Gateslicks nå, så da får bilen endelig rett størrelse på felgene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må ha meg en jobb nr. 2.. hovedsaklig for å ha mer å gjøre på når jeg har fri :P blir lat og tiltaksløs av å ha 4 uker ferie.

er butikkjobb typ kiwi/meny/bunnpris etc. deprimerende?

Slettes ikke dumt spør du meg...

Begynte som elektrikker lærling nå i Januar og lønna er så (JÆVLIG) lav at jeg så meg nødt til og ta meg en ekstra jobb for å få ting til å gå rundt, så har nå jobbet med å kjøre Taxi flere ganger i uka etter arbeid på kveldstid, og alt av helger foreløbig. Faktisk så tjener jeg mer på Taxi kjøringa enn fulltidsjobben min. Fornøyd med taxi egentlig, elsker jo å kjøre bil så å kunne sitte på rævva hele kvelder i en 2013 mod v70 med gratis 4G internett, tv skjerm med netflix/spotify streaming til fullblods volvo surround anlegg er ikke så altfor galt når man får betalt for det, verdt de ekstra kronene i måneden :)

Noe butikk jobb hadde jeg ikke orket etter arbeid, så taxi er ypperlig frem til lønna blir bedre på dagtid, hender man må kjøre noen "scary" kunder spess agressive alkoholikere som ikke kan betale for seg å truer deg som du får lyst til å dra ut av bilen å sparke i trynet (selvom man alltid skal være høffelig og service instillt...) mens andre ganger kjører men en hawt chick hjem fra byen som slenger fra seg ett kyss på kinnet som takk for trygg hjemkomst så da går det som regel opp i opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok en søkerunde på div. butikker i morra, blir vel en tur innom gamlejobben også for å høre om de trenger hjelp. skal også få hørt hvordan mulighetene til å få seg jobb som taxisjåfør er og, liker godt å kjøre bil, så :)

5 uker hadde blitt litt for mye for meg, gleder meg nesten til å komme på jobb igjen siste uka jeg, da er jeg leei av å ha fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltidsjobb som taxisjåfør hadde vært stas, som 124 eier med dieselmotor i front, har jeg et syn på meg selv som det allerede, også blant venner og kjente da det høres godt når jeg kommer raklende i den gamle avdanka taxien.. Det umiddelbare problemet jeg da ser er at i Oslo hvor mitt område vil være er kjentmannsprøven nokså omfattende.. Selv om jeg kan Oslo ganske godt ned på gatenavn nivå. Særlig på vestsiden av byen har jeg problemer med å navigere uten sola, når da mye slik kjøring i mitt tilfelle vil foregå om natta funker det dårlig uten at jeg må bruke mye tid og midler på å pugge Oslo. Oslo er sånn sett en enkel by å kjøre i, kjører man oppoverbakke i sentrum kommer man til Ring3 tilslutt, kjører man nedover kommer man tilslutt ned til havna/vannet osv.

Hva ligger lønna på på en normal kveld som taxisjåfør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke du automatiker da? Eller husker jeg feil?

Neeeesten. Topp motivasjon på skolen med topp karakterer fra vg1, så på slutten av året skrøyt skolen om å starte opp linje i byen vår så vi slapp og gå på linja 1 times kjøring unna så vi slapp hybel å styr.... ja det skulle bli såååååå bra. Så begynte vi på vg2 auto på høsten og da hadde vi ikke fått klasserom enda, etter nyttår hadde vi endelig fått klasserom men måtte "bygge" alt av skap og skjit vi skulle arbeide på selv noe som kun innebærte mekanisk skruing og kapping samt tilpassning før vi endelig på slutten av året kunne begynne med smått praksis. Samme når vi begynte på vg3. Så mista motivasjonen, strøyk og tok trikker utdanning med ett stort SUKK.

Story of my life... satser på og ta opp automatiker eksamen etter lære tiden for jeg merker jeg er lei av og dra kabel og banke opp k-rør hver eneste dag nå allerede etter 1,5 månde... godjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...