-Roger- Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 bislet er junkbab, funker fint i fylla. du får jo de 1500 kaloriene du trenger midt på natta Hehe, Jo du sier noe der. Jeg sa til taxisjåføren at han måtte kjøre meg til den beste kebaben i nærheten av hotellet. Bislett ble det.... (tror han som jobbet der var rimelig lei oss etter ca 30 sekund) Var definitivt ikke edru i går hvertfall. Det merkes på lommeboken i dag
wicky124 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 ✓ Saddam Hussein, ✓ Osama Bin Laden, ☐ Justin Bieber
S.Hafsmo Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 ✓ Saddam Hussein, ✓ Osama Bin Laden, ☐ Justin Bieber
Clerion Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Vil ha en litt mindre enn den jeg har (15") som ikke bråker så mye og blir så forbanna varm som min.... Hp-dritt.... Det er prosessoren (cpu´en) som blir varm og det er viften som skal kjøle prosessoren som bråker. Spørsmålet er hva du skal bruke PC´en til. Alminnelig surfing på nettet, Word/regneark/Open Office etc. applikasjoner krever nesten ingen datakraft idag. Det gjør heller ikke Spotify og tilsvarende. YouTube og DVD´er i HD krever prosessorkraft og dette bør du overveie før du evt. kjøper en av de billigere modellene som har et såkalt delt skjermkort. Et selvstendig skjermkort er alltid det beste hvis dette er mulig å spesifisere separat, men det er det som regel ikke i den billige prisklassen. Skal du imidlertid spille større spill (on/off nettet), drive med intensiv multitasking eller photoshoppe krever dette tildels betydelig mer datakraft (og ikke minst ram) og jeg tviler på at du får en spesielt godt egnet laptop til under 8-9000 kroner. PC´er med kraftige prosessorer blir varme og viften kan derfor nesten alltid høres. Disse laptop´ene er hverken spesielt hendige eller spesielt portable etter min mening. 15" skjermer er for stort til hendige laptop´er... 13" holder, men 10-11" skjermer blir for lite synes jeg. Kjøp evt. en ekstra skjerm som du kan bruke når du f.eks skal spille. Alternativt bør du sørge for at PC´en har en HDMI utgang så den kan kobles til TV´en. Skal ikke spille i det heletatt egentlig. Musikk, film, surf, enkel bilderedigering og nettspill (typ 123 o.l) Så trenger egentlig ingen kraftplugg.
///FredriK.S Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 ✓ Saddam Hussein, ✓ Osama Bin Laden, ☐ Justin Bieber hahahah
ingard Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Leste just en test et eller annet sted (hw.no?) hvor de påsto man ikke behøvde mere enn 4gb ram, selv om pc'n skulle brukes til krevende spill. Eneste var om man skulle bruke den til f.eks videoredigering eller ønsket å kjøre med 50 fans åpne i mozilla, mens man spillte krevende spill, at det kunne bli nødvendig med mer.Ville dog hatt minst 6gb selv. bare for å være føre var. Hvem har ikke 50 faner oppe? Jeg har sikkert 25 faste sider jeg må innom, og å åpne hver enkelt hver dag er såååå 2007
S.Hafsmo Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Hehe, vel, jeg henger kanskje litt etter. Har en hurtigtast som åpner Egne innlegg - Bimmers.no, DB.no, VG.no, Tek.no, Gmail.com, E24.no og Finn.no. Så sprer jeg meg bare derfra mens mårrakaffen innhaleres.
S.Arnesen Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 var å prøvekjørte en e39 520i i går, også har jeg vært å testet en e39 523ia i dag. syns ikke den ekstra halvliteren gjorde noen merkbar forskjell. Er det autolaten som ødelegger eller er det virkelig så liten forskjell? Automatgearet er av den gammeldagse typen og ødelegger showet selv om M52B25 motoren egentlig yter 185-190 HK. Det er stor forskjell på disse motorene og spesielt bunndraget i M52B25 motoren er av en helt annen type enn M52B20 motoren. 245 Nm ved 3950 rpm er noe helt annet enn 190 Nm ved 4200 rpm. E39 520i skal iht. BMW klare 0-100 Km/t på 10,2 sekunder. Tilsvarende tid for en E39 523ia er 9,6 sekunder. Med manuelt gear klarer E39 523i imidlertid disiplinen på 8,5 sekunder... altså over et sekund hurtigere. Det skal sies at det var mer behagelig skyv i 523ia'n til vanlig kjøring, men det var først ved litt lekent gasspådrag at maskinisten skuffet. Nå hjelper det jo ikke at bilen er daukjørt av ei dame i 40 årene i straks 4år heller
S.Arnesen Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Siden vi har en 520i og min mor har 523i har jeg ganske godt grunnlag for å si at med manuell så er 520i grei nok, men 523i er betydelig sprekere! i mitt tilfelle så er det 520i og 523ia som er alternativene, og den a'n ødelegger nok endel på fartsfølelsen. hehe
Hansh Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Siden vi har en 520i og min mor har 523i har jeg ganske godt grunnlag for å si at med manuell så er 520i grei nok, men 523i er betydelig sprekere! i mitt tilfelle så er det 520i og 523ia som er alternativene, og den a'n ødelegger nok endel på fartsfølelsen. hehe Tror det kan være lurt å velge etter hva du liker best av automat og manuell egentlig i dette tilfellet, så lenge det ikke er annet ved bilene som kan ha avgjørende betydning. Forresten så tror jeg min mor sin 523i slurper en del mer bensin også, men det har vel litt med gassfoten hennes å gjøre og!
noekult Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Hysj, før du blir bura inn. Jeg står allerede (sannsynligvis) på overvåkingslista til amerikanerne ;p
noekult Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg stoppa i varebilen utafor ene hjørnet til ambassaden (Henrik Ibsensgate - sto med nesa mot parallellparkerte bila og trodde det var greit) og skulle finne frem GPSen i bagen, for så å kjøre videre. Tok 15-20 sek. før blålysa kom på. "Really?" tenkte jeg og de spurte om vognkort + førerkort. Har blitt stoppa mange ganger før på "rutinekontroll", men dette var annerledes: For det første sa politimannen, før han forsvant med lappen "Beklager, jeg må bare gjøre det her, har fått ordre fra øverste hold". Jeg skjønte ikke hva han mente. Han så vognkortet og gav den tilbake med en gang. Og for det andre ble han borte med førerkortet i nesten 10 min. I vanlige kontroller er de tilbake med førerkortet innen ett-tre minutter. Trokke du alle mine opplysninger nå ligger på en eller annen jævla database hos de horene? Smeller det i Norge så får jeg nok noen agency dudes på døra og får ufrivillig ferie til utafor Cuba. Forstyrrende opplevelse og det var veldig ukomfortabelt den dagen - stiller jo med absolutt ingenting mot de om de bestemmer seg for å gjøre noe helst mot meg under mistanke...
Anbefalte innlegg