Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde vært kjekt det, men nå har jeg kjøpt 3 fulle sett med dempere og fjærer på 2 år, så det orker jeg ikke igjen.

Har sett litt på tegningene, og det kan virke som det kun er boltene som er rustet fast. Tror jeg bare kjøper nye bolter og prøver igjen. Må se den på bukken først.

Kan være det ikke blir dyrt alikevel, og ser ikke så gale ut.

Fikk litt panikk her. Men nå ser jeg litt klarere.

Fremme vil du så vidt jeg vet få problemer uansett dersom du senker noe av betydning, der kan man ikke stille noe som helst.

Bak har man ivertfall på e36 (regner med det er det samme på den yngre garde) eksentriske bolter, som mest sannsyneligvis er det som er nevnt.

Anbefaler å bruke acetylen og oksygen med høvelig bend på mutteren, da kommer det somregel med en gang. I værste fall bare tar du en lang forlenger og vrir hele bolten tvers av og slår den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp slitsom lærlingdag på skolen..kommer hjem null arbeidslyst men kommer meg i drosja og kjører ned på sentralen og venter på tur... så får jeg og hente i byen, og en gammel uteligger type setter seg inn.

Det første jeg legger merke til(etter dritt lukta) er at det store skjegget hans er full av klumper og brune "spotter" rundt munn jeg kan sverge på ligner avføring, legger også merke til at hendene hans er giga bedritne, ser ut som han har gravd i jorda.

Begynner så og kjøre og han spør om jeg kan kjøpe 2 sick pack for ham på butikken, jeg sier nei og samtidig går det oppfor meg at det han har i skjegget, det hendene hans er DEKKET med, og dritten på klær og bukse som lukter ILLE faktisk er AVFØRING... FYYY FAEN !!!

Fikk skippa han på rema 100 så han kunne kjøpe ølla si og lova og vente, stakk selfølgelig tvert og skreiv bomtur. Så nå står jeg hjemme med latex hansker i drosje klær og skal vaske ren taxien for avføring som lukter 1000 ganger værre enn den verste prompen jeg har luktet noen faens sinne! ÆSJ! Det verste var vell egentlig når han lukka opp døra på butikken og dritt lukta blåste i trynet mitt likt med at jeg så baksiden av buksa hans som var relativt markert akkuratt ved rumpa hans :/

Prøvde og sette en sånn lukte boks foran vifta i bilen og guffe full styrke på lufta....men den drittlukta som blåste seg opp inne i bilen var faktisk ubeskrivelig, gjett om jeg er kvalm folkens.

Det er nettopp derfor jeg aldri kommer til å kjøpe en bil som har gått som taxi :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser greia jeg og nå for å si det sånn....

Vaska interiør dører midkonsoll og dash med varmt vann, tørka over, varmt vann igjen, tørka over å smørte inn med skinn rens, varmt vann og tørk igjen så noe sterke greier og interiør polering og lukt shit. Så er bra igjen nå ...men brukte 3 timer av arbeids tiden min som blir null inntekt, tror kanskje lukta har brent seg fast i nesa mi også lukter stadig avføring

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser greia jeg og nå for å si det sånn....

Vaska interiør dører midkonsoll og dash med varmt vann, tørka over, varmt vann igjen, tørka over å smørte inn med skinn rens, varmt vann og tørk igjen så noe sterke greier og interiør polering og lukt shit. Så er bra igjen nå ...men brukte 3 timer av arbeids tiden min som blir null inntekt, tror kanskje lukta har brent seg fast i nesa mi også lukter stadig avføring

.

Vasket deg selv da? Mulig det er du som lukter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp derfor jeg aldri kommer til å kjøpe en bil som har gått som taxi :roll:

Flere kamerater kjører rundt i gamle drosjekjørte Mercedeser, det er faktisk mange regler for hygiene i disse bilene, det er trekk og matter i huet og ræva, dette rives av etter drosjebruken er ferdig og man har plutselig et helt nytt interiør.. Litt bæsj har aldri skadet noen og med såpe og vann så lukter det blomster etterpå!

Hadde dette vært i Oslo hadde bilen vært på rens med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til en morsom garasjebil/finværsbil til pluss minus 200.000,-? Må sparke litt ifra, samt være full servicehistorikk og lav km-stand.

Har sett litt på E46 330 coupe/cab, E36 M3, W215 5 liter. S4 b5 etc. Ikke lettt gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremme vil du så vidt jeg vet få problemer uansett dersom du senker noe av betydning, der kan man ikke stille noe som helst.

Bak har man ivertfall på e36 (regner med det er det samme på den yngre garde) eksentriske bolter, som mest sannsyneligvis er det som er nevnt.

Anbefaler å bruke acetylen og oksygen med høvelig bend på mutteren, da kommer det somregel med en gang. I værste fall bare tar du en lang forlenger og vrir hele bolten tvers av og slår den ut.

På deletegningen står det eksenterbolter, men det står kun E36 på den. (Bolt nr.10)

Har derimot de andre, som jeg regner med er til spissingen? Nr 20 på bildet (6stk bestilt)

De som går inn på lagerbukken (18)

67q7dv7564yqfs3dv5rx.jpg

Ellers kan jeg legge ved papiret fra hjulstillingen, slik at noen kyndige kan se om jeg er på rett spor med boltene jeg har bestilt.

ifxlc0oix43t9ad4ll5l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til en morsom garasjebil/finværsbil til pluss minus 200.000,-? Må sparke litt ifra, samt være full servicehistorikk og lav km-stand.

Har sett litt på E46 330 coupe/cab, E36 M3, W215 5 liter. S4 b5 etc. Ikke lettt gitt :P

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39806157

90,000 mer en du antyder der, men tror det er verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...