Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da det kommer til radiator på M52-TUB25 motoren, er det mulig og da bruke radiator fra 320 avt andre biler?

Eller vil ikke dette passe?

Finn delenummer på din radiator til din bil ved bruk av Realoem.com, slå inn dette delenummret inn i søkefeltet på samme side, da får du listet opp biltypene hvor denne radiatoren har vært brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det kommer til radiator på M52-TUB25 motoren, er det mulig og da bruke radiator fra 320 avt andre biler?

Eller vil ikke dette passe?

Finn delenummer på din radiator til din bil ved bruk av Realoem.com, slå inn dette delenummret inn i søkefeltet på samme side, da får du listet opp biltypene hvor denne radiatoren har vært brukt.

Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse stengene fikk jeg tak i på tools, samme dim. som hjulbolter, tålte krefter i bøtter og spann :)

[ Bilde ]

Som du ser tålte ikke hjulboltene samme påkjenning. Men skal legges til at endene på gjengestenger og bolter ble borret i for at kulelagerkulene skulle passe nedi for styringen sin skyld.

Ikke dum den der, men de selger verktøy på biltema til slikt jeg har et sånt kitt og alt går som en lek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig hjulbolt er vel m14 (men er skjeldent brukt ut over dette) jeg tviler på at du klarer å ødelegge m12 med 3/4" muttertrekker. Syrefast eller ei.

Gå heller for 10.9 kvalitet på bolten enn syrefast. Grunnen er ikke pris, men at syrefast skjærer gjengene når det blir varmt, og du får det aldri løst igjen. Du kan derfor aldri bruke luftverktøy på rustfritt, og passe på temperaturen selv med vanlig håndverktøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste Top Gear "Africa Special" episoden er bra. Jeg har ikke vært helt fornøyd med de andre episodene i sesong 19, men denne episoden var litt som tidligere tider (selvfølgelig scripted, men allikevel morsom underholdning). Spesielt opplegget med å gjøre stasjonsvognene om til campingbiler var artig. Det minnet meg om en tysker jeg møtte på vei til Spania for snart 30 år siden. Han hadde konvertert en Mercedes-Benz W116 S-Klasse til en campingbil på nogenlunde den samme måten. Baksetet og passasjersetet foran var hevet ut og fotbrønnene var bygget opp med lekter og finerplater for å få en plan plattform som ga plass nok til en ganske stor madrasse. Bilen hadde ellers hjemmesydde gardiner hele veien rundt. I tillegg hadde han boltet fast festepunkter til en markise på den ene siden av bilen slik at han kunne sitte å nyte utsikten uten å bli brent av solen eller bli våt ved regnvær. Dette var virkelig innbegrepet på en budsjettferie til syden... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...