Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

ikke akkurat et norskklingende navn... begge navnene er arabiske.

Jeg mener det er riktig å gi barn navn som har tilhørighet og som glir inn i miljøet de skal leve i. Å insistere på at et barn som skal vokse opp i Singapore skal lyde navnet Preben Johannes er f.eks. ikke noe sjakktrekk: Det å måtte gjenta navnet sitt 20 ganger når den gamle damen i huset ved siden av spør hva du heter, gjør noe med et ungt barnesinn.

Derfor kan det være et helt naturlig valg å gi et barn som skal vokse opp i Oslo et arabiskklingende navn. :)

Et problem er også at barn snart ikke kan uttale norske navn som Kjetil og Kjersti.... Shetil.. Kjøtt...Shøtt.... shøtthue :lol: Sistnevnte bet jeg merke i da jeg nettopp fikk en mail fra en ung slekning som skrev sistnevnte på melding. Det ble noen minutter med latter da.. Hans foreldre var ikke videre imponert da jeg forttalte dem om "k"shøttblunderen.. :lol: (For ordens skyld - det var hans søster som hadde vært "shøtthue" mot han).

Språket vårt går i dass. Og den mislykkede norske adopsjonen av den engelske og australske/new zealand måten å si "mate" på slutten av setningen. Det høres bare komisk og teit ut. Spesielt da det kommer fra noen som også har kebabnorsk som språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si topgear har forbedret seg drastisk på alle måter siden første episoden! :P fra omtrent ensifret antall tilskuere i studio og svært lite god humor, til tidenes program, faktisk det eneste som får meg til å le og kose meg så mye iløpet av en sending! De har virkeli gjort seg store!!

Alt fra sesong1 episode 1 og til dags dato skal sees, så blir spennnende å se resten av utviklingen ;) ikke minst når captain slow kom inn i bildet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første episodene er kanskje litt kjedelige, men de siste sesongene har igrunn bare vært teite etter min mening. Lite biljournalistikk og mye tull som man tydelig ser er rett fra manus. "Toppen" va India-episoden, det er det verste jeg noengang har sett. Etter min mening er de beste sesongene rundt 5-10 eller deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem er også at barn snart ikke kan uttale norske navn som Kjetil og Kjersti.... Shetil.. Kjøtt...Shøtt.... shøtthue :lol: Sistnevnte bet jeg merke i da jeg nettopp fikk en mail fra en ung slekning som skrev sistnevnte på melding. Det ble noen minutter med latter da.. Hans foreldre var ikke videre imponert da jeg forttalte dem om "k"shøttblunderen.. :lol: (For ordens skyld - det var hans søster som hadde vært "shøtthue" mot han).

Språket vårt går i dass. Og den mislykkede norske adopsjonen av den engelske og australske/new zealand måten å si "mate" på slutten av setningen. Det høres bare komisk og teit ut. Spesielt da det kommer fra noen som også har kebabnorsk som språk.

Dattera mi (14) begynte med sh-tale her rett etter jul. Tok tak i det med en gang. Hver gang hun kom med sh-uttale sa jeg bare "-Hva, jeg forstår ikke", hun måtte da korrigere uttalen sin for å få ett svar eller "normal" samtale med meg. Er så og si luket bort nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky kan da vel få kalle ungen sin hva faen han vil uten at det skal oppstå en stor diskusjon rundt det? Heller et navn som betyr noe for han og moren, enn alle de forbanna teite dobbeltnavnene som florerer nå, bare fordi det er inn. "Leon Kristoffer" "Heidi Agnethe" osv, jeg spyr av det.

Takk!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en del uheldige kombinasjoner med to navn ja! Vet at noen heter Lars Bjørn og Jon Geir.. :P

Jeg selv heter Lars Emil, og kan ikke fatte å forstå hvorfor man på død og liv skal ha to navn. Meeeeeer enn nokk med ett fornavn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky kan da vel få kalle ungen sin hva faen han vil uten at det skal oppstå en stor diskusjon rundt det? Heller et navn som betyr noe for han og moren, enn alle de forbanna teite dobbeltnavnene som florerer nå, bare fordi det er inn. "Leon Kristoffer" "Heidi Agnethe" osv, jeg spyr av det.

Vet av en kar som heter Knut Kurt Knutsen, og ei jente som heter Juni Juli August :lol:

Jeg har ett mellomnavn selv, men det holder jeg for meg selv da jeg hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en del uheldige kombinasjoner med to navn ja! Vet at noen heter Lars Bjørn og Jon Geir.. :P

Jeg selv heter Lars Emil, og kan ikke fatte å forstå hvorfor man på død og liv skal ha to navn. Meeeeeer enn nokk med ett fornavn! :P

Nei, si det... Vel, det har noe med at man ønsker selv å finne ett navn, samtidig som man ønsker ett navn fra "eldre" familimedlemmer i kombinasjon. Har selv 3 døttre som heter Malin Helene, Maiken Andrea og Sofie Marlen. Dog skal det sies at det var kun til første ungen det fungerte, så vi følte at vi bare måtte ha dobbeltnavn på de andre som kom etterpå. Nå har det seg slik at jeg og mora til våre barna skilt lag og vi har gått videre hver for oss. Da er tilfeldighetene slik at både hun og jeg har fått barn igjen (hver for oss), hvor de barna kun har enkelt-navn.

Edit; i denne "galskapen" med dobbeltnavn på mine døttre, glemte jeg å nevne at dem faktisk har etternavnet til begge foreldrene i tillegg.. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en mail fra en via finn som var interessert i noen hjul jeg har, men når jeg svarer han og sjekker mailen jeg sendte i utboks så er mailadressen følgende :

finn-b3104576-4088-45aa-a2ec-9c6b24b251 ... ks.finn.no

Hva skjer her da??

Får denne karen mailen jeg sendte selvom det er en adresse til finn eller noe? Har ingen annen mulighet til å kontakte han på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky kan da vel få kalle ungen sin hva faen han vil uten at det skal oppstå en stor diskusjon rundt det? Heller et navn som betyr noe for han og moren, enn alle de forbanna teite dobbeltnavnene som florerer nå, bare fordi det er inn. "Leon Kristoffer" "Heidi Agnethe" osv, jeg spyr av det.

Ok, så du har bestemt at det ikke er lov å diskutere Wickys navnevalg, men du selv kan klage og banne over navnevalgene som foreldrene til Leon Kristoffer og Heidi Agnethe har gjort.

Ja, det er jo logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem er også at barn snart ikke kan uttale norske navn som Kjetil og Kjersti.... Shetil.. Kjøtt...Shøtt.... shøtthue :lol: Sistnevnte bet jeg merke i da jeg nettopp fikk en mail fra en ung slekning som skrev sistnevnte på melding. Det ble noen minutter med latter da.. Hans foreldre var ikke videre imponert da jeg forttalte dem om "k"shøttblunderen.. :lol: (For ordens skyld - det var hans søster som hadde vært "shøtthue" mot han).

Språket vårt går i dass. Og den mislykkede norske adopsjonen av den engelske og australske/new zealand måten å si "mate" på slutten av setningen. Det høres bare komisk og teit ut. Spesielt da det kommer fra noen som også har kebabnorsk som språk.

Dattera mi (14) begynte med sh-tale her rett etter jul. Tok tak i det med en gang. Hver gang hun kom med sh-uttale sa jeg bare "-Hva, jeg forstår ikke", hun måtte da korrigere uttalen sin for å få ett svar eller "normal" samtale med meg. Er så og si luket bort nå.

:applause:

"Skylling" til middag høres ikke særlig godt ut. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...