Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg og min bror har begge enkelt fornavn, men to etternavn. Ettersom at alle andre barnebarna etter mormor og morfar er jenter vil de nok ikke føre videre det navnet. Eneste mulighet er om jeg eller min bror bytter om på rekkefølgen på de to etternavnene vi har. Jeg vil ikke at slektsnavnet skal dø ut, men føler at det nærmest blir et svik mot min far å gå bort fra hans navn. Når jeg tenker meg om så er vi de eneste som viderefører slektsnavnet på farssiden også..... faen.. :P

Sendt med brevdue og røyksignaler

Ditt første etternavn er det da hele 40stk som heter! Ditt siste har 353 personer 8)

Med mitt etternavn stopper det opp på tallet syv :P

Edit:

www.ssb.no/navn/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min bror har begge enkelt fornavn, men to etternavn. Ettersom at alle andre barnebarna etter mormor og morfar er jenter vil de nok ikke føre videre det navnet. Eneste mulighet er om jeg eller min bror bytter om på rekkefølgen på de to etternavnene vi har. Jeg vil ikke at slektsnavnet skal dø ut, men føler at det nærmest blir et svik mot min far å gå bort fra hans navn. Når jeg tenker meg om så er vi de eneste som viderefører slektsnavnet på farssiden også..... faen.. :P

Sendt med brevdue og røyksignaler

Ditt første etternavn er det da hele 40stk som heter! Ditt siste har hele 353 personer 8)

Med mitt etternavn stopper det opp på tallet syv :P

Jeg sa vel familienavnet, ikke etternavnet. Fullt klart over at navnene ikke er helt unormale, det er faktisk sånn at det ble født en gutt i Bodø (tror jeg det var) for noen få år siden som fikk samme fornavn og siste etternavn som meg :evil: Men å beholde slektsnavnet blir tydligvis vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat levert bilen til hjulstilling selv. Prøver et annet firma og ser om de får det til.

De for en ukes tid siden lagde noen merker på for og bakfanger, som er jævlig irriterende når du akkurat har brukt 3500 på detailing.

Hadde bilen på bukk i helgen og kunne ikke se/kjenne hva som var problemet med å stille spissingen bak. Hehe. Mistenker at de fikk panikk pga merkene og ga meg bilen halvferdig tilbake (uten kostnad, merkelig nok), evt. problemer med utstyret, som de da prøver å bortforklare som noe annet.

Jeg setter bilen på Stamsaas i Fredrikstad nå, detter jo merkeforhandler så jeg forventer at de fikser spissinga på femmern greit enkelt. Tidligere eier hadde selvfølgelig kun byttet venstre endeledd, så når jeg byttet høyre i helgen er jo såklart den spissinga ute av helvete feil :roll:

Har i tillegg henta nye bremseskiver på posten i dag, kanskje bilen blir vibrasjonsfri :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp, laptopen har klikka.... om jeg holder inne ctrl i mozilla så zoomer dette ut siden.. og om jeg holder inne shift så går den tilbake, altså tilbake til forrige side jeg var på.... noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse dette

EDIT: Jeg hadde visst glemt å skru av den trådløse musa som ligger i sekken... #-o Tydligvis den som kødda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah...første natta med baby hjemme...første søvnløse natten for kona...MUAHHAHAHAAA jeg er immun mot babyskriking... så nå kan jeg trygt sove alle netter uavhengig av om babyen gråter eller ikke :P

Heldig du, for det er hvertfall ikke jeg :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at frontlyktene på E39 prefacelift virker litt kjedelige idag når frontlykter har blitt et såpass viktig og markert designelement på biler, men snakker vi E39/Touring generelt er jeg helt enig med deg. Som Werther er inne på tilbyr denne modellen (og E46 med rekkesekser) nå seriøst mye bil for pengene... forutsatt at man kan finne et eksemplar som er nogenlunde rustfri og godt vedlikeholdt... :)

Ellers er jeg også helt enig med deg når det gjelder 850R´en May kjører. Det er faktisk litt vanskelig å fatte hvor sexy og fremtidsrettet Volvo var med hele 850 programmet. Paradokset i denne sammenhengen er at modellen som standard har forhjulstrekk. Hadde den hatt bakhjulstrekk ville den utvilsomt ha vært en seriøs konkurrent til f.eks E34, men samtidig knapt så moderne i forhold til bilindustrien generelt. Jeg har alltid likt 850 og jeg synes at de holder seg godt designmessig. Bare konseptet om å levere en hel modellserie med kun rekkefemmere er så barskt og tøft som det kan bli i min bok... 8)

Og likevel kjører du en dritgammel e46 diesel?

Det har ingen ting med saken å gjøre. Mener du at man ikke har lov til å mene noe om andre biler her inne hvis man kjører en E46? Du har jo ikke engang en BMW så hvis vi skal følge din logikk har jeg mer jeg skulle ha sagt her inne enn deg... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten har virkelig noe å lære av DHL. Å få levert pakke på skolen var også ganske flott :)

[ Bilde ]

Eksempel fra Danmark: En pakke med DHL bruker 1,5 dager fra San Francisco til Århus. En pakke med Post Danmark bruker 4 dager fra København til Århus. Forstå det den som kan... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adivass: Posten har noe og lære der ja :)

lov til og spørre om hva du bestilte? :)

Det skal du få lov til :P

Er et 10.1" nettbrett i bursdagsgave til min far. Han har gått i lange stunder og vurdert å kjøpe selv, men tror han har vært litt usikker på pris i forhold til nytteverdi. Er litt mye penger å bruke på en "leke".. :P Greit for min og muttern sin del, for da spleiser vi på det som må være en veldig bra gave :) Ikke sååå mye billigere enn et fra samsung eller lignende, men spesifikasjonene er bedre og det er hdmi på det, noe som jeg har hørt han si flere ganger at han ønsker. Kvalitetsmessig vil jeg si det er oppegående, da jeg har et fra samme produsent selv, dog er det bare 7"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adivass: Posten har noe og lære der ja :)

lov til og spørre om hva du bestilte? :)

Det skal du få lov til :P

Er et 10.1" nettbrett i bursdagsgave til min far. Han har gått i lange stunder og vurdert å kjøpe selv, men tror han har vært litt usikker på pris i forhold til nytteverdi. Er litt mye penger å bruke på en "leke".. :P Greit for min og muttern sin del, for da spleiser vi på det som må være en veldig bra gave :) Ikke sååå mye billigere enn et fra samsung eller lignende, men spesifikasjonene er bedre og det er hdmi på det, noe som jeg har hørt han si flere ganger at han ønsker. Kvalitetsmessig vil jeg si det er oppegående, da jeg har et fra samme produsent selv, dog er det bare 7"

siden du først var så godt i gang, så link :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adivass: Posten har noe og lære der ja :)

lov til og spørre om hva du bestilte? :)

Det skal du få lov til :P

Er et 10.1" nettbrett i bursdagsgave til min far. Han har gått i lange stunder og vurdert å kjøpe selv, men tror han har vært litt usikker på pris i forhold til nytteverdi. Er litt mye penger å bruke på en "leke".. :P Greit for min og muttern sin del, for da spleiser vi på det som må være en veldig bra gave :) Ikke sååå mye billigere enn et fra samsung eller lignende, men spesifikasjonene er bedre og det er hdmi på det, noe som jeg har hørt han si flere ganger at han ønsker. Kvalitetsmessig vil jeg si det er oppegående, da jeg har et fra samme produsent selv, dog er det bare 7"

siden du først var så godt i gang, så link :)

Link skal du få: http://www.nettbrett24.com/ainol-novo-1 ... mera-black

Kan nok finne det billigere om man leter andre steder, men synes den sia der var grei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah...første natta med baby hjemme...første søvnløse natten for kona...MUAHHAHAHAAA jeg er immun mot babyskriking... så nå kan jeg trygt sove alle netter uavhengig av om babyen gråter eller ikke :P

Heldiggris!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...