Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har formening om ca hvor mye fortjenest butikker har på Canonobjektiver til speilrefleks?

Jeg tipper 40-60% slik som de fleste andre detaljbutikker

HAHAHA, drømm a! Jeg har aldri hatt inne noe med mer enn 5% på orginalobjektiver i min butikk hvertfall. kan nærme seg 15% på uorginale objektiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal bytte LMM, må man da koble av batteriet? Tenke hvis noe må resettes eller noe, eller er det bare plug n play?:)

Jeg bare plug n play.. Det gikk men er ikke helt fornøyd. Ble litt mer villig på lave hastigheter, men ikke slik som før. Jeg har prøvd å koblet av LMM og da gikk bilen nesten bedre. Så jeg vet dette er feilen. Uansett leser jeg at man må slette/resette slik adapsjon. Fordi bilen lagrer visst kjøremønster og klarer ikke ved bare rent bytte å registrere dette eller noe, bilens "black box". Uten å resette denne vil bilen ha redusert effekt og feilkode fortsatt vises. Spørsmålet mitt er om dette verktøyet klarer dette? Eller må jeg på verksted? Den koster jo like mye som de på verksted skal ha.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... ler-32270/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har formening om ca hvor mye fortjenest butikker har på Canonobjektiver til speilrefleks?

Jeg tipper 40-60% slik som de fleste andre detaljbutikker

HAHAHA, drømm a! Jeg har aldri hatt inne noe med mer enn 5% på orginalobjektiver i min butikk hvertfall. kan nærme seg 15% på uorginale objektiver.

Jeg visste at det var slik på selve kamerahuset, men hadde selv tippet mer fortjeneste ekstrutstyret :)

Er vel slik de fleste butikker som Elkjøp osv tjener penger i dag.

Ikke på Kameraet, men man må jo alltid ha ekstrautstyr som minnekort, HDMI kabler, væsker osv.

Er der fortjenesten ligger.

Tipper du har rimelig bra avanse på minnekortene og væskene til kameraene dine Mossing :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal bytte LMM, må man da koble av batteriet? Tenke hvis noe må resettes eller noe, eller er det bare plug n play?:)

Jeg bare plug n play.. Det gikk men er ikke helt fornøyd. Ble litt mer villig på lave hastigheter, men ikke slik som før. Jeg har prøvd å koblet av LMM og da gikk bilen nesten bedre. Så jeg vet dette er feilen. Uansett leser jeg at man må slette/resette slik adapsjon. Fordi bilen lagrer visst kjøremønster og klarer ikke ved bare rent bytte å registrere dette eller noe, bilens "black box". Uten å resette denne vil bilen ha redusert effekt og feilkode fortsatt vises. Spørsmålet mitt er om dette verktøyet klarer dette? Eller må jeg på verksted? Den koster jo like mye som de på verksted skal ha.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... ler-32270/

Har du hørt på mercefreaken og det andre mercedesforumet?

Det er helt sikkert noen som har diagnoseutstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal bytte LMM, må man da koble av batteriet? Tenke hvis noe må resettes eller noe, eller er det bare plug n play?:)

Jeg bare plug n play.. Det gikk men er ikke helt fornøyd. Ble litt mer villig på lave hastigheter, men ikke slik som før. Jeg har prøvd å koblet av LMM og da gikk bilen nesten bedre. Så jeg vet dette er feilen. Uansett leser jeg at man må slette/resette slik adapsjon. Fordi bilen lagrer visst kjøremønster og klarer ikke ved bare rent bytte å registrere dette eller noe, bilens "black box". Uten å resette denne vil bilen ha redusert effekt og feilkode fortsatt vises. Spørsmålet mitt er om dette verktøyet klarer dette? Eller må jeg på verksted? Den koster jo like mye som de på verksted skal ha.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... ler-32270/

Har du hørt på mercefreaken og det andre mercedesforumet?

Det er helt sikkert noen som har diagnoseutstyret.

Ja, men OBD-II er jo greit å ha? Passer jo såvidt jeg vet til alle biler.

Spørsmål 2, må man inn på datamaskin for å slette, eller gjør man det via det utstyret der?

Jeg har ikke peiling, learn by doing!

Edit: Fant bruksanvisning, men klarer enda ikke se liksom HVA jeg må resette.. :?

http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/ ... 70_man.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at det var slik på selve kamerahuset, men hadde selv tippet mer fortjeneste ekstrutstyret :)

Er vel slik de fleste butikker som Elkjøp osv tjener penger i dag.

Ikke på Kameraet, men man må jo alltid ha ekstrautstyr som minnekort, HDMI kabler, væsker osv.

Er der fortjenesten ligger.

Tipper du har rimelig bra avanse på minnekortene og væskene til kameraene dine Mossing :wink:

På minnekort og uorginale vesker snakker man bedre avanse ja. På selve husene er det skjeldent positivt. Når det gjelder mersalg av ekstra objektiver er dette for min del kun fordi jeg ikke mener standardobjektivene på 18-55 ikke gjør husene rettferdighet med mindre man er på entry seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men OBD-II er jo greit å ha? Passer jo såvidt jeg vet til alle biler.

Spørsmål 2, må man inn på datamaskin for å slette, eller gjør man det via det utstyret der?

Jeg har ikke peiling, learn by doing!

Edit: Fant bruksanvisning, men klarer enda ikke se liksom HVA jeg må resette.. :?

http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/ ... 70_man.pdf

Resetting ligger i allefall under 5.1 i manualen, og Air var vel koden på lmm tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men OBD-II er jo greit å ha? Passer jo såvidt jeg vet til alle biler.

Spørsmål 2, må man inn på datamaskin for å slette, eller gjør man det via det utstyret der?

Jeg har ikke peiling, learn by doing!

Edit: Fant bruksanvisning, men klarer enda ikke se liksom HVA jeg må resette.. :?

http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/ ... 70_man.pdf

Resetting ligger i allefall under 5.1 i manualen, og Air var vel koden på lmm tror jeg?

Ja jeg tror jeg klarte å lese frem til at man kunne finne feilkoder og slette dem(under 5.1). Fant også alle MB feilkoder fra 1996 og nyere, innlegg nr.2 eller noe:

http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... codes.html

Kopiert og lagret som pdf :)

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon, skulle ha bilen på hjulstilling i går. Fikk jo ikke gjort en dritt siden den ene knirkeforingen er gåen og de da ikke klarte å justere kun spissingen foran. Flotte saker det der, sliter jo framdekk som en gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på akkurat den mercedesen du har, men har dårlig erfaring med slike "universale" OBDII-bokser. Ta heller turen til Snapdrive eller lignende! Sikkert ikke mange kronene for en sletting av feilkoder.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på akkurat den mercedesen du har, men har dårlig erfaring med slike "universale" OBDII-bokser. Ta heller turen til Snapdrive eller lignende! Sikkert ikke mange kronene for en sletting av feilkoder.. ;)

Har 30-dagers returrett, får se hva jeg kom fram til og så levere den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken på Porscha har aldri vært helt god i mitt eie, den bærer preg av å ha et tynt lag med møkk over seg som ikke har gått bort med vasking eller polering..

Men valgte å teste ut en Paint Renovator, som gjorde underverker 8)

DSC_0228_zpse9a80a8a-1_zps1a89cc2e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken på Porscha har aldri vært helt god i mitt eie, den bærer preg av å ha et tynt lag med møkk over seg som ikke har gått bort med vasking eller polering..

Men valgte å teste ut en Paint Renovator, som gjorde underverker 8)

[ Bilde ]

:applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...