Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs om det gjelder for studenter :)

Ser ingen grunn whatsoever til at studenter trenger mindre mat enn folk som ikke gidder å jobbe, eller evt folk som har valgt å flytte hit pga at de ikke gidder å jobbe i landet de egentlig bor i.

Er det bostøtte du evt. sikter til? Har "inntekt" på ca 9000 ( med lån ), utgifter på minst 5, så jeg har vel snaue 4000 til alt annet.

EDIT: Og det var som jeg mistenkte, studenter er et unntak i bostøtteordningen i allefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sykemeldt ganske lenge så jeg har blitt god på lover og regler når det kommer til NAV, evt særregler som gjelder studenter kan jeg ikke. Men, jeg vet at AS Norge har kostet på deg barnehage, grunnskole osv og det blir ikke tjent inn i form av skatter og avgifter hvis du sulter ihjæl før du kommer deg i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannstang/snekke, hjullager(dersom disse er av den koniske typen, kanskje heller tvilstomt)?

Tannstang er tight, hjullager er nye. :x

Kan røpe at bilen ble VÆRRE med nye skiver, drittskiver. ( Nei, jeg har ikke råd til de dyre skivene, de koster mer enn halvparten av det jeg lever på per måned )

Så morgendagen blir det en tur i verkstedet for å sette på de gamle skivene igjen - bummer.

Loven sier at ingen skal ha mindre enn 5500 pr mnd. etter at regningene er betalt.

Bildeler kommer selvsagt ikke under regninger så klart men..

jeg kjenner ikke bakgrunnen her nå, men sier du at det er lovpålagt at alle skal ha 5500,- til vanlig forbruk pr.måned?

i såfall tror jeg mange lever "utenfor" denne loven.

Si du tjener 400k i året og har et boliglån på ca 2 mill. Du har utbetalt ca 20.

lånet koster deg nesten 10, mat koster deg , tja. 3000 osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner ikke bakgrunnen her nå, men sier du at det er lovpålagt at alle skal ha 5500,- til vanlig forbruk pr.måned?

i såfall tror jeg mange lever "utenfor" denne loven.

Si du tjener 400k i året og har et boliglån på ca 2 mill. Du har utbetalt ca 20.

lånet koster deg nesten 10, mat koster deg , tja. 3000 osv..

Selvsagt ikke, men sosialtjenesteloven sier at du har krav på å være sidestilt med aldersgruppe og de det er naturlig å sammenligne seg med. Men den samme loven sier at hvis bilen er dyr må du selge den, uten å spesifisere hva en dyr bil faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sykemeldt ganske lenge så jeg har blitt god på lover og regler når det kommer til NAV, evt særregler som gjelder studenter kan jeg ikke. Men, jeg vet at AS Norge har kostet på deg barnehage, grunnskole osv og det blir ikke tjent inn i form av skatter og avgifter hvis du sulter ihjæl før du kommer deg i arbeid.

Klar over det :D

Ekket å stå i butikken å¨velge mellom dopapir og smør på brødskiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sykemeldt ganske lenge så jeg har blitt god på lover og regler når det kommer til NAV, evt særregler som gjelder studenter kan jeg ikke. Men, jeg vet at AS Norge har kostet på deg barnehage, grunnskole osv og det blir ikke tjent inn i form av skatter og avgifter hvis du sulter ihjæl før du kommer deg i arbeid.

Klar over det :D

Ekket å stå i butikken å¨velge mellom dopapir og smør på brødskiva.

Jah, ond sirkel det der. Kjøper du smør må du garantert drite etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...