Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tar jeg helt feil om jeg sier at det var enten porsche 924 evt 928 som var en gjeldende faktor vedrørende innføringen av grønne skilter på varebiler? Eller er det en vandrerhistorie jeg har hørt en gang i tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette er rett type?

Kjøpe denne, eller er det best og kjøpe fra en annen plass?

http://www.ebay.com/itm/NiteCore-EA4-EA ... 5aedd6978d

Kan også nevne at jeg har en fetter som kan gi meg gode priser på lykter fra LED Lenser.

Tipper 30-40 % rabatt... Så kanskje det er noe å vurdere i stedet?

Ja det er riktig. HQ jeg handlet fra: http://www.ebay.com/itm/NiteCore-EA4-Pi ... 5aecff62f6

Du har 2 varianter, varmt og kaldt lys. Den jeg lenka til er Cool white.

Bestilt! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg helt feil om jeg sier at det var enten porsche 924 evt 928 som var en gjeldende faktor vedrørende innføringen av grønne skilter på varebiler? Eller er det en vandrerhistorie jeg har hørt en gang i tiden?

Det er nok en myte, men avgiftsklassen ble jo ikke akkurat mindre kjent/populær da de aktuelle Porschene kunne klassifiseres som lette lastebiler i vognkortet (pickup). Da denne historien kom Porsche for ørene er jeg ganske sikker på at tyskerne rystet på hodet av hva folket oppe i steinrøysa hadde funnet på. Det ble importert ganske mange Porscher på denne måten (2-300 stk), men helt klart flere MB´er og ikke minst Range Rovere. Jeg importerte selv en militær dansk Land Rover 88" Serie III som pickup i 1988... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette er rett type?

Kjøpe denne, eller er det best og kjøpe fra en annen plass?

http://www.ebay.com/itm/NiteCore-EA4-EA ... 5aedd6978d

Kan også nevne at jeg har en fetter som kan gi meg gode priser på lykter fra LED Lenser.

Tipper 30-40 % rabatt... Så kanskje det er noe å vurdere i stedet?

Ja det er riktig. HQ jeg handlet fra: http://www.ebay.com/itm/NiteCore-EA4-Pi ... 5aecff62f6

Du har 2 varianter, varmt og kaldt lys. Den jeg lenka til er Cool white.

Bestilt! 8)

Gratulerer! Kjempefin selger og kjempefin lykt :) Selgeren dealer Sanyo Eneloop oppladbare AA-batterier forresten. Disse er en kjempefin oppgradering kontra std engangs AA-batterier. Extremeversjonen av disse batteriene er 2500mah mener jeg, disse jeg bruker selv. De har dessuten en tilnærmet ikke-eksisterende selvutladning, over 90% etter ett års dvale :)

Bestilte du cool eller neutral white?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig bra ut egentlig! har mye kjentfolk i området oppsal, så har fått sansen for det, samt at det er svært lite kø derifra og til jobben min, men for din del ser jeg jo at det blir enklere å bo mot kjelsås ;)

Du har fine planer også virker det som, så du skal få lov til å hjelpe meg med det elektriske, for spotter, varmefolie, høyttalere i tak osv vil jeg også ha ;)

Høyttalere i taket utgår etter et besøk hos Hifiklubben i går. Som Fredrik (bimmer628csi) nevner, Sonos, så er dette det jeg satser på. Hvis man skal ha innfelte, så trenger man en egen duppeditt fra Sonos + høyttaleren, blir ca. 6500 minimum per høyttaler. Men kjører eksisterende anlegg som en sone, også en Play:5 til kjøkken/stue, en til badet og en som jeg har på sov som jeg også tar med meg på terassen når jeg skal ut der. Spilte overraskende bra og er enklere å ta med seg videre når man ikke feller inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høytalere i tak på kjøkken og bad på egen sone, på egen forsterker(sonos amp), funker bra å fylle typiske "gjøremålsrom" med lyd, men langt ifra optimalt i en stue etc. hvor hvertfall jeg bruker mye tid på å sitte i halvmørke med blått diodelys fra elektronikk og god musikk samt en takt trampende fot.

Jeg ser også noen begrensninger med systemet.. Feks. har ikke noen av enhetene triggerutgang, så i stua må jeg manuelt skru på forsterker for å få lyd der. Ønsket mitt er at når jeg aktiverer lyd i stua skulle en ønsket triggerutgang gitt en triggerspenning til effektampen som fikk den til å fyre opp. Hadde også kjørt en DAC mellom sonosboks og forforsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Tippeligaen i gang, grei unnskyldning for å sitte på pub'en å ta seg en eller flere kalde øl på en søndag. :-)

Kan sikkert gjøre en drikkelek ut av det. Hver gang en spiller slår feilpass eller tar feil innkast, så må du ta en på styrten. Blir vel full i løpet av 15min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Regnet med reaksjon. Ja, fotball som i ballspill. :-) Liker å følge med "light", har ett par favorittlag, men kan ikke navnet på alle spillerne.

Fikk med meg F1 og Finsk seier, ja. :-)

Det er kjærringa som er mest interressert, men dette er noe vi gjør sammen. Kommer oss litt bort fra ungene, slapper av sammen og koser oss med en kald en. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått sansen for E91 i det siste... Er det noen spesielle problemer med den? 318 eller 320, gjerne med diesel, og helst m-tech. Hva må jeg regne med å betale for det? Er det en grei familiebil, eller blir det trangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...