Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du skjønner at verden ikke er stor da x`en din og din nåværende dame klarer og havne på samme fly, til samme land, og eneste forskjellen er at hotellene ligger 5km fra hverandre..

Verden er jaggu ikke stor :P

haha, nice one! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner at verden ikke er stor da x`en din og din nåværende dame klarer og havne på samme fly, til samme land, og eneste forskjellen er at hotellene ligger 5km fra hverandre..

Verden er jaggu ikke stor :P

To barndomskamerater (m/familie) av meg, som ikke omgåes noe særlig mere da dem bor på hver sin kant av byen, bestillte sydentur uavhengig av hverandre. De havnet på samme fly, samme hotell og fikk hotellrom vegg i vegg.

Hva er odds'n for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner at verden ikke er stor da x`en din og din nåværende dame klarer og havne på samme fly, til samme land, og eneste forskjellen er at hotellene ligger 5km fra hverandre..

Verden er jaggu ikke stor :P

To barndomskamerater (m/familie) av meg, som ikke omgåes noe særlig mere da dem bor på hver sin kant av byen, bestillte sydentur uavhengig av hverandre. De havnet på samme fly, samme hotell og fikk hotellrom vegg i vegg.

Hva er odds'n for det?

Samme reisebyrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og samboeren trengte en pause fra nabostyr og familie, nyttår 2011. Stakk en uke til Alicante. Havnet på setene rett bak verste av naboene våre på flyet nedover. Der startet de krangling, men ikke med oss denne gangen. Hehe.

Så tok vi en spontantur til Tunisia på et random hotell, helt på en øde strand i gokk. På rommet vedsiden av, var min tante og onkel.

Det er rart med det. Ingen sier at de skal reise, og plutselig ser du dem på gaten eller noe, på andre siden av kloden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316: men slik som dy sier det, så kan du jo ta ut 1 uke ferie 4 ganger i året og dermed få 4 stk 3 ukersperioder med fri?

Eller begynner du bare på jobb igjen?

Altså bytter da hvilken uke du normalt jobber da? Det har ikke jeg mulighet til, da vi er 2 skift som jobber mot hverandre!

Nei, jeg bytter ikke uke. Jeg må jobbe en vanlig uke (før jeg går inn i turnus igjen)(37,5 timer) for å komme inn i turnus igjen dersom jeg kommer ut av det, om du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår :) jeg har ikke den muligheten! Men hvis du tar 2 uker ferie da? Altså først friuken og så 2 uker ferie. Da har du ikke gått ut av turnusen din og du har brukt 2 uker ferie på tross av at du har hatt 3 uker sammenhengende fri.. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Roger-, går 4-4 selv, og vi legger alltid 4 uker ferie til en friperiode. Men den friperioden er ikke avspasering, men ferie. Eneste forskjellen for oss er at den måneden jeg har "ferie" og ikke "fri", så ringer de ikke (så mye iallefall) og maser om overtidsarbeid.

Hvordan det relateres til din situasjon aner jeg ikke, men ser for meg at om du skal ha tre sammenhengende uker (er vel det som er minstekravet etter loven) ville arbeidsgiver helst hatt at det besto av en jobbuke+to friuker. Skal du ha fire ukers sammenhengende, eller kan du ta 3+1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...