Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, fornuften min har begynt å ta over når jeg kjører bil (i mine øyne da), kjører sjeldent så fort at lappen ryker, da jeg er avhengig av lappen i jobb. Men kan nok hende det blir veldig vanskelig å holde igjen på mc. Er jo aksellerasjonen som gjør det så sabla morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på sykkel og lappen.. men jeg har ikke lyst til å drepe meg selv... har ingen grenser (mentale) når jeg kjører sykkel...kanskje jeg skal kjøpe meg chopper...

Høres ikke ut som du burde kjøpe sykkel da. Tok lappen i fjor og skal handle sykkel i år. Gleder meg veldig ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måler jo bare hvor mye av bolten din som er inne i navet sånn det er i dag. Evt, mål boltene, og legg på 10mm. da er du sikker.

Jeg kjørte med orginale bolter med 10mm spacere, da de var gjennom navet likevel.

Prøvde med 3mm spacere på de boltene jeg hadde nå, da fikk jeg kun dratt 2 omdreininger på boltene før de satt hardt fast. Så de er nok for korte. Får måle litt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på sykkel og lappen.. men jeg har ikke lyst til å drepe meg selv... har ingen grenser (mentale) når jeg kjører sykkel...kanskje jeg skal kjøpe meg chopper...

Slik som stian sin. Måtte blitt R1 på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drive å lunke rundt på en R1 er vel ikke akkurat spennende om man ønsker å holde seg til fartsgrensa.. Det er jo nesten umulig.. Da er det bedre med moped, den må hele tiden jages for å få opp fart :)

Det er nok veldig morsomt uansett, det er ikke farten, men det er akselrasjonen som er morro. Blir litt som å si at man likegodt kunne kjørt EL bil, siden man har fartsgrenser. De fleste ville valgt en sportsbil som pisser på fartsgrensene likevell ;)

Å velge R1 som førstesykkel er vel litt galskap uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal handle spacere, skal ha 10mm. Da må jeg også ha lengre bolter. Koed sier at 28mm er standard på E36. De selger altså bolter i 35mm og 39mm. Bør jeg da velge 39mm? Går dette fint når det er snakk om 7,5x17 felg med 35 inpress originalt?

Noen som har blodpeiling her? :)

Det som står av betydning er hvor langt det er fra enden på konen på felgen, til anleggsflaten. Dersom dette varierer fra originalfelgene, må du kompansere for dette. felgbredde, et o.l. vil ikke ha noen betydning.

(Med andre ord, stikk skyvelæra fra baksiden av felgen, inn til punktet hvor konen slutter på felgen) Dersom dette er likt med originalfelgene trenger du ikke å tenke på det, men dersom det er forskjeller må du også legge ved dette i beregningen) (Er det lengre, må du ha lengre bolter, er det kortere kan du trekke fra litt fra boltene)

Så må tenke på selve spaceren, dersom lengda fra enden av kon, til anlegsflate er lik kjøper du 10mm lengre bolter. (jeg tror det skal gå bra med 39)

Jeg har målt meg til 28mm på originalboltene, så det stemmer nok. Jeg mener å huske at sist jeg sjekka, med originale hjubolter så er det rundt 3mm gjenger innenfor gjengene til hjulspindelen (altså til overs) Så jeg tror 39mm skal stemme ganske bra. Dersom du kjøper for lange bolter, vil boltene gå mot stål på innsiden av spindelen, jeg mener derimot at originalt er det rundt 6-7mm klaring her derimot. Dette ser du dersom du dersom du tar av bremseskiva, men dersom du kan rotere hjulet fritt er det nok ikke for mye ivertfall.

Jeg anbefaler dog skrudde spacere, men kjøp ivertfall spacere med ny sentreringsring, det er somme typer som er flate (ikke noe problem ved mindre dimensjoner) men foreksempel 10mm spacere vil gå utenom den originale sentreringsringen, slik at det blir ett helvette på jord å bytte hjul, + jeg tror nok den har noen bærendes egenskaper og.

NB: spindelene på e36 har 3-4mm elns før innvendige gjengene faktisk starter. Så du må ikke gå i fella ved å demontere hjulet legge spaceren på innsiden, for så å tre igjennom bolten for å telle gjenger uten videre. Er en del så har fått seg en smell på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drive å lunke rundt på en R1 er vel ikke akkurat spennende om man ønsker å holde seg til fartsgrensa.. Det er jo nesten umulig.. Da er det bedre med moped, den må hele tiden jages for å få opp fart :)

Det er nok veldig morsomt uansett, det er ikke farten, men det er akselrasjonen som er morro. Blir litt som å si at man likegodt kunne kjørt EL bil, siden man har fartsgrenser. De fleste ville valgt en sportsbil som pisser på fartsgrensene likevell ;)

Å velge R1 som førstesykkel er vel litt galskap uansett.

Om det er akselerasjon som er tingen er det vel like greit med r6, går vel omtrent like fort til 150-200?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...