Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Leasing er dyrt ja, men skal jeg fortsette å betale 10-15k annenhver måned for biler som detter sammen deretter så blir dette langt billigere. Så er det følelsen av hå na ny bil også da :) Hmm må tenke grundig gjennom det her!
Hovedproblemet er det at egenkapitalen ikke her helt i 100. Derfor jeg vurderer leasing, men det er vel sikkert like idiotisk det og?

Hvor idiotisk det er aner jeg ikke, men jeg ble latterlig overrasket av hvor spenstig 116i har blitt :)

Har e30en til morokjøring

Er det ikke da bedre å kjøpe en bil til ca 100.000 med såkalt billån for ungdom som noen av bankene opererer med. Da kan du få opp til 100% finansiering mener jeg og du slipper full kasko. Mener grenser går på rundt 100.000 hos DNB iallefall.

Edit: Her kan du lese litt:

https://www.dnb.no/privat/laan/billaan/ung-billaan.html

Da sitter du iallefall igjen med litt verdi om du bestemmer deg for å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket jo som en veldig pen bil med alt det riktige utstyret! forutem Mpakke. Prisen også virker god i forhold til at idag betaler ca 4, for en 116d med mye av det samme utstyret. Med tanke på at du slipper unna innskudd på denne, så tror jeg regnestykket faktisk blir ganske bra. i løpet av de 19mnd vil du ha lagt ned ca 75000,- Hva verditapet på å KJØPE en tilsvarende bil over 19mnd er, er jo det man må sammenlikne med om man skal kunne si om det lønner seg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leasing er dyrt ja, men skal jeg fortsette å betale 10-15k annenhver måned for biler som detter sammen deretter så blir dette langt billigere. Så er det følelsen av hå na ny bil også da :) Hmm må tenke grundig gjennom det her!
Hovedproblemet er det at egenkapitalen ikke her helt i 100. Derfor jeg vurderer leasing, men det er vel sikkert like idiotisk det og?

Hvor idiotisk det er aner jeg ikke, men jeg ble latterlig overrasket av hvor spenstig 116i har blitt :)

Har e30en til morokjøring

Kjøp En E34/e39 til ca 30-50 000kr og som er et kupp... de bilene trenger service og sjeldent annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik: Ja har hørt at den er ganske så frisk, og som bruksbil trenger jeg ingen bil med 1 million hester mer hehe, ser at hartge spriter opp bilen ganske bra også :)

mossing91: Nettopp, du har skjønt det :) Tror dette kunne blitt et gunstig bilhold med lite service og rep kostnader.

Mr belmekki: Har ikke kapital til det dessverre, lysten på gammel bil har forsvunnet i det siste og.

Thewiz: Tja, kunne handla en ribbet e60 eller en greit utstyrt e87, men er lysten på noe nytt. Og kan ikke kverulere på at tilbudet på nevnte bil var bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09mujvwossph0k9grd4b.jpg

Nydelig senk på denne. Vurderer selv Hartge 30/30 som på denne. Felgene på bildet er 8,5X21 (ET34)foran og 9,5X21 bak (ET55)

Har selv 10,5X20 ET 35 og etter bildene og regne så ser det ut som at det vil bli et problem da mine felger stikker ca 25 mm lenger ut enn de på bildet. Ser jo ganske så lav ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle drikkrtr seg snyyytings i quelll !!!

Fikk nok igår egentlig.. Hjemmebrent er ikke bra.. Til tross for at jeg kun nippet fra shotglass og fikk i meg beskjedne mengder ble jeg sørpe svært fort og svært brått.. Natta endte på toaletten(klokken 05), 2. gang i mitt liv at jeg har blitt dårlig på fylla.. Dette var ikke tullehjemmebrent, spriten dunstet bort fra leppene så fort man satt glasset til munnen.. Brant godt gjorde den også.. Var visstnok målt til 93%, men siden måleglasset ikke var dypt nok så bunna målern, så litt over 93% er ikke usansynlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle drikkrtr seg snyyytings i quelll !!!

Fikk nok igår egentlig.. Hjemmebrent er ikke bra.. Til tross for at jeg kun nippet fra shotglass og fikk i meg beskjedne mengder ble jeg sørpe svært fort og svært brått.. Natta endte på toaletten(klokken 05), 2. gang i mitt liv at jeg har blitt dårlig på fylla.. Dette var ikke tullehjemmebrent, spriten dunstet bort fra leppene så fort man satt glasset til munnen.. Brant godt gjorde den også.. Var visstnok målt til 93%, men siden måleglasset ikke var dypt nok så bunna målern, så litt over 93% er ikke usansynlig

Pft! Frem med spriten og fyr igang stereoen så er du i orden før du vet ordet av det :P

http://open.spotify.com/track/7GDiF9YXVOCjLvz9IHo6Yq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan markedet er for Z3?

Har fått et tilbud på å ta denne i innbytte på chopperen min: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40155839

Vurderer innbytte grunnet at MC-markedet går litt tregt for tiden... Hva er eventuelt en realistisk pris jeg kunne fått for den dersom jeg skal kvitte meg med den på dagen? Er dette overhodet noe folk kunne vært interessert i å kjøpe?

Har du link på choppern din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik: Ja har hørt at den er ganske så frisk, og som bruksbil trenger jeg ingen bil med 1 million hester mer hehe, ser at hartge spriter opp bilen ganske bra også :)

mossing91: Nettopp, du har skjønt det :) Tror dette kunne blitt et gunstig bilhold med lite service og rep kostnader.

Mr belmekki: Har ikke kapital til det dessverre, lysten på gammel bil har forsvunnet i det siste og.

Thewiz: Tja, kunne handla en ribbet e60 eller en greit utstyrt e87, men er lysten på noe nytt. Og kan ikke kverulere på at tilbudet på nevnte bil var bra? :)

Jeg hadde heller tatt lån og kjøpt meg en litt eldre 1serie... da slipper du å erstatte alle steinsprutskader riper bulker etc når leasingperioden går ut... dekke for antall km du har kjørt over grensa etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen her som jobbet på Karmøy-winch?

Er du på sørvestlige trakter? :)

På tur ja :) Legger stilt i Ålesund i kveld, men går ned til Karmøya slik at vi er fremme på tirsdags morgen. Av med trål, hente sviper og en tur bort på Karmøy Winch for å legge om noen rører på tråltrommelen og fikse en mooringventil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan markedet er for Z3?

Har fått et tilbud på å ta denne i innbytte på chopperen min: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40155839

Vurderer innbytte grunnet at MC-markedet går litt tregt for tiden... Hva er eventuelt en realistisk pris jeg kunne fått for den dersom jeg skal kvitte meg med den på dagen? Er dette overhodet noe folk kunne vært interessert i å kjøpe?

Har du link på choppern din?

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=40546980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...