Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute og cruisa med BMWen i Oslo Sentrum for første gang igår før jeg skulle videre noen ærender(men kom ikke så langt), kjørte ned på Aker Brygge, slik jeg bruker å gjøre. Jeg rygger inn mot sperresøylene mot selve brygga også som jeg pleier. Det var da Aker Brygge ble snudd på hodet.. Folk klappa meg på skuldern:"Jævla fin", "Jævla bra, en skikkelig klassiker", mennesker på utestedene rett ved begynte å reise seg og glane og mannfolka måtte ta bilen i nærmere øyesyn.

Det har egentlig vært slik før også, men denne gangen da folk begynte å titte inn i coupeen at man fikk satt prikken over i'en :)

Rett og slett ordentlig gøy! En fotograf begynte å ta bilder og en jente han hadde med seg gav jeg lov til å posere over framskjermen :P

Flott vestkantungdom tittet i ekstase med blazerene sine med gullknapper :P

Jepp jepp, kjenner meg godt igjen :) Har vasket E28en grundig etter at den stod på ett sted ute altfor lenge... Snur hoder dagen lang :)

Gøy når folk med biler til bokstavelig talt millioner (Jag XK, BMW X6 osv.) tar en ekstra titt på din skrøpelige bil til 19.000 kr. :)

Er sjokkert over hvor bra denne bilen holder... 131.500 km. nå, men likevel, 26 år gammel bil som ikke har gitt meg problem en eneste gang på snart 10.000 km/2 norske vintere. Herlig!

Edit: Apropos bildr.no/siste: http://bildr.no/view/1438808 HAHAHA hva legger folk ut lix... Pleide å være småpervo og surfe innom akkurat den siden på kveldstid i helgedagene... Haha, napper opp noe fint av og til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått skikkelig dilla på detailing i det siste. Kan kanskje ha noe med vårklargjøring av bilen å gjøre og at man igjen kan kjenne duften av nyvoksa bil om morgenen og regnvannet som samler seg som pærler på panseret :D

Synd jeg ikke har så god peiling på dette enda. Er akkurat trygg nok på å polere bilen med maskin, men rubbing osv er områder jeg ikke har våget meg inn på enda. Tenkte jeg skulle handle inn litt fra 3M-serien og prøve meg forsiktig på noen riper på bilen.

Utrolig morro å se på detailersclub.no hvordan de går inn for perfeksjon i alle kriker og kroker. Har veldig sansen for den slags :)

Har kommet meg såpass at jeg har droppet skinn for å tørke bilen og eier da en bøtte med grit-guard.

Detailing av en enzo. Anbefales 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått skikkelig dilla på detailing i det siste. Kan kanskje ha noe med vårklargjøring av bilen å gjøre og at man igjen kan kjenne duften av nyvoksa bil om morgenen og regnvannet som samler seg som pærler på panseret :D

Synd jeg ikke har så god peiling på dette enda. Er akkurat trygg nok på å polere bilen med maskin, men rubbing osv er områder jeg ikke har våget meg inn på enda. Tenkte jeg skulle handle inn litt fra 3M-serien og prøve meg forsiktig på noen riper på bilen.

Utrolig morro å se på detailersclub.no hvordan de går inn for perfeksjon i alle kriker og kroker. Har veldig sansen for den slags :)

Har kommet meg såpass at jeg har droppet skinn for å tørke bilen og eier da en bøtte med grit-guard.

Detailing av en enzo. Anbefales 8)

Se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og cruisa med BMWen i Oslo Sentrum for første gang igår før jeg skulle videre noen ærender(men kom ikke så langt), kjørte ned på Aker Brygge, slik jeg bruker å gjøre. Jeg rygger inn mot sperresøylene mot selve brygga også som jeg pleier. Det var da Aker Brygge ble snudd på hodet.. Folk klappa meg på skuldern:"Jævla fin", "Jævla bra, en skikkelig klassiker", mennesker på utestedene rett ved begynte å reise seg og glane og mannfolka måtte ta bilen i nærmere øyesyn.

Det har egentlig vært slik før også, men denne gangen da folk begynte å titte inn i coupeen at man fikk satt prikken over i'en :)

Rett og slett ordentlig gøy! En fotograf begynte å ta bilder og en jente han hadde med seg gav jeg lov til å posere over framskjermen :P

Flott vestkantungdom tittet i ekstase med blazerene sine med gullknapper :P

Er sjokkert over hvor bra denne bilen holder... 131.500 km. nå, men likevel, 26 år gammel bil som ikke har gitt meg problem en eneste gang på snart 10.000 km/2 norske vintere. Herlig!

Jeg vet ikke km.stand på min, men den har nok rullet svært svært langt(km.teller sto stille fra 87-2011..

Min har ikke sviktet stort den heller, den har alltid gitt meg et godt forvarsel før noe alvorlig har inntruffet, skal ikke se bortifra at jeg har kjørt nærere 100 000km med bilen, bilen ble brukt hver dag i sommerhalvåret, fyllte 70 liter 3 ganger i uka over svært lang tid, jeg har kjørt og kjørt uten mål og mening ofte. Igår sa den ifra på nytt jeg vet enda ikke hva det er, men kommer en stygg lyd forfra innimellom og bilen bremser opp(samtidig som lyden inntreffer). Skal se nærere på det denne uka, jeg fikk kjørt fra Oslo sentrum og hjem i mellom 10-20km/t(da kom ikke den fæle lyden ofte) med korte stopp da lyden ble for ille(typ svært merkbar) og inn i garasjen igjen(tok en times tid). Hadde en kjapp prøvekjøring idag, men lyden kom ikke fram.. Så må prøve å provosere det fram..

Hadde et raskt overslag over penger som er brukt på deler og det er rundt 15 000kr i stort og smått på årene jeg har eid den(komplett eksos etc.). Jeg synes ikke det er ille for en så gammel bil som ikke koster noe å eie ellers.

Mercedesen derimot, den kjører som bare det til tross for sine kilometer.. Overhodet ingenting å påpeke i hvordan den kjører og alt er som det skal, men så fort et eller annet skjer, så er det gjerne så "ille" at den ikke kan flyttes på hjul, motoren stopper jo aldri om man ikke ber den om det, men har nå havarert 3 hjullagre i mitt eie, og det skjer brått og uventet. Så den er snill med meg, men når den først er sjalu for et eller annet finner den på noe ordentlig tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle biler som er gått langt behøver ikke å være så dyrt å eie som mange skal ha det til, joda de kan være lunefulle av og til men behandler man dem pent så går det stort sett veldig bra :) Nå er ikke min E34 så fryktelig gammel eller gått veldig langt (240 000 km) men den har i løpet av mitt ett år lange eie og 12 000 km kostet meg en ny bremsekalipper bak, ett par lyspærer og en pakking til ekspansjonstanken på radiatoren. Alt rundt 1000 kr tenker jeg og det er til å leve med når det er så mye bil for lite penger som det er :)

Kommer likevel til å legge litt penger i bilen, men det er slitedeler. Fire nye dekk, storservice på motor, en liten detaling og en flush av automatkassa. Dette for å ivareta bilen og dens driftsikkerhet for fremtiden da det er en bil vi kommer til å ha en god stund, derfor koster vi på den litt godt stell :) E34 er stadig fullgode biler til daglig bruk, moderene kjøreegenskaper, god plass og suveren kvalitet gjør dem brukanes den dag i dag selv om modellen er 25 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...